הלבנת שיניים ביתית מול הלבנת שיניים במרפאה

בשנים האחרונות, הלבנת שיניים הפכה לפרוצדורה נורמטיבית ונפוצה ומטבע הדברים, היצע הדרכים והשיטות להלבנת שיניים, גדל משמעותית ומתאים את עצמו לרמת המודעות הקיימת.

את קשת הדרכים שהתפתחה בתחום זה ניתן לחלק לשתי שיטות עיקריות: הלבנת שיניים מקצועית, שמתבצעת בתוך מרפאת שיניים ועל ידי צוות רפואי מיומן, והמוצרים או התכשירים הביתיים אותם ניתן לרכוש לצורך טיפול הלבנת שיניים באופן עצמאי.

במאמר זה נשווה בין השיטות וננסה לבחון, אם בכלל, אחת השיטות טובה מהאחרת.

תהליך ההבהרה

הלבנת שיניים יכולה להתבצע באמצעות מגוון דרכים ושיטות, כאשר הטכניקה העיקרית והמוכרת ביותר היא השימוש בחומר חמצון פעיל, שמוחדר לרקמת השן הצבועה וגורם להבהרתה. הן בתכשירים הביתיים והן בשיטות להלבנה הקיימות במרפאות השיניים מתבססים על השימוש בחומרים מחמצנים אלו.

אך, בעוד שהתכשירים הביתיים כוללים חומרי חמצון בסיסיים ביותר, הלבנת שיניים במרפאות על ידי רופא שיניים לוקחת את פעולת החמצון ומשלבת אותו בפיתוחים טכנולוגים, שהופכים את פעולת ההבהרה ליותר מהירה, נשלטת, ובעלת אפקטיביות חזקה יותר גם במצבים קיצוניים.

העלות הכספית

אחד ההבדלים המשמעותיים בין השיטות, נוגע לכיס שלנו. הלבנת שיניים במסגרת מרפאות שיניים היא פרוצדורה יקרה באופן חסר פרופורציה אל מול עלותם של התכשירים הביתיים.

הלבנת שיניים באמצעות התכשירים הביתיים תסתכם בעלות ממוצעת של מאות שקלים, בעוד הלבנת שיניים דרך המרפאות יכולה להגיע עד לעלות של אלפי שקלים.

על פניו נראה כי ההבדל במחירים חסר היגיון, אך האם כך הדבר? אם נבחן את הדברים לעומקם, נגלה כי הדרכים המקצועיות כוללות בתוכם אלמנטים שהופכים את העלות לרציונאלית יותר: הליווי והפיקוח הרפואיים, המהירות, התאמת השיטה הנכונה ללקוח, השליטה בתוצאה והאפשרות להצלחה גם במקרים קיצוניים הופכים את טיפולי הלבנת השיניים במרפאות, למרות מחירם, לכדאיים.

תחום רפואי או תחום טיפוחי

הלבנת שיניים נמצאת בתחום האפור שבין טיפולי שיניים רפואיים מקצועי לטיפול שביסודו הינו טיפול אסטטי. המיקום הנכון של פרוצדורה זו לא חשוב לנו בשביל השקט הנפשי, אלא בעיקר בשל ההתייחסות שלנו כלפי התהליך, ובהתאם להיעדר הגדרה ברורה, ניתן למצוא דעות לכאן ולכאן.

הדעה הרווחת טוענת כי, מכיוון שמדובר בטיפול המתבצע באזור רגיש, ומצריך שימוש בחומרים מסוכנים, לצורך הטיפול, נדרשת לכל הפחות, הבנה בסיסית והכרות עם הסכנות ותופעות הלוואי הנלווים לפעולה זו.

לסיכום, מה עדיף? טיפולי הלבנת שיניים ביתיים או טיפולי הלבנת שיניים במרפאה?

התשובה לכך לא חד משמעית. חסידי הטיפולים במרפאות יטענו כי למרות שטיפולי הלבנת שיניים הם פרוצדורה אסטטית, המחייבים השגחה ופיקוח רפואי, ומחייבים את מיומנותם של האנשים הטובים והמקצועיים ביותר והשימוש בטכנולוגיה הטובה ביותר, בעוד שחסידי התכשירים הביתיים יטענו כי הלבנת שיניים לא שונה מטיפוח ציפורניים ומשכך גם טיפול בתכשירים זולים באופן עצמאי, יספיקו.

בסיכומו של דבר, כדי להימנע מסיכונים מיותרים, או מאכזבות שעלולות לצוץ עקב טיפול הלבנת שיניים לקוי, מומלץ להתחיל תהליך הלבנת שיניים בייעוץ עם רופא שיניים, ולהמשיך את הטיפול באמצעות מגוון התכשירים הקיימים או באמצעות טיפול במרפאה, בהתאם למצב השיניים והמלצת הרופא.

באפשרותכם לקבל מידע נוסף על הלבנת שיניים ביתית, כיצד עושים אותה, סיבות להלבנת שיניים והאם הטיפול מתאים לכם.