הלבנת שיניים – מחירים ומתי לא לבצע

תמיד חלמתם על שיניים יפות ולבנות? אתם לא לבד. חיוך לבן ובהיר ושיניים לבנות מקרינים בריאות ואסתטיקה, גורמים לקרובים אליכם לשפוט אתכם באופן חיובי ועוזרים להעלאת הביטחון העצמי שלכם.

כדי ליהנות משיניים לבנות, יש לבצע טיפולי הלבנת שיניים. הלבנת שיניים היא פעולה אותה ניתן לבצע הן בתוך מרפאות שיניים אצל רופא שיניים, והן באמצעות טיפולים ביתיים שונים. במאמר זה ננסה להבין מדוע יש לבצע הלבנת שיניים באופן טבעי ונבחן שיטות שונות לביצוע הלבנת שיניים באופן זה וללא התערבות רופא.

הלבנת שיניים טבעית: קהל יעד

ישנם מקרים מסוימים בהם לא מומלץ לבצע טיפולי הלבנת שיניים קונבנציונאליים ויש צורך בביצוע הלבנת שיניים באופן טבעי, ואלו הם:

  • ילדים או צעירים מתחת לגיל 18: רק בגיל 18, מגיעות השיניים לשיא צמיחתן, ולכן, לא מומלץ לבצע הלבנת שיניים לשיניים אשר טרם סיימו את בקיעתן.
  • נשים בהריון ומניקות: למרות שנשים בהריון יכולות לבצע את מרבית טיפולי השיניים, עד כה לא התבצע מחקר שבדק האם החומרים המעורבים בתהליך הלבנת השיניים עלול לפגוע באשה או בעובר, ולכן, כדי להימנע מסיכון מיותר, אסור לנשים בהריון לבצע טיפולי הלבנת שיניים, הדבר דומה גם אצל נשים מניקות.
  • רגישות לחמצן או ללטקס: אחד החומרים הפעילים ביותר בתהליך הלבנת השיניים הוא חמצן, ולכן, לאנשים הרגילים לחמצן או לחומרים פעילים דומים, אסור לבצע טיפולי הלבנת שיניים קונבנציונאליים.
  • שיניים פגומות: לפני שמבצעים טיפולי הלבנת שיניים, חשוב להשלים טיפול בעששת ובמחלות חניכיים שונות. לעיתים מחלות אלו פוגעות במראה השן, וביצוע הלבנת שיניים לפני הטיפול בהם, הוא טיפול סרק.
  • חוסר בציפוי זגוגית השן: בתהליכי הלבנת שיניים רבים, יש צורך בשיוף שכבת השן החיצונית. מטופל אשר מסיבה כזו או אחרת, ציפוי זגוגית השן חסר לו, לא יוכל לבצע טיפולי הלבנת שיניים קונבנציונאליים.

מדוע לבצע הלבנת שיניים טבעית?

מלבד האוכלוסייה שהוזכרה לעיל, אשר האפשרות היחידה העומדת בפניה היא ביצוע הלבנת שיניים טבעית, ישנן סיבות נוספות לביצוע פעולה זו:

  • עלות. מחירם של טיפולי הלבנת שיניים עומד על 1000-4000 ₪ לטיפול במרפאה, או 1400 ₪ בממוצע לטיפול באמצעות ערכות ביתיות. לעומת זאת, מחירה של הלבנת שיניים טבעית, עומד על שקלים בודדים בלבד.
  • נגישות. כדי לבצע טיפולי הלבנת שיניים טבעיים, אין צורך להזמין תור, או לחפש את ערכת ההלבנה הטובה ביותר. הלבנת שיניים טבעית משתמשת בחומרים טבעיים אשר ישנם בכל בית, ולכל היותר, פשוט לרכוש אותם בכל סופר או חנות טבע.
  • סיכון. כמו בכל טיפול קונבנציונאלי, גם טיפולי הלבנת שיניים רגילים עלולים לסכן את המטופל או את שיניו. לעומת זאת, מקבל לחשוב כי בטיפולי הלבנת שיניים טבעיים, הסיכון נמוך ביותר עד כי כלל לא קיים.
  • העדפה. לבסוף, יש כאלו שיבחרו לבצע הלבנת שיניים טבעית מתוך נטייה לפנות לרפואה האלטרנטיבית ולהימנע מתרופות ושיטות קונבנציונאליות.