ניהול נכון למרפאת שיניים

מומלץ תמיד לברר עם המטופלים כיצד הם הגיעו אל מרפאת השיניים. תשאול כזה יוכל לעקוב ולבחון את האפקטיביות של אמצעי השיווק השונים.

איך לנהל מרפאת שיניים טובה?

מרפאת שיניים טובה היא מרפאת שיניים המתנהלת בשיקול דעת נכון, הלוקח בחשבון מרכיבים רבים כגון: צוות העובדים, עיצוב המרפאה, שיווק ופרסום המקום, שימוש במוצרים מתקדמים וניהול פיננסי מחושב. במאמר זה נסקור גורמים אלו, וננסה להבין כיצד להשתמש בגורמים אלו על מנת לנהל מרפאת שיניים בצורה המושכלת והמפרה ביותר.
צוות העובדים
1. הדרך הטובה ביותר למציאת אנשי צוות טובים אשר עוסקים בתחום של רפואת שיניים או מלווים רופא שיניים היא דרך האוניברסיטאות והמכללות בהם לומדים תחום זה. רק שם ניתן לקבל פידבק אובייקטיבי לגבי יכולותיהם של הסטודנטים ולגבי כישוריהם. דרך נוספת היא באמצעות איגוד רופאי שיניים של ישראל.

2. כל אחד מהעובדים, לפני תחילת עבודתו, מומלץ שיקרא ויחתום על תקנון מפורט המסביר את דרך ההתנהלות והמדיניות של כל מרפאת שיניים, כולל שיטות עבודה מומלצות ונהלי טיפול בחולים.

3. מנהלה של מרפאת שיניים חייב לבחון את צוות העובדים שלו אחת לתקופה ולנהל משוב וביקורת דו כיוונית. בנוסף, מדי פעם, על צוות העובדים לעבור קורסים וסדנאות אשר ירחיבו את ההשכלה והידע שלהם.

ניהול פיננסי של מרפאות שיניים

1. חשוב להגדיר בתחילת כל שנה את מטרותיה הכלכליות של מרפאת שיניים הכוללות תחומים של הכנסות, רווחים, הוצאות, כמות חולים צפויה, משכורות וכדומה. בנוסף, מומלץ לסקור דרכים כיצד להעלות את רמת היעילות, המיומנות ושביעות רצון המטופל, דבר שיוביל באופן ישיר לרווחיות של מרפאת שיניים.

2. מרפאת שיניים גדולה ומרווחת, היא סמל לעושרו של המקום, ולכאורה גם למקצועיותו, אך, למרות זאת, מומלץ שלא לרכוש מבנה המיועד למרפאה, אלא לשכור מבנה כזה. לעומת משכנתא, תשלום שכירות של מבנה אשר ישמש לצורך מרפאת שיניים, יוכל להקל במצבים של רווח נמוך.

3. לגבי ציוד בו משתמשים בתוך מרפאת שיניים: מומלץ לרכוש ציוד בו משתמשים באופן תדיר וללא הפסקה, ניתן לרכוש ציוד חדש או יד שנייה. לעומת זאת, כאשר מדובר בציוד ניסיוני או חדשני, אשר עדיין לא ידוע מה אופיו ויתרונותיו, מומלץ להשכיר או להשאיל אותו.

4. לכל מרפאת שיניים מחירים אותה היא קובעת באופן עצמאי. על המחירים להיות מוגדרים על פי הזמן שהושקע בטיפול, השימוש בציוד ובחומרים השונים ומיומנותו של רופא השיניים המטפל. חשוב לקבוע את המחיר כך שייתן תשואה הוגנת על ההשקעה בטיפול, מבלי שיהיה זה מחיר זול או יקר מדי.

ישנן כמה שיטות יעילות לפרסום מרפאת שיניים:

1- באמצעות אמצעי המדיה השונים: רדיו, טלוויזיה ועיתונאות הכתובה.

2- באמצעות הקמה, אחזקה וקידום של אתר אינטרנט הנותן מידע על מרפאת השיניים

3- הפניית לקוחות (בסגנון חבר מביא חבר)

4- תוכנית תגמולים הנותנת הנחה לכל מטופל החדש על הביקור הראשוני

מומלץ תמיד לברר עם המטופלים כיצד הם הגיעו אל מרפאת השיניים. תשאול כזה יוכל לעקוב ולבחון את האפקטיביות של אמצעי השיווק השונים.

ישנם מספר גורמים נוספים אותם כדאי לקחת בחשבון בעת ניהול מרפאת שיניים מוצלחת, כגון: רמת המוצרים והציוד בו משתמשים במרפאה, עיצוב המרפאה, אפשרויות התשלום של המטופלים ועוד.

על גורמים אלו נפרט במאמר הבא.