תותבות במקום שתלים

ישנן מספר סיבות שאדם ירצה להמשיך להרכיב שיניים תותבות. ד"ר אבירם מספר, כי מרבית המטופלים שפגש הרגישו בסדר גמור עם התותבות העליונות שלהם. לעומת זאת, תותבת תחתונה מלאה הקשה עליהם מאוד את החיים כיוון שהיא זזה קדימה ואחורה בעת שאכלו. חלק אחר של המטופלים שפגש, הרגיש נפלא עם התותבת התחתונה אולם העליונה היא זו שחסמה את פיהם.

שתלים דנטליים כתמיכה לתותבות

התהליך הכירורגי של השתלת שיניים עם שתלים דנטליים אינו מתאים לכל אחד, לעתים בשל בעיות בריאות, קשיים כלכליים או לעתים פחד פשוט מהלא נודע. למרות העובדה שהפתרונות המבוססים על שתלים מניבים בד"כ תוצאות טובות ונוחות יותר ישנם מספר דברים שאדם יכול לעשות כדי לשפר את חייו מבלי להזדקק לניתוח. לביצוע שתלים בשיניים מחירים משתנים בהתאם לרופא, למיקום המרפאה ולסוג הטיפול המבוצע מעליהם. אפשר לקרוא על נושא זה בהרחבה במאמרים בקטגוריית שתלים. השתלים יכולים לתמוך בתותבת קיימת ולעגן אותה באופן הדוק לחניכיים. כך נמנעת תזוזה שלה.

שיטות נוספות ללא השתלת שיניים יכולות לכלול את האפשרויות הבאות:

התאמה מחדש של תותבות קיימות

אם התותבות בנות מספר שנים בודדות והמטופל מרוצה מהמראה שלהן, לא תמיד צריך להכין סט חדש של שיניים תותבות. לעתים, כל מה שצריך זה למלא מחדש את הבסיס של התותבות בחומר אקרילי וזה מעצב מחדש את התותבת לצורת הפה כיום. התהליך הנ"ל מכונה ריפוד תותבת או חידוש בסיס תותבת. לרוב, ההליך הזה מסתיים בכשתי פגישות כדי להשיג תוצאה ארוכת טווח, אך ניתן גם לבצע אותו בפחות משעה אם מתבצע במיקום המדויק. לרוב, מומלץ להשאיר את התותבות אצל רופא שיניים והוא לוקח מידות מדויקות ושולח את התותבות למעבדה, שם תהליך המילוי מתבצע בפועל. אך אל דאגה – לרוב, השיניים מוחזרות למטופל באותו היום.

רוב הרופאים, יעשו כל שביכולתם על מנת לסייע לך ולא ישאירו אותך ללא היכולת לחייך מעבר הזמן הדרוש. חלק מהחומרים קשים וחלק רכים. את חלקם ניתן להכין בקליניקה והם מתקשים בפיו של המטופל בתוך דקות, בעוד שבחלק מהמקרים יש צורך לחמם את התותבות בסביבה מוגנת.

שימוש בדבק תותבות

ברוב בתי המרקחת ניתן למצוא משחה הנקראת דבק תותבות. החומר מגיע כאבקה או כמשחת דבק. הוא נמרח על החלק הפנימי של התותבות לפני ששמים אותן בפה ולאחר כדקה, התותבות מוכנות בתוך הפה. ושארות כך למשך מספר שעות. עם זאת, רוב המטופלים של רופא שיניים ד"ר אבירם (רופא שיניים המבצע השתלות שיניים בראשון לציון) טענו כי התותבות החליפיות נותנות תחושה של גושים בתוך הפה ושהתחושה הכללית אינה נעימה. אחרים הצהירו כי זה ממש בגדר הצלת חיים.סט שיניים חדשות – ברוב המקרים, התוצאה הטובה ביותר מושגת לאחר הכנה של סט שיניים תותבות חדש לגמרי. כמו בלבישת בגדים ישנים, לא ניתן להחזיק זמן רב מדי בעזרת טלאים ותפירה מחדש של הבגד. גם בנסיבות הכי טובות, בגדים ישנים מתוקנים עדיין נראים כבגדים ישנים מתוקנים, מבחינה זו, שיניים תותבות לא שונות בהרבה.

אם המטופל יכול להרשות לעצמו להחליף סט של תותבות אזי מילוי של התותבות אינו תמיד הברירה הטובה ביותר למטופל. ביכולתך לבחור לעשות שיניים תותבות שייראו כפי שחלמת כל חייך. רופא שיניים יכול להציע לך מגוון רחב של צורות שיניים וצבעים. חלק מהתותבות נראות ממש כשיניים רגילות.

ניתן לבחור שיניים שתיראנה לבנות בדיוק כמו בפרסומות למשחת שיניים או שיניים בצבע בז' טבעי, או כל צבע ביניהם. הצורה החיצונית של התותבת יכולה להיות מעוגלת או שטוחה, קצרה או ארוכה וכן הלאה. כיצד תוכל לקבוע מהי הצורה הטובה ביותר לחיוך החדש שלך ? התשובה לשאלה זו היא מה שמבדיל בין רופא שיניים טוב לבינוני, בין האומנותי לבין השגרתי.