הלבנת שיניים לכל החיים – אמת או בדיה?

אם שקלת לבצע הלבנת שיניים, אלא אם ביצעת ציפויי חרסינה עליך לדעת: לא משנה באיזו שיטה תבצע את התהליך, בסופו של דבר ההבהרה דועכת. הדעיכה אורכת כ-3 שנים ואז הגוון חוזר למצבו המקורי בדרך כלל.

האם שווה לך להשקיע כסף כדי שהשיניים שלך יהיו לבנות אם המצב יחזור לקדמותו? האם ניתן בכל זאת לשמר תוצאות של הלבנת שיניים לפרק זמן ארוך יותר?

ובכן, הבא נתייחס קודם כל לנושא ההוצאה. יש המוציאים על בישום ותמרוקים אלפי שקלים בשנה. ביקור אצל ספר או קוסמטיקאית שעולה כמה מאות שקלים גם הוא מצריך ביקור חוזר אחרי כחודש וחצי, וכמובן כרוך גם אז בהוצאה נוספת.

אם הלבנת שיניים עולה בממוצע 1500 ש"ח ומחזיקה כ-3 שנים – הרי שבאופן יחסי זו ממש מציאה!

אבל שימו לב! יש בכל זאת דרך טובה לשמר הלבנת שיניים לשנים רבות! אבל צריך לבקש קודם כל רופא שיניים שישתף פעולה עם השיטה. זה הולך ככה:

  1. בשלב ראשון רופא שיניים יבצע הלבנת שיניים במרפאת שיניים באמצעות סדי הלבנה. כך ניתן לקבל את התוצאה הטובה ביותר, עם הבקרה הטובה ביותר על התהליך.

הלבנת שיניים מסוג זה עולה מעט יותר מאשר הלבנת שיניים ביתית – אבל זה הולך לחסוך לכם הרבה כסף בהמשך… המשיכו לקרוא ותבינו.

  1. בגמר ביצוע ההלבנה, ימסור לכם הרופא את סדי ההלבנה, ואתם תשמרו אותם במקום בטוח (במגירה של הגרביים למשל… (-:).
  2. אחת לחצי שנה יזכיר לכם רופא שיניים שלכם לבא אליו לביקורת תקופתית וצילומים. בהתאם להמלצות משרד הבריאות, כדי למנוע היווצרות דלקת חניכיים יש לבצע ניקוי אבנית אצל שיננית אחת לחצי שנה. בתום ניקוי האבנית והכתמים מהשיניים ניתן לבצע חיזוק להלבנה.
  3. כאן נחוץ שיתוף הפעולה של רופא שיניים. עליו למכור לכם מזרק של חומר לביצוע הלבנת שיניים ביתית, ולהראות לכם איך לשים את החומר בתוך הסד. עלות מזרק כזה אצל רופא השיניים יכולה להיות כ- 100 ש"ח בלבד.
  4. עם החומר תוכלו להמשיך ולבצע הלבנת שיניים בבית. בערך 3 ימים של הלבנה יחזירו את רמת הלובן שהייתה לכם לפני כן. חזרה על התהליך אחת לחצי שנה משמרת את רמת ההלבנה. בארצות הברית קוראים לזה: הלבנה לכל החיים. אם תחכו יותר מחצי שנה, רמת הדעיכה כבר תהיה גדולה יחסית, ובהתאם יתכן ורמת ההלבנה לה תיזקקו תהיה חזקה יותר. הימנעות של שנתיים כבר תחייב חזרה על כל התהליך מחדש.

הקפדה על ביצוע בדיקה תקופתית, ניקוי אבנית וגם הלבנת שיניים קלה אחת לחצי שנה, תיתן לכם חיוך בריא, נקי וצחור, ותוכלו למנוע את הצורך בביצוע טיפולי שיניים מיותרים.