הלבנת שיניים ביתית

איך עושים הלבנת שיניים? האם זה הורס את השיניים או שמדובר בטיפול בטוח לחלוטין?

בואו נודה בעובדות, לא כולנו נולדנו עם השיניים הלבנות שתמיד חלמנו עליהן, ולפעמים לא משנה כמה נקפיד על צחצוח נכון של השיניים, הן לעולם לא תהיינה לבנות וצחורות כפי שרצינו. בדיוק בשל כך קיימים טיפולי הלבנת שיניים, שנועדו להשיב לשיניים את המראה הרענן והנקי שלהן, ולאפשר למטופלים לשוב ולחייך בפה מלא. בשורות הבאות ננסה להבין איך עושים הלבנת שיניים, מהי התדירות בה יש לחזור על הטיפול ולמי הוא מתאים.

מדוע צריך הלבנת שיניים?

לפני שנדון בסוגיה איך עושים הלבנת שיניים, חשוב שנבין באילו מקרים נכון לבצע את הטיפול. טיפולי שיניים של הלבנת שיניים מתאימים לאנשים שסובלים ממראה שיניים צהובות, בין אם בגלל צריכה מרובה של קפאין, עישון, נזקי הגיל או תכונות גנטיות שקשה לשלוט בהן. כמובן שיש אנשים שחיים עם שיניים צהובות בשלום וזה לא מפריע להם באופן ממשי, אך ישנם אנשים שצבע השיניים שלהם מהווה פגיעה מהותית בביטחון העצמי שלהם ומונע מהם לחייך. לאנשים כאלה בדיוק מיועד הטיפול.

איך עושים הלבנת שיניים?

לאחר שבחנו למי מתאים הטיפול, אפשר לגשת לסוגייה העיקרית: איך עושים הלבנת שיניים. כדי להבין איך עושים הלבנת שיניים יש צורך לחלק את שיטת הטיפול לשני סוגים עיקריים: טיפול בבית וטיפול במרפאת שיניים.

1. הלבנת שיניים בבית

הלבנת שיניים בבית מצריכה מהמטופל להרכיב סד שבתוכו ממלאים את חומרי ההלבנה, והרכבת הסד על הפה למשך תקופה שנקבעת מראש, לרוב פעמיים ביום. את הסד מייצרים במעבדה ומזמינים לפי מידות הלסת, אך ניתן גם לרכוש ערכות הלבנה מסחריות, שנפוצות בעיקר בחו"ל, ומבוססות על אותו עקרון פעולה. יש לשים לב כי ערכות הלבנה שאינן מיוצרות במיוחד עבור מטופל, אינן מתאימות ללסת בצורה מושלמת.

2. הלבנת שיניים במרפאת שיניים

איך עושים הלבנת שיניים במרפאה? הלבנת שיניים שמבוצעת במרפאה עושה שימוש בריכוזים הרבה יותר גבוהים של חומרי הלבנה, ולכן מדובר בשיטה שתתאים למטופלים שרוצים לראות תוצאות מיידיות ואין להם את הסבלנות והיכולת להמתין מספר שבועות ולהרכיב סד פעמיים ביום כדי לחוש בשינוי.

מרפאות שיניים רבות משתמשות בחומרים העוברים הפעלה באור ולעיתים בלייזר. הטיפול המהיר במרפאות נחשב לאגרסיבי אך הוא אינו כואב. מצד שני, בטיפול בסוג זה יש יותר סיכון לפגיעה בציפוי השן, ולכן נהוג לנקוט באמצעי זהירות כדי למנוע פגיעות מיותרות. לכן, יתכן, למשל, שתצטרכו להרכיב משקפיים עם עדשות כהות למשך הטיפול.

ההבדל בין שתי השיטות

שתי השיטות מתבססות על שימוש במי חמצן או על ג'ל שנקרא קרבמיד פרוקסיד, אך השוני הוא שבטיפול הביתי המינונים נמוכים יותר באופן משמעותי ולכן גם התוצאות פחות אפקטיביות. עם זאת, גם באמצעות הלבנת שיניים שנעשית בבית ניתן להשיג תוצאות נאות, ולכן השאלה היא, אילו תוצאות אתם מעוניינים לקבל בגמר הטיפול.

כמו כן, הלבנת שיניים במרפאת שיניים יקרה יותר מהלבנת שיניים שמבצעים בבית. היתרון הוא כאמור החיסכון בזמן, שכן טיפול ממוצע של הלבנת שיניים במרפאה אורך כשעה, לעומת טיפול בבית שאורך מספר שבועות.

מידע נוסף אודות הלבנת שיניים

חשוב להבין כי טיפול הלבנת שיניים לא תקף לכל החיים אלא אחת לכמה שנים יש לחזור עליו שוב. כמו כן, טיפול הלבנת שיניים מצריך מהמטופל לשמור על שיניו ועל רוטינת בריאות קבועה, ולכן מי שממשיך לצרוך כמויות גדולות של קפאין ולעשן, עשוי לגלות שהטיפול פחות אפקטיבי עבורו.

כמו כן, מי שהחליט לבצע את הטיפול, צריך לבדוק מול רופא שיניים האם הוא מועמד כשיר. הלבנת שיניים עשויה לגרור עמה תופעות לוואי כמו רגישות לקור או לחום, תחושת צריבה או גירוי ויובש באזור הפה, ולכן מדובר בטיפול שלא בהכרח יתאים לכל אחד שרוצה בכך.

האם טיפולי הלבנת שיניים מתאים לכם?

לפני שאתם בודקים איך עושים הלבנת שיניים, שאלו את עצמכם האם אתם מועמדים מתאימים לביצוע התהליך. שימו לב כי הלבנת שיניים אינה מומלצת לילדים מתחת לגיל 14 או למטופלים שלשיניים שלהם יש גוון טבעי אפרפר, שכן אז תוצאות הטיפול תהיינה מינימליות. מאחר שאין הצדקה רפואית לביצוע הלבנת שיניים, אלא רק הצדקה אסתטית, בדקו האם צבע השיניים שלכם מעיב על אורח חייכם, ואם התשובה היא חיובית, רק אז בדקו היכן תעדיפו לבצע את הטיפול.