האם גם אתם סובלים מריח פה?

ריח פה הינו תופעה מצערת המוכרת לכולנו. מי מאיתנו לא נתקל בדוד, מורה, חבר או אפילו בן-זוג, שבשלב כלשהו בחייו סבל מריח פה לא נעים, שהקשה מאוד את השהות בחברתו?

ריח פה הינו תופעה מוכרת מאוד, אשר רובנו סובלים ממנה בשלב זה או אחר של היום בין אם בשעות הבוקר, כאשר אנו מתעוררים משנת הלילה או אולי אחרי ארוחת הצהריים הדשנה.

רבים נוהגים לפתור את בעיית ריח הפה בצורה ישירה ונקודתית – על ידי צחצוח שיניים, שטיפת הפה, לעיסת מסטיק ועוד. אך במקרים קשים יותר, בהם הריח הרע מהפה הינו תופעה קבועה – שום מסטיק ושום משחת שיניים לא יוכלו לסייע לנו. במקרים כאלו נדרש לטפל בבעיה בצורה יסודית יותר.

על פי הערכות משתנות, ברחבי העולם קיימים מעל 100 מליון בני אדם הסובלים מריח רע מן הפה.

ריח פה נחשב למפגע אסתטי חמור מאוד, שכן הוא יכול לפגוע במערכות יחסים רומנטיות, להרחיק מאיתנו חברים קרובים, ולהקשות עלינו ליצור אינטראקציות חברתיות או מקצועיות חדשות. שיטות הטיפול המתקדמות, בהן עושות היום שימוש מרפאות שיניים וכן רופאי שיניים המתמחים בתחום, עשוייות להשיב לנו את חיינו הרגילים, בתום טיפול קצר, פשוט ומשתלם מאוד.

כיצד ניתן לאבחן ריח פה?

קיימות מספר דרכים מרכזיות לאבחון חובבני או מקצועי של תופעת ריח פה:

  1. נסו לגרד שכבה דקיקה מן החלק האחורי של הלשון שלכם (ניתן לעשות זאת באמצעו כפית חד-פעמית), והמתינו מספר שניות. לאחר שהרוק שעל הכפית יתייבש, נסו להריח אותו וכך תוכלו לקבוע האם ריח פה רע בוקע מפיכם.
  2. נסו ללקק את גב כף היד שלכם, ולאחר שהרוק יתייבש – הריחו אותו. במידה וריח הרוק היבש אינו נעים – יתכן מאוד שאתם סובלים מריח פה רע.
  3. נסו להעביר חוט דנטאלי בין השיניים, ולהריח אותו אחרי מספר שניות.
  4. תוכלו להיעזר במכשירים שונים שתפקידם לאבחן ריח פה רע, כגון: "הלו קיטי", או "שופט ריח". מדובר במכשירים איכותיים, שיוכלו לקבוע בסבירות גבוהה האם אתם סובלים מריח פה רע, על פי משתנים שונים (שמפורטים בהרחבה בחוברת שתצורף למכשיר).
  5. רופא שיניים יוכל למדוד את האנזימים ברוק שלכם, ובכך לבדוק האם נמצאים בחלל הפה שלכם ריכוזים של חיידקים מזיקים, העשויים לגרום לריח רע מן הפה.

אנו ממליצים לבדוק אצל רופאי שיניים או על-ידי קביעת תור עם מרפאת שיניים את מצב הפה שלכם, לפני שאתם מחליטים לטפל באמצעים רפואיים בריח הפה שלכם. קיימים טיפולי שיניים רבים שיוכלו למנוע תופעות של ריח פה. לכן אין כל סיבה לסבול מן התופעה ומומלץ לפנות לאיש מקצוע, שיוכל לסייע לכם ולהקל עליכם ועל הסובבים אתכם.