חניכיים ואימפוטנציה – האם יש קשר?

סובלים מאימפוטנציה? בדקו את החניכיים! ממחקרים חדשים עולה כי באחוז ניכר מהגברים הסובלים מאימפוטנציה נמצאה מחלת חניכיים פעילה.

במחקר מעמיק בדקו החוקרים את הקשר בין מצב החניכיים לתפקודם של הגברים. נמצא קשר ישיר והם ייחסו אותו לפיזור הרעלנים שמפרישים חיידקי מחלות חניכיים – מהחניכיים לכלי הדם באיבר המין הזכרי וגורמים לבעיות בתפקודו. יתכן כי בניגוד למחקר, ואנו שואלים פה שאלה מוזרה, הקשר בין מחלות חניכיים לבעייה התפקודית בכלל נובע מכך שגברים במצב רגשי לא טוב מזניחים את עצמם…?

קשר נוסף נמצא בין מחלות חניכיים להחרפת מחלת הסכרת וכן להגדלת אחוז ההפלות בקרב נשים הרות וכן מחלת חניכיים הוגדרה כאחד הגורמים להיוולדות פגים ותינוקות בעלי משקל נמוך.

הקשר בין מחלות חניכיים למחלות סיסטמיות בשאר הגוף עדיין אינו ברור לחלוטין, אך ככל הנראה הדבר קשור לכך כי החניכיים הם איבר בעל פיזור כלי דם מרובים וכידוע במצבי דלקות חניכיים קיים דימום רב.

דרך אותם כלי הדם נוצר פיזור של החיידקים הגורמים למחלת החניכיים ושל הרעלנים שהם מפרישים לשאר האיברים בגוף, ואף נדידה של החיידקים עצמם דרך כלי הדם למרכזים שונים בגוף. הקשר בין הופעת חום גבוה לזיהום חיידקי שמקורו בפה ידוע זה שנים רבות. כמו כן, ככל הנראה חיידקי מחלות החניכיים גורמים לערעור התגובה של המערכת החיסונית של הגוף.

נמצא גם קשר בין מחלות חניכיים למחלות לב וכלי הדם. המחקרים הראו כי באופן השוואתי בין קבוצות חולי לב – בקבוצת חולי הלב להם הייתה מחלת חניכיים – מחלת הלב הייתה יותר מתקדמת מאשר אלו שהחניכיים שלהם היו בריאות.

התוצאות היו כה חד משמעיות עד שבעיתון למחלות לב ה-AMERICAN HEART JOURNAL, נקבע כי אחד מגורמי הסיכון למחלות לב הוא הימצאות מחלת חניכיים!

נקבע אף (במחקרים שבוצעו בבי"ח "הדסה" ירושלים) כי גורם זה הוא שווה ערך לעישון, או שומנים גבוהים בדם!