טיפים – כך תצחצחו נכון את שיניכם לאחר השתלות שיניים

אובדן שן בעקבות זיהום או תאונה, מחייבים את החלפתה על מנת לשמור על בריאות הפה, להצליח לאכול וללעוס בצורה נכונה, לדבר באופן תקני ולשמור על מראה החיוך והפנים.

אך אם בעבר, בפני מטופלים שאיבדו שן אחת או יותר, עמדו פתרונות בודדים שאינם בהכרח אסתטיים, הרי שכיום, במצב בו חסרה שן, יש למטופלים יותר פתרונות מאשר אי פעם, החל בתותבות וכתרים וכלה בטיפולי השתלות שיניים.

לא כאן המקום לסקור את יתרונותיהם וחסרונותיהם של הפתרונות הקיימים, אך אין ספק, כי בשורה התחתונה, נראה כי השתלות שיניים הן כיום, הפתרון המוביל בתחום, זאת כיוון והן יוצרות חיקוי של שיניים הקרובות ביותר בהרכבן לשיניים הטבעיות מבלי לפגוע במבנים סמוכים.

מה הן השתלות שיניים?

טיפולי השתלות שיניים הם, כאמור, טיפולים המיועדים למצבים בהם יש שיניים חסרות, או שיניים הדורשות עקירה כיוון ולא ניתן לטפל בהן בדרך אחרת. באמצעות השתלות שיניים, מוחדרים אל הלסת ברגים קטנים עשויים טיטניום, ועליהם מרכיבים שתלים בעלי מראה של שיניים טבעיות. ברגים אלו מכונים שתלים, ותפקידם למלא את החלל שנותר בעקבות עקירת השורש או נפילתו.

באתר קיים מידע רב על סוגי שתלים ודרכי השתלות שיניים: השתלות שיניים ביום אחד, השתלות שיניים לטיפול בחוסר שן אחת או כמה, השתלות שיניים בהרדמה מלאה וניתוחים נלווים כמו: הרמת סינוס ובניית עצם.
בקישור זה תוכלו לקבל את כל המידע לצפות בסרטוני הדגמה של דר' מאיר אבירם, לשאול ולהתייעץ עם הרופאים המובילים בתחום השתלות שיניים בישראל.

הטיפול בשתלים הדנטליים

בניגוד לתותבות וגשרים (החלופות הקודמות לטיפולי השתלות שיניים), שתלים דנטליים הם קבועים, ועל כן, לא מסירים אותם לצורך ניקוי ותחזוקה. מידע זה אינו מסיר את האחריות מהמטופל לשמור על שיניו נקיות ובריאות, אלא להפך, מכיוון שהשתלים הדנטליים הופכים להיות מרכיב מהותי של הפה, יש לטפל בהם כאילו היו השיניים הטבעיות.

הטיפול בשתלים הדנטליים נעשה במספר דרכים מקבילות:

  • צחצוח שיניים ושימוש בחוט דנטלי ומי פה
  • ביקור שגרתי  אצל רופא שיניים לאיתור בעיות מבעוד מועד
  • ניקוי אבנית תקופתי כל חצי שנה, או במקרים של אנשים עם נטייה למחלות חניכיים, כל 3 חודשים.
  • שימוש במכשיר סילונית המרחיק באמצעות סילון מים את החיידקים מהאזור על בסיס יומיומי

צחצוח שיניים נכון

  • לאחר טיפולי השתלות שיניים, ובכלל, מומלץ להקפיד על צחצוח השיניים מספר פעמים ביום.
  • כמה פעמים?
  • איך כדאי לעשות זאת?
  • איזה מברשת שיניים מומלץ להשתמש?

להלן מספר טיפים:

  1. מומלץ לצחצח את השיניים לאחר כל ארוחה ואם לא ניתן, יש לתת דגש על צחצוח בבוקר אחרי ארוחת הבוקר ובערב לפני השינה.
  2. יש שחושבים שצחצוח בערב הוא החשוב ביותר, כיוון והוא מנקה את השיניים לאחר תום הארוחות, ואז הפה נשאר נקי שעות רבות כאשר אנו ישנים. בפועל, לצחצוח שיניים בבוקר יש חשיבות גדולה לא פחות, כיוון והוא מנקה את רובד החיידקים המצטבר בלילה.
  3. רופאי שיניים רבים ממליצים על שימוש במברשת שיניים חשמלית, כיוון ובאמצעותה ניתן להגיע לאזורים רחוקים, ולשלוט על עצמת הניקוי. אחרים גורסים כי הרעידות של המברשת החשמלית עשויות לפורר את הדבק המצמיד את הכתרים לשתלים, וכך לשחרור הכתר ונפילתו. נשאיר זאת לשיקולכם.
  4. נוסף לצחצוח השיניים, יש להקפיד על שימוש בחוט דנטלי שתפקידו להסיר את הפלאק מבין השיניים.
  5. שוב, המרכיב הסודי, השפרצת סילון מים ע"י מכשיר כדוגמת סילונית, אוקסיג'ט או ווטר-פיק.

הקפדה על פעולות אלו יבטיחו שמירה אידאלית על בריאות הפה שלכם בחיי היום- יום, קל וחומר לאחר טיפולי השתלות שיניים, הדורשים תשומת לב מיוחדת.

לאחר ביצוע השתלות שיניים ביום אחד, יש לצחצח את החניכיים בעדינות רבה יותר שכן האזור יהיה רגיש – אולם אין להימנע מצחצוח השתלים, וזאת החל מהיום שלאחר ההשתלה.