איך לצחצח שיניים נכון?

15 טיפים איך לצחצח שיניים נכון

צחצוח טוב יכול למנוע מכם הרבה הסתבכויות. אם תרחיקו את החיידקים והזיהום מהחניכיים ומהשיניים שלכם, יהיו לכם פחות חורים ופחות דלקות.

קבלו מספר טיפים לבחירה נכונה של מברשת ואיך לצחצח שיניים נכון:

1. מברשת השיניים צריכה להיות נוחה לאחיזה עם ידית מספיק ארוכה שתגיע לאזורים אחוריים בפה.

2. חשוב מאד שסיבי המברשת יהיו רכים או בינוניים ולא קשים מידיי.

3. הסיבים צריכים להיות ישרים ומעוגלים וקצבותיהם.

4. ראש המברשת צריך להיות באורך של שתיים-שלוש שיניים, אבל לא ארוך מדי

5. יש לצחצח לפחות פעמיים ביום ולפחות כשלוש-ארבע דקות בכל פעם

6. צחצוח בבוקר – יש לצחצח לאחר ארוחת הבוקר, כי שיירי המזון של ארוחת הבוקר עלולים להישאר בה עד הלילה והחיידקים יכולים "לחגוג" והרוס את השיניים.

7. צחצוח בלילה – חשוב אף יותר מהצחצוח בבוקר היות שהלילה הוא הזמן שבו מתרבים החיידקים. בלילה קיימת זרימת רוק נמוכה והרוק הינו אמצעי מגן חשוב כנגד החיידקים, באם נשארים שיירי מזון בלילה אזי החיידקים ינצלו מצב זה ויגרמו לעששת במשטחי השיניים.

8. אם אתם צריכים להחליט בין הבוקר ללילה, צחצחו בלילה כי אז הפה נשאר נקי הכי הרבה זמן בלי אוכל.

9. הצחצוח צריך להיעשות בתנועות סיבוביות כמו טאטוא ולא בתנועות אופקיות כמו מחיקה, משום שתנועות אופקיות יכולות לגרום לשחיקה ופגיעה במינרל המרכיב את אמאיל השן. כמו כן עלול להיווצר נזק לחניכים. הצחצוח צריך להיעשות מהחניכיים והחוצה והחוצה לשיניים. זווית המברשת היא ב-45 מעלות לכיוון החניכיים.

10.  תמיד כדאי להחזיק מברשת שיניים נוספת במקום העבודה ולצחצח בה לאחר ארוחת צהריים או לאחר אכילת חטיף,כמו כן קיימות מברשות מתקפלות שניתן לאחסן ברכב או לנסיעות ולהיעזר בהן.

11. כדאי לתת לילד לבחור את המברשת האהובה עליו כדי להפוך את הצחצוח לחוויה. רוב מברשות בילדים רכות וקטנות ולא נבדלות בתכונותיהן ולכן הבחירה בסוג אינה משמעותית

12. חשמלית או ידנית? – אנשים רבים נוטים לחשוב כי מברשת שיניים חשמלית מצחצחת טוב יותר ממברשת ידנית אולם הדבר אינו נכון. מברשת חשמלית מבצעת את התנועה הסיבובית של הצחצוח הידני ולא מעבר לכך, קיימת נטייה למטופלים רבים להפעיל כוח יתר בזמן צחצוח על ידי מברשת חשמלית ויש לשים דגש על צחצוח ללא הפעלת כוח רב. אנשים רבים חושבים כי אם הם מצחצחים "חזק" אז הם מנקים יותר חיידקים אולם הדבר מוטעה היות וצחצוח בכוח עודף רק גורם לנסיגת חניכיים וזהו נזק בלתי הפיך!

13. לא לחלוק מברשת – מברשת שיניים הינה אביזר אינטימי ורצוי לא להעבירו מפה לפה. המברשת נוטה לאגור חיידקים אשר יכולים לעבור לפה של אדם אחר ולחולל שם נזק נוסף.כו כן, באם את\ה חולים אז עדיף לזרוק את המברשת ולא להשתמש בה יותר עקב החשש להעברת זיהומים.

14. לבעלי חניכיים רגישות מומלץ להבריש עם מברשת בעלת סיבים רכים במיוחד עקב הרצון להימנע משחיקה של החניכיים וכמו כן עדיף להשתמש במשחת שיניים בדרגת שחיקה נמוכה.

15. חשוב מאד לצחצח את הלשון – הלשון הינה האיבר הגדול בפה ומהווה מקום מקלט לכמות גדולה של חיידקים. הלשון מכילה את גופי חישת הטעם הנראים כמו "גבעות" קטנות על פני שטח הלשון, לכן נראית הלשון מחוספסת, באזורים אלו נקלטים חיידקים רבים,80% מהחיידקים הגורמים לריח רע מהפה נמצאים על הלשון! חיידקים אלו מעכלים את שיירי המזון ומפרישים תרכובות גופרית הגורמות לריח רע. ניתן לצחצח את הלשון על ידי מברשת השיניים הרגילה, אולם קיימים בשוק מנקי לשון ייעודים לכך.

לצחצח שיניים לפני ארוחת בוקר או אחרי?