טיפול שיניים לתינוקות

טיפול שיניים אלטרנטיבי לתינוקות

התינוק שלכם בוכה בלי סיבה נראית לעין? נראה כי התינוק סובל מסימפטומים שונים כמו חום ושלשול? התינוק שלכם לא מפסיק להכניס את ידו לפיו ומרייר בלי סוף? אין צורך לרוץ ולבצע טיפולי שיניים במרפאה או לגשת אל אחד משלל רופאי שיניים שמוכרים לכם. כנראה שהתינוק שלכם סובל, כמו כל תינוק אחר, מכאבי שיניים הנובעים מצמיחת השיניים החדשות.

במאמר זה נסקור מספר דרכים עיקריות, כיצד לבצע טיפול שיניים אלטרנטיבי לתינוקות בעת הצורך.

תופעות המתלוות לבקיעת השיניים

ישנם תינוקות ברי מזל, אשר בקיעת השיניים היא תהליך שאינו כואב ואינו מציק, אך לרוב, מדובר בתהליך מתמשך, המלווה בכאבי חניכיים חזקים, עצבנות, בכי מתמשך, רוק מוגבר, רגישות בחניכיים, מצבי רוח ונשיכה של עצמים. במקרים מסוימים, מלווה צמיחת השיניים גם בחום, עצירות, שיעול, הקאות, פריחה ושלשולים.

כיצד יודעים שמדובר בבקיעת השיניים דווקא?

לנו, ההורים, יש נטייה להאשים את בקיעת השיניים בכל בכי לא מוסבר, או בכל שינוי משמעותי בהתנהגות. חשוב לדעת לזהות מתי התופעות שהוזכרו לעיל קשורות לבקיעת השיניים וצמיחתן ויש צורך בביצוע טיפול שיניים מתאים, ומתי, מדובר בגורמים אחרים כמו התקררות, אסטמה או התייבשות, מקרים בהם טיפול שניים כלל לא יעזור ויש לגשת באופן מידי לרופא המשפחה.

איך עושים זאת? תוכלו לבצע בדיקה פשוטה בבית, על ידי מישוש קל של החניכיים של התינוק. אם נתקלתם בזיזים לבנבנים קטנים, או אם התינוק החל לפרוץ בבכי, כנראה שמדובר בכאבים של בקיעת השיניים. בשלב מוקדם יותר, כאשר מדובר בכאבים פנימיים, והשיניים הבוקעות אינן נראות לעין, ישנה דרך נוספת לדעת, והיא לנסות ולבדוק האם טיפול שיניים אלטרנטיבי, מאילו שיוזכרו בהמשך, אכן מועיל. אם נראה שהתינוק נרגע, כנראה שבשיניים האשמה, אחרת, טיפול שיניים טבעי כלל לא יועיל, ומומלץ לגשת ולהתייעץ עם רופא המשפחה.

טיפול שיניים הומיאופתי

לאחר שבדקתם והחלטתם שמדובר בכאבים הנובעים מצמיחת השיניים, תוכלו לנסות ולבצע לילדכם טיפול שיניים באופן טבעי, שימוש בתרופות הומיאופתיות אינו מסוכן לילדים ואינו גורר תופעות לוואי, ובכל זאת, מומלץ להתייעץ עם הומיאופת בנוגע לאופן הטיפול המתאים ביותר.

טיפול שיניים – המלצות:

1. כאשר התינוק עצבני, כועס בוכה בלי סוף ומתקשה להירדם, ניתן להשתמש בטיפות של צמח הקמומיל, הידוע ביכולתו להרגיע.

2. במצב של חום מוגבר המלווה בשלשולים או עצירות, חניכיים רגישות, רוק מוגבר, הזעה, חולשה ותלותיות, ניתן להשתמש ברמדי Terra Silicea .

3. ניתן למרוח ג'ל רסקיו על הלחיים, או לתת 2-4 טיפול רסקיו היישר לתוך הפה, מתחת ללשון התינוק. הרסקיו מומלץ במצבים של בכי בלתי פוסק, תשישות וחום.
4. לבכי בלתי פוסק, ניתן לתת טיפות של Polsatila במינון של 30 C .
5. משחות לעמעום הכאב כמו ג'לים למיניהם עם טעם מתקתק הם חביבי הקהל.

ניסיתם הכל וכלום לא עוזר?

צמיחת שיניים היא תהליך טבעי שאינו מצריך טיפול שיניים בתוך מרפאות שיניים , אך אם ניסיתם טיפול שיניים הומיאופתי, והפעוט ממשיך לבכות ולהתלונן, או אם שיניו נראות פגומות או אכולות, כנראה ומדובר בבעיה הדורשת ביצוע טיפול שיניים אצל רופא שיניים מוסמך. הרופא יבחן האם הכאבים נובעים מחורים, דלקת או כל בעיה אחרת, ויחליט איזה טיפול שיניים יש לבצע.

המלצה אישית

לפני שאתם נותנים לתינוק טיפות כלשהן, או הולכים לרופא שיניים כלשהו, נסו לבצע טיפול שיניים באמצעות עיסוי קל של החניכיים או של האזור התחתון של הלחיים. אל תשכחו לחבק, לנשק ולתמוך.