יישור שיניים בגיל "מבוגר"

יישור שיניים אצל רופאי שיניים: לעולם לא מאוחר מידי

לפי האמרה, חיוך רחב וישר שווה מיליון דולר. מסתמן כי יישור שיניים בכל גיל ולכל כיס הוא 'הדבר הבא'. בשנים האחרונות, מסתבר לנו שלעולם לא מאוחר מדי לעבור תהליך של יישור שיניים.

כיום מראה של אם בת 35 אשר "עונדת" גשר על השיניים הוא עניין של שגרתי, ואך לפני עשר שנים היה מראה נדיר.

יישור שיניים מלווה בהוצאה כספית גבוהה, אבל נראה כי אנשים אינם חוסכים בכסף כאשר מדובר בסיכוי לשפר את חזותם החיצונית, בדיוק כמו בניתוחי אף.

רופאי שיניים שעברו התמחות באורטודנטיה, מלווים את תהליך יישור השיניים מפגישת האבחנה, ייעוץ, פריסת האופציות שעומדות לפני המטופל ועד ביצוע הטיפול. חשוב להיפגש עם רופאי שיניים בכל שלב של התהליך, למען קבלת החלטה בריאה ונבונה ולא ממניעים חיצוניים בלבד.

לא רק בשביל חיוך יפה

אם תיכנס אל מרפאות שיניים רבות ותשאל, רופא שיניים יסבירו כי יישור שיניים הוא חיובי, לא רק למען החיוך, אלא גם למען לעיסה תקינה של המזון אותו אנו מכניסים לפה. רופאי שיניים יסבירו כי סגירה לא נכונה של הפה יכולה לגרום לשחיקת שיניים, להגייה לקויה של מילים ואף לדלקות חניכיים.

בפני המטופל עומדת כמה אופציות. רופאי שיניים מומחים בתחום יוכלו לעזור ולייעץ לגבי התאמת הבחירה למטופל ובעיותיו. בין האופציות ניתן למנות:

רצועות דקות של מתכת שמתיישבות על השיניים וניתנות להסרה.
טבעות מתכת שמודבקות על השן ואינן ניתנות להסרה.
טבעות שקופות ובלתי נראות מפלסטיק שמודבקות על גבי השן.
טבעות שמודבקות מאחורי השיניים ומחוברות בצורה נסתרת.

המלצות של רופאי שיניים

רופאי שיניים ימליצו למטופלים שזקוקים ליישור שיניים לשנות במקביל הרגלים. צחצוח שיניים יעיל ונכון וניקוי השיניים בעזרת חוט דנטלי, לפי המלצת רופאי שיניים, הם תמיד כלי המניעה הטוב ביותר. דבר שני הוא תזונה נכונה. רופאי שיניים יכולים לתת טיפים לגבי תזונה בריאה לשיניים, אשר תמנע מבעיות שונות אחרות להצטרף. חשוב לציין, כי רופאי שיניים מציעים בדרך כלל למטופל, במקביל ליישור השיניים, להתחיל לשמור על אורח חיים בריא יותר.

כאבים בלסתות: לאו דווקא דבר שלילי

העוברים תהליך יישור שיניים עשויים לסבול ממספר תופעות לוואי שיכולות להיות זניחות ומנגד, יכולות להיות אקוטיות. לחלל הפה, בפרט ללסת ולחניכיים, לוקח לעיתים מספר ימים להתרגל לגוף הזר שנכנס לחלל. לפיכך לקויים בדיבור וכאב של הלסת והחניכיים יכולים להופיע בהתחלה. מדובר בתופעה טבעית שאין צורך להיכנס בגללה ללחץ. יחד עם זאת, יש להיות עם היד על הדופק ולהתייעץ עם רופאי שיניים במקרה של לחץ וכאבים שלא עוברים או מחריפים או מטרידים במיוחד. יש לזכור כי לפעמים, כתוצאה מתזוזת הלסת והשיניים, יופיע כאב. לכן, בכל מקרה צריך לבקר רופאי שיניים בתום התהליך, על מנת לוודא כי התהליך הסתיים כשורה. רופאי שיניים ילוו את המטופלים ויתדרכו אותם כיצד לנהוג ומתי עליהם להיות קשובים יותר למכאובים כאלה או אחרים. לאחר סיום תהליך של יישור שיניים ניתן לבצע גם הלבנת שיניים לשיפור המראה החיצוני עוד יותר.