יישור שיניים למבוגרים

שיטות ליישור שיניים למבוגרים

מחקרים רבים מצביעים על כך, ששליש מכמות של טיפולי שיניים ליישור שיניים, נעשים בקרב האוכלוסייה המבוגרת, ולמרות זאת, עדיין התפיסה הרווחת היא שטיפולי יישור שיניים בגיל מבוגר אינם נפוצים, וכי יישור שיניים הוא תהליך אותו ניתן לעבור רק בגיל צעיר.

ברוב המקרים, זה אכן כך, מכיוון שטיפולי יישור שיניים אפקטיביים יותר בגיל צעיר, ותוצאותיהם ניכרים מהר באופן יחסי, מרבית ההורים דואגים לשלוח את ילדיהם אל רופא שיניים המתמחה ביישור שיניים. אך, ישנם לא מעט מקרים, בהם, מסיבות שונות, טיפולי יישור השיניים לא בוצעו בגיל צעיר, כך שהעבודה מול ציבור ולקוחות והצורך במראה שיניים בריאות, חזקות ויפות, הביא ליצירת מגוון שיטות ליישור שיניים למבוגרים.

במאמר זה נסקור מספר שיטות ליישור שיניים למבוגרים שקיימות כיום, נראה מדוע יישור שיניים הינו תהליך שמתאים לכל גיל ולכל אחד, ונעמוד על ההבדלים המהותיים שבין שיטות ליישור שיניים למבוגרים ושיטות ליישור שיניים לצעירים.

שיטות ליישור שיניים למבוגרים מול שיטות יישור שיניים לצעירים

באופן כללי, שיטות ליישור שיניים למבוגרים שונות מאשר שיטות ליישור שיניים בקרב צעירים. אם לצעירים מתרחשים שינויים טבעיים במבנה הלסת שמסייע לתהליך יישור השיניים, הרי שעבור מבוגרים, אשר עצמות הלסת שלהם הינן קבועות במקומן, יש צורך במציאת פתרונות חלופיים ולפעמים כואבים או מורכבים יותר.

כמו כן, אם מרבית הצעירים מרגישים בנוח עם קוביות צבעוניות או גשר אופנתי, הרי שאלו אינם מתאימים לאוכלוסייה הבוגרת, ונדרשות שיטות ליישור שיניים למבוגרים שאינן נראות ובולטות לעין.
בדיקות מקדימות לפני תהליך יישור שיניים

למרות שיישור שיניים מתאים לכל גיל, יש צורך לבצע מספר בדיקות רפואיות מקדימות, שהינן הכרח לטיפול מוצלח. על כן, לפני תחילת הטיפול, יש לוודא כי המטופל אינו סובל ממחלות המשפיעות על העצמות בכלל ועל השיניים בפרט כמו סוכרת ואוסטיאופורוזיס, כמו כן, על המטופל להיבדק אצל מומחה חניכיים בכדי לאשר כי אלו בריאות ולא מודלקות.
שיטות ליישור שיניים למבוגרים- המבחר

כיום קיימות מספר שיטות ליישור שיניים למבוגרים, החל מפלטה זמנית או קבועה, דרך קוביות וכלה בחזיתות פורצלן. לכל השיטות מטרה דומה, והיא להפעיל לחץ עדין על השיניים והלסת בכיוון מתוכנן ורצוי מראש. מתוך מגוון השיטות, ישנן כאלו המועדפות יותר בקרב מבוגרים, להלן העיקריות שבהן:

– טבעות שקופות או בצבע השן אותן מצמידים אל הצד החיצוני של השיניים ומחברים אותן באמצעות חוט אורתודנטי

– יישור שיניים פנימי באמצעות קוביות המודבקות על חלקן הפנימי של השיניים

– Invisalign, קשתות עשויות חומר פלסטי שקוף אותן ניתן להסיר ובהן קשה להבחין מקרוב

שיטות ליישור שיניים למבוגרים, נחשבים יקרים יחסית, אך למרות זאת, מבוגרים רבים בוחרים לעבור תהליכים אלו, גם אם מסיבות שונות בחרו לא לבצעם כשהיו צעירים יותר, ואכן, גם אם באופן מהותי, שיטות ליישור שיניים למבוגרים שונות מאשר שיטות ליישור שיניים בגיל צעיר, תוצאותיהן ניכרות באופן בולט לעין, ויוצרות אצל המטופל תחושות שביעות רצון, אושר פנימי וביטחון עצמי מוגבר.

יישור שיניים איננו מתבצע בכל מרפאות שיניים שתפגוש. הוא מבוצע בדרך כלל על ידי מומחים ליישור שיניים אך גם לעיתים על ידי רופאי שיניים שעברו הכשרה מיוחדת.