מידע על השתלות שיניים

השתלות שיניים – שאלות ותשובות פופולאריות: השתלות שיניים הן נושא חשוב אך מורכב, המעלה אין ספור שאלות הנוגעות לתהליך הטיפול, לתופעות הלוואי שלו, ולמקרים מיוחדים המושפעים בגינו.

במאמר זה איגדנו שאלות פופולאריות הנוגעות אל טיפולי שיניים מסוג השתלות שיניים כגון: מהו זמן ההחלמה מהטיפול? האם הטיפול מלווה בכאבים? האם מותר לכל רופא שיניים לבצע השתלות שיניים יחד עם נטילת אספירין? וכן הלאה.

באיזה גיל ניתן לבצע השתלות שיניים?

החל מגיל 18, ניתן לבצע השתלות שיניים בכל סוג של מרפאות שיניים בכל גיל, וגיל לא מופיע כגורם המונע את הצלחתם של השתלות שיניים. כבר ראינו השתלות מוצלחות גם אצל מבוגרים מעבר לגיל 90.

הדבר היחידי אליו יש לשים לב הוא מצבו הרפואי של המטופל באותה עת. למטופל מבוגר, עלולים להיות מצבים רפואיים שונים אשר יכולים למנוע את הצלחת הטיפול, ועל כן יש צורך בביצוע בדיקה רפואית מקדימה הכוללת בדיקות דם ולב.

מהם סיכויי ההצלחה של השתלות שיניים?

נמצא לפי מחקרים כי שתלים שורדים 5 שנים ב-95% מהמקרים, וכ-20 שנה ב- 82% מהמקרים. במקרים בהם שתלים נכשלים, רופא השיניים יסיר את השתל ויחדיר אאחר במקומו בעמדה אחרת טובה יותר אשר תעזור לו להשתלב באופן מקסימאלי עם העצם.

מהו זמן ההחלמה מהטיפול?

כיום, השתלות שיניים הן תהליך פשוט אשר זמן ההחלמה ממנו קצר באופן יחסי. בדרך כלל, ניתן לחזור לעבודה מייד בתום התהליך. במקביל, ישנן שיטות להשתלות שיניים אשר דורשות זמן החלמה ארוך יותר המושפע מזמן קליטת השתל על ידי הלסת, תקופת זמן זו יכולה להימשך אף מספר חודשים.

האם השתלות שיניים כואבות?

כמו כל תהליך כירורגי, השתלות שיניים עשויות להיות מלוות בכאבים, אך רבים הם המטופלים המופתעים מכך שמדובר באי נוחות מקומית בלבד. כדי להימנע מכאב, מבוצעות השתלות שיניים תחת הרדמה מקומית. בכל מקרה, גם לו היה לרגע כאב קל בעת ביצוע השתלות שיניים, הדבר עדיף מאשר אי הנוחות המתמשכת של שימוש בשיניים תותבות.

האם ישנן תרופות אשר יש להימנע מלקיחתן בעת ביצוע השתלות שיניים?

על שאלה זו יכול לענות באופן וודאי אך ורק הרופא המטפל או רופא המשפחה. באופן כללי, ישנן תרופות אשר אינן מפריעות לתהליך הטיפול, ותהליך הטיפול אינו משפיע על פעולתן, במקרה כזה, אין מניעה להמשיך לקחת את התרופות במקביל לטיפולי השתלות שיניים, במקרים אחרים, כמו במקרים של תרופות מדללות דם (כגון אספירין או קומדין), רופא השיניים עשוי להמליץ על הפסקת בנטילת התרופות עד להחלמה סופית של השתלים. תרופות אחרות של אוסטיאופורוזיס (אקטונל ופוסלן לדוגמא) מחחיבות בדיקה מוקדמת לפני השתלה עקב תופעות לוואי פוטנציאליות.

האם ישנו ביטוח המכסה את עלות השתלות השיניים?

בעיקרון, ביטוח הבריאות הרגיל, אינו מכסה עלויות של טיפולי השתלות שיניים, אלא אם אתם מעל גיל 80, וגם אז במידה מוגבלת. ישנן חברות ביטוח רבות אשר מספקות פוליסה הכוללת כיסוי מלא או חלקי לעלויות הנלוות לטיפולי השתלות שיניים. הבעיה היא שלא ניתן להצטרף לביטוח שיניים כזה באופן פרטי. ניתן למצוא כיסוי כזה גם בקרב קופות החולים השונות במסגרת ביטוחים מושלמים או מורחבים.

נסיים ונאמר כי התשובות לשאלות אלו ואחרות הן תשובות בגדר המלצה בלבד, ובכל מקרה ספציפי, מומלץ להתייעץ עם רופא שיניים מומחה לטיפולי השתלות שיניים.