איטום חריצים למניעת חורים בשיניים

חורים בשיניים הפ פועל יוצא בדרך כלל של התיישבות חיידקים על גבי השיניים. החיידקים ניזונים בעיקר מסוכר, ומפרישים חומצות על גבי זגוגית השן.

החומצה מעכלת את זגוגית השן ויוצרת בה חור. החיידק העיקרי האחראי לחורים בשיניים נקרא: סטרפטוקוקוס מוטנס (Streptococus Mutans).

ככל שהחור בשן יעמיק יותר ויותר, כך יש גם יותר סיכוי לפגיעה בחלקים הפנימיים יותר, בדנטין ולאחר מכן גם במוך השן. פגיעה במוך השן תגרום לכאבים רבים, ויהיה צורך לבצע טיפול שורש בשן. בחלק מהמקרים החורים כל כך גדולים שצריך לעקור את השן.

אנו כמובן מעוניינים למנוע את היווצרות חורים בשיניים ככל שניתן, ולכן ההמלצות הן קודם כל להרחיק את החיידקים מהאזור על ידי צחצוח שיניים נכון וטוב פעמיים ביום.

גם מעבר למזון דל סוכר, עוזר להוריד את כמות הפרשת החומצות על ידי החיידקים. כמובן, אם הם לא אכלו הרבה, הם גם מפרישים פחות…

איטום חורים כטיפול מונע להופעת חורים בשיניים

עם זאת, על השיניים עצמן קיימים חריצים וחרירים, שהם מקום נח מאד להתיישבות של חיידקים אלו. גם שימוש במברשת טובה אינו יכול תמיד לנקות בצורה יעילה בתוך החריצים האלו. בדיוק לשם כך פתחו רופאי שיניים חומרים מיוחדים כדי לאטום את החריצים הללו.

רופא שיניים המזה שיניים שבהן חריצים עמוקים, יתריע בפניכם על העניין. בשיני חלב החריצים עמוקים יותר מאשר בשיניים קבועות ולכן במרבית המקרים מומלץ לבצע איטום חריצים בשיני חלב.

  • בשלב ראשון: יבצע רופא שיניים ניקוי של החריצים לעומק. אין צורך בדרך כלל בהרדמה מקומית בכלל לצורך העניין כי הטיפול מאד שטחי.
  • בשלב שני: יצרוב אותו רופא שיניים את פני השטח כדי להכין את המקום כך שהחומר יפתס עליו עם חומצה חלשה הנקראת בלשון מקצועית: אצ'ינג.
  • בשלב האחרון: יניח רופא שיניים את החומר, ויקשה אותו על ידי חשיפה לאור עם אורך גל מיוחד המפעיל את התקשות החומר.

יתכן ובימים הראשונים תהיה תחושה כאילו השן קצת גבוהה יותר בגלל עודפי החומר, אולם אל דאגה, החומר ילך וישחק, ובתוך מספר ימים השן תרגיש טבעית שוב, ומוגנת מהחיידקים עקב ביצוע איטום חריצים טוב עליה.

צפו גם בסרטון:

לקבלת מידע נוסף על חורים בשיניים, סיבות להיווצרותם ודרכי טיפול לחץ כאן