טיפול שיניים בסדציה – במה מדובר?

טשטוש (סדציה), הינו טיפול המצריך הכשרה מקיפה של אנשי הצוות הרפואי והמרפאה בה מתקיים הטיפול. סדציה מתבצעת תמיד בנוכחותו של רופא מרדים, במטרה לספק למטופל טיפול ברמת בטיחותית מקסימאלית

במשך הטיפול נוכחים תמיד שני צוותי רפואה נפרדים: צוות ההרדמה, בראשותו של רופא מרדים מומחה וצוות רפואת שיניים, שכולל רופאי שיניים המורשים לבצע טיפול בהרדמה מלאה.

השימוש בסדציה עמוקה עשוי להאריך את זמן הטיפול במידת מה, ועם זאת הוא מקצר בצורה ניכרת את מספר הטיפולים, מכיוון שהוא מאפשר לבצע בצורה מרוכזת טיפולים רבים במפגש אחד ארוך. טיפולי שיניים בהרדמה מאפשרים לספק טיפול לפציינט מפחד או מפוביה מפני טיפולי שיניים, והם נותנים לו אפשרות מצוינת לרכז את כל טיפולי השיניים בפגישה עיקרית אחת.

צמיחת מספר המטופלים הצריכים טיפול שיניים תחת טשטוש

מספרם של המטופלים הבוחרים לעבור טיפול שיניים תחת סדציה גדל בהדרגה בשנים האחרונות.

הגידול נובע ממספר סיבות עיקריות: הראשונה היא המודעות ההולכת וגדלה לחשיבותם של טיפולי שיניים מקיפים, והסטנדרטים האסתטיים הגבוהים בימינו (בהשפעת הטלוויזיה, עולם הפרסום ועוד).

סיבה מרכזית זו מובילה אנשים שנמנעו עד היום מטיפולי שיניים, לאזור אומץ ולטפל אחת ולתמיד בבעיות מהן הם סובלים.

הסיבה השנייה נוגעת להתפתחות המשמעותית שהתרחשה בתחום של הרדמה כללית, שהופכת בשנים האחרונות לצורת טיפול רפואית פשוטה ונעימה מאוד.

הודות לסיבות הללו, אנו עדים בשנים האחרונות לכמות הולכת וגדלה של מטופלים שמחליטים לעבור טיפולי שיניים תחת הרדמה כללית או סדציה.

על פי נתונים סטטיסטים הקיימים בעולם הרפואה, מעל 15 אחוז מטיפולי הבריאות תחת הרדמה כללית שמתבצעים בארצות הברית מדי שנה, קשורים בצורה ישירה לתחום רפואת השנים.

תרגום של נתונים מפתיעים אלו יגלה לנו שמדי שנה עוברים מעל חמישה מליון אמריקאים טיפול שיניים בהרדמה כללית או סדציה.

על טיפולי שיניים בהרדמה כללית בקצרה

טיפול שיניים בהרדמה כללית מתבצע על ידי רופאים מומחים מדיסציפלינות שונות.

קבוצת הרופאים הראשונה כוללת רופאים מתחום רפואת השיניים, אשר מבצעים את טיפול השיניים בפועל ומטפלים בבעיות השיניים שלכם. קבוצת הרופאים השנייה, הפועלת יד ביד עם הקבוצה הראשונה אחראית לתהליך ההרדמה. הרופאים המרדימים מרדימים את המטופל, מוודאים שלא יחול שינוי לרעה במצבו במהלך הטיפול ולבסוף מוודאים שהוא חוזר להכרה מלאה ומתאושש מן הטיפול.

המטופל נדרש להגיע אל מרפאת השיניים 30 – 20 דקות לפני תחילת הטיפול. לאחר שהטיפול מסתיים, הוא נדרש להמתין מספר שעות בהשגחה. רוב המטופלים שעוברים טיפול שיניים עם סדציה משוחררים לביתם כבר ביום הטיפול, גם כאשר מדובר בטיפולים ארוכים במיוחד, שאורכים עשר שעות ויותר.

טיפול שיניים בשילוב סדציה מאפשר לצוות הרפואי לטפל במגוון רחב של בעיות שיניים, החל מיישור שיניים, דרך הלבנת שיניים, השתלות שיניים, בדיקת שתלים אפשריים וכמעט כל טיפולי שיניים אותם תוכלו להעלות על הדעת. זהו גם יתרונם הגדול של טיפולים אלו, המאפשרים לכם לבצע טיפולי שיניים ללא חשש, ולסיים את כל הטיפולים שלכם במהלך פגישה ארוכה אחת.