טיפולי שיניים לילדים

האם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מתאימים לילדינו? ואם כבר לילדים, למה לא גם בשבילנו?

רופאי שיניים – לצערנו לא רבים, ממליצים לחסוך את המצוקה של ילדינו ומציעים את האופציה של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

למה הילדים מפחדים מרופאי שיניים

ילדים בדרך כלל נרתעים ומפחדים מביקור אצל רופא שיניים. הריח, אווירת המרפאה, המפגש עם מישהו זר שנוגע להם בפה, המכשור שנראה מפחיד ומלחיץ ולעיתים גם לחץ ההורים המועבר לילד באופן בלתי מודע – כל אלו גורמים לילדים לחשוש ולפחד מטיפולי שיניים. עם זאת, הזנחה של העניין, גם אצל ילדים, יכולה לגרום לנזק בלתי הפיך.

בדיקות שגרתיות ומעקב אצל רופא שיניים למניעת בעיות חמורות אצל ילדים בעתיד

לילדים יש 20 שיני חלב, הגדלות החל מגיל שישה חודשים.כבר כשהתינוק בן 6 עד 10 חודשים, בוקעת השן הראשונה, כאשר השיניים התחתונות הן הראשונות לבקוע ולאחריהן העליונות. בדרך כלל נשירת שיני החלב מסתיימת בגיל 10-12 וצומחת מערכת שיניים קבועה.
בכדי שהשיניים יתפתחו באופן תקין, כדאי להקפיד על ביקור שגרתי אצל רופא שיניים ולמנוע מבעוד מועד בעיות עתידיות. כמו כן, אמנם ילדים אינם זקוקים לטיפולי שיניים מורכבים כמו השתלות שיניים אולם הם כן צריכים טיפולי שיניים כמו סתימות, עקירות וכן הלאה.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה – קל, פשוט ובטוח

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מאפשרים לבצע מספר טיפולי שיניים בבת אחת או טיפול אחד ממושך. על ידי טיפולים כאלו המטופל הצעיר רגוע, אינו מרגיש כאב או פחד ואינו מפריע במהלך הטיפול. על ידי טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הרופא המטפל יכול להתרכז באופן מוחלט בטיפול, ולבצע אותו בצורה איכותית ויעילה הרבה יותר.

טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יסייעו למטופלים לסיים את הטיפולים הנדרשים בפעם אחת, מבלי להצטרך לבוא לטיפולים נוספים. רופאי שיניים המתמחים בטיפולי שיניים לילדים ידעו לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה ללא סיכון כלל ובצורה מקצועית, שקולה ובטוחה.

עם זאת, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה דורשים מיומנות וניסיון, ולכן מומלץ לבחור רופא שיניים איכותי, המנוסה הן בטיפולי שיניים לילדים והן בביצוע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.

ילדים מתחת לגיל שנתיים חייבים לבצע את התהליך במסגרת של בית חולים, עקב צורך במכשור מיוחד המתאים למעברי האויר הקטנים מאד שלהם ולסביבה התומכת.

איך נרגיע את ילדינו ואותנו לפני טיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

  • על אף היתרונות הרבים הטמונים בהם, טיפולי שיניים בהרדמה מלאה עלולים להפחיד, בייחוד כאשר מדובר במטופלים צעירים.
  • לכן, לפני טיפולי שיניים בהרדמה מלאה מומלץ להיפגש עם הרופא המטפל. שיחה זו, בנוכחות הילד, תבהיר את התהליך של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה ותסייע להרגיע את הילד ואתכם.
  • לרוב, רופאי שיניים יסבירו כי טיפולי שיניים בהרדמה מלאה יחסכו הסתבכויות בשלב מאוחר יותר, מבלי לחזור לטיפולי שיניים נוספים לאותה בעיה דנטאלית.
  • בנוסף, בזכות טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הילד לא ירגיש מאוים ולא יחשוש לחזור לרופא השיניים לביצוע טיפולי שיניים נוספים, בין אם רגילים ובין אם טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, כי הטיפול עצמו יעבור בקלות וללא כל סבל או כאב.
  • אפשר להסביר לילד מה הולך להתרחש במהלך הטיפול ולהראות לו את כל המכשירים שרופא השיניים עתיד להשתמש בהם על מנת ליצור לו תמונה רגועה ובטוחה.
  • כמו כן, אפשר להסביר לו על חומרי ההרדמה שירדימו אותו בעת טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, ויסייעו לרופא השיניים לבצע טיפול קצר, מהיר ובלי מכאוב או סבל.
  • ככל שתשתפו את הילד יותר, כך הוא יחשוש פחות. ניתן להתייעץ עם רופאי שיניים שמבצעים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה כיצד לגשת לילד וכיצד להסביר לו על הטיפול מבלי ליצור פאניקה או חוסר נוחות.
  • ככל שתרגישו בנוח עם הפרוצדורה של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה, כך הילד ירגיש ביטחון ורוגע, ויהיה מוכן לבצע את הטיפול.