לוותר על הרמת סינוס באמצעות שתלים דנטליים קצרים!

להמנע מניתוח הרמת סינוס על ידי שתלים דנטליים. זה מה שיפתור את הבעיה, כך אמר רופא השיניים שלכם. על מה הוא מדבר בעצם?

שתלים דנטליים בתהליך השתלת שיניים הם השלב הראשון בתהליך שמטרתו הסופית היא לעגן תותבות, כתרים וגשרים לעצם הלסת ולחניכיים שלך. כשמדברים על שתלים דנטליים, הכוונה היא לסוג של דיבל מתכתי שיש לו הברגה חיצונית לעיגון לעצם הלסת והברגה פנימית אליה מתחברים אחר כך חלקי ביניים. בסופו של דבר, לאחר טיפול השתלת שיניים מקצועי, יהיו לך בפה שיניים חדשות במקום אלו שאיבדת (ראה תמונה למטה).

שתלים דנטליים

 

 

 

 

 

* התמונה באדיבות דיבידנט, יצרנית שתלי MIS

קיימים מספר סוגים של שתלים דנטליים, ממגוון רחב של יצרנים. שתלים דנטליים שלהם פטנטים שונים ועלויות שונות. האם התמונה באמת כה פשוטה? לא ממש. ומדוע? מכיוון שחשוב לדעת שטיפולי השתלת שיניים, על אף שאינם רק עניין למומחים, מחייבות בחירה של רופא שיניים אחראי ומתאים. יחד עם זאת, השתלת שיניים הינו טיפול שאם הוא מבוצע כהלכה יש לו סיכוי של 95% להצליח! זה כבר נשמע מעודד יותר.

שתלים דנטליים והרמת סינוס

שתלים דנטליים מבית היוצר של מרבית היצרנים הם בעלי אחוזי הצלחה דומים. אז איפה כאן הבעיה?
על מנת לקבע שתלים דנטליים יש צורך בגובה מינימלי של עצם. מרבית היצרנים מייצרים שתלים דנטליים באורך שנע בין 10 ל – 16 מ"מ ולכן, אם גובה עצם הלסת שלך נמוך מ – 10 מ"מ יהיה צורך לעבות אותה.

בלסת עליונה תהליך זה קרוי הרמת סינוס. זהו טיפול לא נעים במיוחד שיתכן ויגרום לך כאב גם באזור הניתוח וגם בארנק. הרמת סינוס דורשת רמת מיומנות גבוהה וניסיון. לפיכך, עדיף שתבוצע רק בידי מומחה חניכיים או מומחה פה ולסת. בנוסף לכל הצרות, גם החומרים המשמשים בתהליך של ביצוע הרמת סינוס יקרים, ורק מוסיפים עוד לתמחור. ובכן, כיצד ניתן לחסוך?

טכנולוגיה חדשה מאפשרת לחמוק מגזר הדין. גם אם עצם הלסת שלך קצרה, אם היא רחבה מספיק – ניתן להשתיל שתלים דנטליים מיוחדים, קצרים יותר אך רחבים יותר (ראה בתמונה: שתל באורך רגיל משמאל לעומת שתלים דנטליים קצרים מימין).

שתל באורך רגיל משמאל לעומת שתלים דנטליים קצרים מימין

*התמונות באדיבות אב דנטל וביקון.

ישנן חברות המייצרות שתלים דנטליים קצרים מהסוג שעשוי לחסוך לך את הצורך לבצע הרמת סינוס, או אוגמנטציה של העצם בלסת תחתונה. על החברות המייצרות שתלים דנטליים אלו נמנות חברת 'ביקון' מארה"ב, ו- 'א.ב. דנטל' מישראל המשווקת שתל בשם I5 למספר מדינות בעולם (ראה במרכז התמונה שלמעלה).

רופאי שיניים רבים הם שמרנים מאד. חלקם אינם מבצעים טיפולי השתלת שיניים עבור שתלים דנטליים כלל, אחרים איטיים לאמץ טכנולוגיות חדישות. נציין רק שהשיטה של חברת 'ביקון' למשל קיימת בשוק מעל 20 שנה, אולם מבוצעת בישראל ע"י מעט מאד רופאים. אפשר רק לשער שהסיבה לכך היא היכרות לא מספקת עם השיטה, וחבל. הידע הזה יכול לחסוך לך הרמת סינוס, טיפולים ארוכים ויקרים, ורוב הסיכויים שישפר את חייך בצורה משמעותית!

*התמונה בחסות אבדנטל – יצרנית שתלים קצרים

האם ניתן לטפל בך בטיפול השתלת שיניים באמצעות שתלים דנטליים קצרים? צריך לבדוק. רופאי השיניים המתמצאים בשיטה יפנו אותך לביצוע צילום CT מקדים, יבדקו את גובה ורוחב העצם שלך ויעזור לך להחליט האם ניתן לעזור לך ולבצע שתלים דנטליים קצרים.

במידה וכן, חסכת הרמת סינוס מיותרת וכסף רב. יתרה מכך, מכיוון שלאחר הרמת סינוס יש לחכות מספר חודשים, השימוש בשתלים קצרים מאפשר לך למעשה לבצע השתלות שיניים ביום אחד עם מבנים וכתרים ובכך עשויה לחסוך בין שמונה חודשים לשנה וחצי של המתנה לקליטת העצם והשתלים שהיו מבוצעים בשיטה הותיקה של הרמת סינוס.