יישור שיניים למבוגרים ולילדים

השיניים שלנו אינן ממושמעות כמו שאנו רוצים שהן תהיינה. במקרים בהם קיימת צפיפות בחלל הפה או שיניים אחרות שמפריעות לגדילתן – הן עשוייות לדחוק זו את זו ולצמוח בצורה עקומה.

השיניים של בני האדם עלולות לזוז בחלל הפה גם בגילאים מאוחרים, בשל דיבור, חריקת שיניים במהלך השינה, לעיסה ובמקרים חמורים יותר – בשל דלקות חניכיים שתוקפות אותנו במהלך השנים. כל התופעות הטבעיות הללו, שרובנו חווים באופן יומיומי, עשויות לגרום לשיניים עקומות.

באילו דרכים ניתן לבצע יישור שיניים?

קיימות כיום שלוש דרכים מקובלות שבאמצעותן נוהגים רופאי שיניים לבצע יישור שיניים.

  1. הראשונה היא באמצעות טבעות (שקופות או בצבען של השיניים) מפלסטיק או ממתכת, שיודבקו בקדמת השן ויחוברו באמצעות חוטי מתכת עדינים.

2. הדרך השניה היא באמצעות התקנת טבעות שיוצמדו אל אחורי השיניים העקומות. הטבעות יחוברו עם חוט מתכתי עדין ותהיינה בלתי נראות למעשה.

3. הדרך השלישית היא באמצעות התקנת רצועות מתכת, שיכסו את רוב משטח השיניים.

תהליך יישור שיניים בקצרה

לפני כל טיפול יישור שיניים תידרשו לגשת אל מרפאת שיניים ולהיפגש עם רופא שיניים שיאבחן את הבעיה ממנה אתם סובלים. רופאי שיניים המתמחים בתחום יישור השיניים יערכו לכם אבחון קצר, בו יבדקו האם אתם כשירים לעבור את הטיפול.

במידה ותימצאו מתאימים, יקח מכם רופא השיניים מידות מדוייקות וטביעות שיניים, ויערוך מספר צילומי רנטגן של חלל הפה שלכם. בתום הבדיקות תוכלו לקבל מרופא השיניים שלכם אבחנה מדוייקת אודות מצב השיניים שלכם, וסוג הטיפול המומלץ ביותר עבורכם.

חשוב לציין שסוג הטיפול שימליץ לכם לעבור רופא השיניים תלוי, במידה רבה, בחומרת מצב השיניים שלכם, וכן בפרמטרים נוספים, הקשורים לבריאות הפה ובריאותכם הכללית.

האם כדאי לעבור יישור שיניים?

שיניים ישרות וחיוך מושלם הם יתרון משמעותי ונכס לכל אחד ואחת מאיתנו. בעבר השתרש הנוהג שרק ילדים מיישרים שיניים, ואילו מבוגרים אינם זקוקים לכך.

בשנים האחרונות, לעומת זאת, הפך טיפול יישור שיניים בקרב אנשים מעל גיל 25 לתופעה שכיחה ורווחת במיוחד.

קופות חולים וביטוחי בריאות שונים מסייעים לממן טיפולים מסוג זה, והרווח של שיניים ישרות וקורנות הינו רווח שלא יסולא בפז.

כמו שכבר נכתב, טיפולי שיניים כיום הם פשוטים יותר מתמיד, וברוב המקרים חבריכם יתקשו לשים לב להתקני הקיבוע המתקדמים שיותקנו בחלל הפה שלכם.

כל כך נוח, כל כך פשוט – אז למה שלא להיפטר מן השיניים העקומות אחת ולתמיד?