התפריט שימנע דלקת חניכיים

דלקת חניכיים מתחילה בדרך כלל מנסיגת חניכיים ומתפתחת לממדים גדולים יותר אשר מצריכים טיפולים ייחודיים ולעיתים גם ניתוח.

כדי למנוע את ההגעה למצבים הללו, מומלץ לבצע שינוי בתזונה ובדרך זו למנוע את התופעות הלא נעימות הללו.

תפריט מומלץ למניעת דלקות בחניכיים

כדאי ליצור תפריט מאוזן ומגוון אשר מורכב מפריטים שונים שממלאים תפקידים חשובים בשמירה על היגיינת הפה, מניעת התפתחותם של חיידקים שפוגעים בחניכיים.

חשוב להיות עם היד על הדופק ולטפל בכך אם חשים שיש דימום מהחניכיים, רגישות, כאבים או אדמומיות בחניכיים.

פרי הדר מכיל הן ויטמין C והן ויטמין D שניהם ויטמינים שהם אקוטיים וחשוב מאד לצרוך אותם. לכן כדאי לאכול תפוזים, קלמנטינות, אשכוליות ופומלות אשר מכילים ויטמין c שהוא מכיל נוגדי חמצון שתפקידו הוא להפחית את רמת הדלקות ולהאט את קצב ההתפתחות של דלקות החניכיים. ויטמין d יוצר איזון של החומצות בחלל הפה ומסייע בכל ההתמודדות עם החיידקים השונים, אשר מתפתחים ברבדי השיניים והחניכיים.

שתיית מים הוא צורך בסיסי כדי להתמודד עם דלקות חניכיים. המים שוטפים את חלל הפה משאריות מזון, יוצרים רמה גבוהה של רוק ומנטרלים לאורך כל היום את החומציות אשר פוגעת בחניכיים ובשיניים.

אכילה של פירות וירקות כמו מלפפונים, תפוחי עץ וגזרים. המוצרים הללו הם פריכים ועשירים בסיבים ולכן הם מבצעים באופן קבוע ניקוי של הפלאק שעל השיניים. במהלך היום יום החומרים הללו הקיימים בפירות ובירקות, מבצעים באופן שוטף שמירה על היגיינת הפה.

שתייה של תה אשר מכיל תאנין היא מומלצת מאד, כיוון שהתאנין הוא חומר אנטי בקטריאלי. כאשר בחלל הפה נמצאים חומרים שהם נוגדי חמצון, נוצרת האטה של קצב התרבות החיידקים ובכך אפשר למנוע את מחלת העששת, דלקות חניכים והימצאותו של ריח רע מחלל הפה.

אכילה של מוצרי חלב, אגוזים, שיבולת שועל וטחינה. כל המזונות הללו הם פריטי מזון שעשירים בסידן. מכיוון שאחד מתפקידיו של הסידן הוא לבנות את העצם הוא מסייע בנטרול החומציות ובשמירה על ההיגיינה. מוצרי החלב הם עשירים בחלבון קזאין ולכן הם מפחיתים באופן קבוע את רמת החומציות בפה, מסייעים בייצור של רוק באופן תמידי והם מסירים גם שאריות מזון ובעיקר מנטרלים את רמת החומציות.

מומחיות בטיפול בדלקות חניכיים

הטיפול בנושא נסיגת חניכיים ודלקות חניכיים מצריך ידע מיוחד. לכן לא בכל מרפאת שיניים עובדים רופאים מומחים אשר עוסקים ברובד זה של רפואת השיניים. מי שמגיע אל מרפאת שיניים באשדוד  לדוגמא נבדק על ידי רופא שיניים מומחה של תחום זה.

בהתאם למצב האינדיבידואלי של הפה, יחליט הרופא על הפעולות שיש לבצע כדי לשפר את מצבן של חניכיים. חשוב לבצע טיפול זה ללא דיחוי, כדי לא ליצור החמרה במצבן של החניכיים.