הלבנת שיניים – תרופות סבתא

הלבנת שיניים היא מטרה אליה ניתן לחתור במגוון דרכים, ואכן, כיום, ישנן דרכים רבות המשלבות טיפולי הלבנת שיניים באמצעים כימיים או דרך פגישות עם רופאי שיניים. לצד הלבנה אצל רופא שיניים, ישנן גם דרכים טבעיות יותר, אותן אפשר לנקוט עצמאית בבית ללא צורך לגשת אל מרפאת שיניים. במאמר זה נסקור כמה מהשיטות באמצעותן ניתן לבצע הלבנת שיניים בדרך טבעית יותר.

טיפים להלבנת שיניים בתרופות סבתא

הלבנת שיניים עם סודה לשתיה

אחת מתרופות הסבתא המוכרות יותר עבור הלבנת שיניים, היא סודה לשתיה. מערבבים אבקת סודה לשתייה יחד עם משחת שיניים כלשהי, עד שנוצר מרקם מחוספס או גבשושי.

כדי לשמור על הניקיון, אפשר לעשות זאת בתוך שקית ניילון. משתמשים בתערובת כדי לצחצח שיניים באופן קבוע. התערובת לא רק מנקה היטב את השיניים, אלא גם מלבינה אותן עד שלאחר כמה ימים, החיוך הופך זוהר.

יש להבריש את השיניים כל עוד הטעם נסבל, ואת מברשת השיניים יש לשטוף היטב לאחר השימוש. הטעם אמנם רע, אבל התוצאות נהדרות.

צמח האלוורה בדרך לשיניים לבנות

צמח האלוורה ידוע בתכונותיו כמקל על כוויות ופגעי עור שונים, אך, תכונותיו המסייעות להתחדשות תאים פגועים, פחות מוכרות. תכונות אלו של צמח האלוורה, גורמות לו להיות שימושי ברפואה פנימית בכלל, וברפואת שיניים בפרט.

ניתן להשתמש בצמח האלוורה גם לצורך הלבנת שיניים. הדרך המומלצת לעשות זאת, היא לצחצח שיניים עם תמצית מרכז העלה של צמח האלוורה.

אבקת פחם עבור הלבנת שיניים

למרבה הפלא, הרבה מהרופאים הטבעיים ממליצים על אבקת פחם כדרך להשיג הלבנת שיניים טבעית. לפחם יש תכונות סופחות, הוא אוסף את החומרים הזרים שנמצאים סביבו, מחבר את כולם ונפטר מהם באמצעות מערכת ההפרשה שלו.

הפחם, בעצם, מתנהג כמו מגנט הסופח אליו חיידקים, רעלים ותוצרים דלקתיים אחרים. כתמי שיניים חומצתיים בטבעם, ולכן הם מהווים את אחד הרכיבים אותם סופח אליו הפחם.

הדרך להשיג שיניים לבנות, היא פשוט לצחצח את השיניים עם אבקת פחם (מומלץ להשתמש אחר כך בסודה לשתייה על מנת להבריק את השיניים).

יש להקפיד לשטוף את הפה במים פושרים לאחר מכן, עד שכל האבקה נעלמת.

תותים עבור הלבנת שיניים

דרך פחות מאיימת להשגת הלבנת שיניים באופן טבעי, היא צחצוח שיניים על ידי תותים. הסוד לשיטה הנעימה והלא יקרה הזו עבור הלבנת שיניים הוא החומצה המאלית, הנמצאת בתוך פרי התות, ומשמשת כחומר עפיץ שמסיר את כתמי הצבע משטחי השיניים.

בשילוב עם סודה לשתיה, התותים הופכים להיות חומר ניקוי שיניים טבעי, היודע להילחם בכתמי יין, קפה, קולה וסיגריות. בשיטה זו יש להיזהר ולא להשתמש בה באופן תדיר מדי, כיוון והיא עלולה לפגוע באמייל הטבעי על השיניים.

מוצרי הלבנת שיניים טבעיים

מלח, מיץ לימון, תה, שמן מנטה וקליפת תפוז הם רק חלק מרשימה ארוכה של חומרים טבעיים המשמשים כרכיבים במוצרי הלבנת שיניים טבעיים שונים. עקב התנועה ההולכת וגוברת של מוצרי הלבנת שיניים 'ירוקים',

ניתן למצוא היום הרבה מוצרים שנועדו לצורך ביצוע הלבנת שיניים, מוצרים אלו מכילים את החומרים הטבעיים שהוזכרו לעיל, כולם או חלקם, כך שבאמצעותם, אין צורך לדאוג לגבי כמויות ומינונים נכונים.