השתלות שיניים ברמת גן או בחו"ל?

אם איבדתם שן עקב תאונה, מחלת חניכיים או אירוע אחר, אחת הדרכים באמצעותן ניתן להחליף את השן או השיניים החסרות, היא באמצעות שתלים דנטאלים.

שיקום קבוע מעל שתלים דנטליים נושא בחובו יתרונות רבים: השיניים קבועות ולא נשלפות כמו שיניים תותבות, בעת הטיפול אין השפעה שלילית על שיניים סמוכות, שתלים דנטאליים מחזיקים למשך שנים ארוכות, ושמירת ההיגיינה שלהם זהה לזו של שיניים טבעיות. אם כן, מדוע ישנם כאלו הבוחרים שלא לבצע השתלת שיניים, או במילים אחרות: מה הם החסרונות של שתלים דנטליים?

נראה כי למרות שלתהליך ישנן תופעות לוואי, מדובר בהליך בטוח ומוצלח בעל יותר מ-95% הצלחה, כמו כן, כאשר מבצעים השתלות שיניים אצל רופא מקצועי, הסיכויים לדחיית השתל קטנים בהתאם, ולכן, כפי הנראה, החיסרון העיקרי לטיפולי שתלים הוא מחירם הגבוה.

מימון השתלות שיניים ברמת גן

עלות השתלות שיניים ברמת גן למשל עשויה להגיע לאלפי שקלים, כאשר המחיר תלוי במרכיבים שונים כמו איכות השתל, מקצועיות הרופא המטפל, שימוש בחומרי הרדמה וכיוצא בזה. באופן עקרוני ניתן לומר, כי בשונה מערי הפריפריה, שם מספר רופאי השיניים מצומצם והתחרות קטנה יחסית, במקרה של השתלות שיניים ברמת גן מדובר בעשרות רופאי שיניים מטפלים, אשר יוצרים תחרות בריאה המשפיעה על המחיר הנפוץ בשוק.

למרות זאת, נראה כי השתלות שיניים ברמת גן אינן דבר של מה בכך, ולעתים המחיר הגבוה עשוי לגרום למטופל לוותר על התהליך, או, לנסות למצוא פתרון חלופי אחר כמו טיפולי שיניים בחו"ל.

תיירות מרפא לביצוע השתלת שיניים בחו"ל

ההחלטה לוותר על השתלות שיניים ברמת גן ולחפש אחר רופא שיניים המבצע טיפול דומה בחו"ל, אינה פעולה יוצאת דופן, והיא מתרחשת באופן הדדי בין מדינות רבות בעולם, ובמקרים בריאותיים רבים ומגוונים. הסיבה העיקרית הגורמת לאנשים לטוס למדינה אחרת בכדי לעבור טיפול כזה או אחר, נובעת ברוב המקרים ממניע כלכלי, כאשר לעתים המניע הוא אחר, כגון: חוסר ברופאים מומחים, שינוי אווירה, דעת החוק בנושא וכך הלאה.

למרות שאין נתונים מדויקים בנושא תיירות מרפא לצורך טיפולי שיניים, ההערכה היא כי מעל מליון בני אדם תרים ברחבי העולם בכדי לקבל טיפולי שיניים טובים יותר. מצב זה חל על מגוון טיפולים כמו שתלים דנטליים, טיפולי שורש, הלבנת שיניים ואפילו מקרים פשוטים יותר של טיפולי שורש.

בחרתם במרפאה ברמת גן? אל תהססו לבדוק את רופא השיניים

מעוניינים לבצע השתלת שיניים ברמת גן, וסיננתן מרפאות פוטנציאליות לפי שיקולים של מיקום ונוחות? נהדר!

כעת הנכם נמצאים צעד אחד קרוב יותר בדרך למציאת מרפאת שיניים מתאימה. חשוב מאוד שהסינון שלכם לא ייעצר כאן, אלא יימשך בבדיקה מדוקדקת יותר של הקליניקה עצמה ושל רופאי השיניים שמועסקים בה.

מטופלים רבים חוששים לחקור את רופא השיניים שלהם במחשבה שמדובר באקט לא מנומס מצדם. עליכם מעולם המונחים שלכם ביטויים כגון: "לא מנומס" או "לא נעים לי", ולזכור שמדובר בבריאות הפה שלכם, וכי לא חסרים מקרים שבהם מטופלים נאלצים לעבור כריתה של חלקים גדולים מהלסת שלהם, עקב ביצוע השתלת שיניים כושלת.

מה כדאי לבדוק ואיזה שאלות לשאול?

  • בדקו אילו בדיקות ואילו טיפולים תוכלו לקבל בקליניקה שבה בחרתם
  • אתם מוזמנים להעמיק את הבדיקה, ולבחון האם המקום מתנהל בהתאם לכללים ובצורה הגיינית.
  • חשוב מאוד לבדוק האם במקום מועסקים רופאי שיניים עם התמחות בתחום השתלות השיניים, ובמידה והתשובה היא חיובית, זו לא בושה לבדוק מהי הכשרתם בתחום והאם היא מספקת.

למה במרבית המקרים עדיף להימנע מביצוע טיפולי שיניים בחו"ל

השתלות שיניים אינן מסתכמות ברגע ההשתלה. במרבית המקרים הכתרים או התותבות המורכבים מעליהם ביום הראשון אינם הכתרים הסופיים. יש לעבור עוד מספר תורים עד שניתן יהיה להשלים את הכתרים הסופיים, וכאן צריכים גם מעבדת שיניים טובה המשתמשת בחומרים שיש עליהם פיקוח. כשאתם עוברים את התהליך בחו"ל, לא תמיד יש בקרה על טיב החומרים המגיעים לפה שלכם. זאת ועוד, השתלות שיניים זקוקות לתחזוקה ואיזון על בסיס שוטף. נגיד שנשברה פינה של חרסינה מאחת השיניים החדשות שלכם. האם תמריאו שוב אל רופא השיניים בחול רק על מנת לתקן עניין כה פעוט?

ומה קורה במקרים בהם לא ניתן לבצע השתלות שיניים ביום אחד, כמו למשל מקרים המחייבים בניית עצם ואז המתנה של מספר חודשים לפני ההשתלות? האם תיסעו מספר פעמים?

האם החיסכון כה גדול?

במרבית המקרים החיסכון איננו גדול כפי שחושבים. אם משקללים את עלות הטיסות והשהייה בתמחור, יוצא שחסכתם עד 20% ממחיר השתלות שיניים בישראל. לא יותר פשוט לבקש הנחה מרפא שיניים מקומי ולקבל אחריות מסודרת הקרובה לביתכם?