כיצד נבחר מומחה להשתלות שיניים?

כיצד לבחור רופא שיניים המתמחה בתחום של שתלים דנטליים? בישראל, אין מומחים לביצוע שתלים דנטליים. פשוט אין התמחות כזאת… אז אל מי ללכת? במאמר זה תוכלו לגלות השתלת שיניים רופאים מומלצים

נגיד שאתה רוצה לדוגמא לבצע השתלת שיניים בראשון לציון – אז מה, תפתח דפי זהב? ישנם מומחים לחניכיים ולכירורגיה פה ולסת המתקינים שתלים, בעיקר כאשר יש צורך בפעולות מורכבות יותר, אולם קיימים היום בישראל מספר לא מבוטל של רופאי שיניים כלליים המבצעים השתלות שיניים, ואשר יכולתם המקצועית אינה נופלת מזו של מומחים. למעשה, קיימים בישראל כמאתיים רופאי שיניים כלליים בעלי תור 'דיפלומט' מטעם האיגוד הבינלאומי להשתלות שיניים. במהלך תואר זה מגישים אותם רופאים מצגת עבודות שביצוע ועוברים בחינה בדיוק כמו בהתמחות בארץ, רק בתחום ההשתלות. תואר זה מוכר במספר מדינות כהתמחות בהשתלות שיניים (גרמניה, פלורידה ועוד) אולם לא בישראל. כדי לדעת כיצד לאתר את רופא השיניים המקצועי והמושלם ביותר לצרכינו, המתמקצע בתחום של שתלים דנטליים, יש ראשית להבין מהו התהליך של בניית שתלים . שנית, יש להבין מה התהליך דורש מהמטופל ומהרופא המומחה.

שתלים דנטליים הם ברגיי טיטניום קטנטנים אשר מתברגים אל תוך הלסת ונשענים עליה. שתלים דנטליים הם תחליף לשיניים אשר אבדו או נעקרו ממגוון סיבות כגון תאונה, בריאות לקויה, בלאי טבעי של הלסת וכדומה. שתלים דנטליים הם האופציה האיכותית ביותר שקיימת בשוק, אשר הצליחה לדחוק הצידה את השיניים התותבות שאנו זוכרים ומכירים מדורות אחורה.

מה נדרש מהמטופל בתהליך שתלים דנטליים?

כמו שמומלץ לבצע סקר שוק בעת בחירת רופא שיניים איכותי, כך כדאי לבצע מחקר קצר ולאתר חומרי רקע על השתלות שיניים, על מנת להתמצא בנושא ולהרגיש בנוח עם הפרוצדורה של שתלים דנטליים. ידוע כי ככל שנדע יותר, נפחד פחות. לכן, חומר רקע על שתלים דנטליים יכול להיות התחלה מעולה להתמודדות עם תהליך מורכב כמו בניית שתלים דנטליים. ניתן למצוא חומר כזה באתרנו, גם במאמרים רבים, בסרטונים, ובחוברות הסברה בנושא.
שנית, רצוי לבצע תחקיר לגבי המחירים והעלויות של סוגי שתלים שונים הקיימים בשוק. רצוי וחשוב להתייעץ עם מכרים וחברים לגבי רופאי שיניים שמבצעים פרוצדורה של שתלים דנטליים. שיחות בפורומים ובדיקה ברשת האינטרנט יכולה לחשוף מידע רב על מרפאות, רופאי שיניים מומחים ובכלל על תהליך שתלים דנטליים.

מה נדרש ממומחה להשתלות שיניים שמבצע שתלים דנטליים?

רופאי שיניים שמתמחים בתהליכי בניית שתלים דנטליים נדרשים לדיוק וקפדנות. תהליך הברגת השתלים דורש איכות עבודה גבוהה על מנת לאפשר לשתל לשבת במקום מדויק ונוח. דבר זה מסייע לתהליך בניית שתלים דנטליים איכותי יותר מאחר והוא תורם להתאקלמות טובה של השתל בתוך הלסת. בנוסף לכך, בדיקת רקמות הפה תוכל לסייע לרופא השיניים לאבחן את מאפייני חלל הפה ולבנות שתלים דנטליים בצורה מדויקת ובריאה יותר. רופא מומחה יוכל להמליץ על טיפולי שיניים בהרדמה מלאה שכוללים גם שתלים דנטליים. זאת, לאחר שסקר את מצבו הרפואי של המטופל והחליט כי נכון ויעיל יותר לבצע את טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה, אשר תאפשר טיפול מקיף ונינוח יותר ללא סכנות מיותרות.

מומחה להשתלות שיניים נדרש לבצע בדיקה חוזרת של המטופל לאחר תהליך החדרת שתלים דנטליים, על מנת למנוע סיבוכים בשלב מאוחר יותר, דבר אשר עלול לגרום לנזקים בלתי הפיכים. בדרך כלל, רופאי שיניים מומחים נותנים משככי כאבים על מנת למזער את הסבל והכאב שמתלווה לעתים קרובות לתהליך ההחלמה של החדרת שתלים דנטליים.

לסיכום, בכדי לבצע השתלות שיניים באופן איכותי, כדאי למצוא רופא שיניים שנבדק, וגם אתה מרגיש איתו בטוח. באמצעות איתור רופאי שיניים המיומנים בטיפולים אלו, תוכלו לעבור את תהליך החדרת שתלים דנטליים בצורה הנינוחה והבטוחה ביותר, ללא סיבוכים מיותרים.