ניקוי אבנית אצל שיננית

ביקור קבוע אצל השיננית יכול למנוע ביקור פחות נעים אצל רופא שיניים.

רופאי שיניים הם בעלי מקצוע אשר רובנו מעדיפים לא להגיע אליהם, אך מודים לאלוהים על כך שהם קיימים כאשר אנחנו ממש נזקקים להם כאשר אנחנו חווים כאב חד בשן כזו או אחרת. כך, רופא שיניים הוא החבר הגדול ביותר שלנו בעת צרה, אך עדיין בעל מקצוע שנעדיף לא להזדקק לשירותיו במידה וזה אפשרי.

ואכן, רובנו כן נזקקים לשירותיהם של רופאי שיניים במוקדם או במאוחר, בין אם למטרת טיפולים פשוטים יחסית כמו סתימה או טיפול שורש, או שמה לצורך טיפולים מורכבים מעט יותר דוגמת שתלים לשיניים או טיפולים אורתודנטים.

אך עבור מי שממש לא רוצה להגיע למצב בו הוא נזקק לטיפול שיניים שיכול להיות לא נעים, כמובן שקיימת דרך להשיג מטרה זו ולא להגיע כמעט אף פעם לכדי טיפול מסובך. לדרך הפשוטה הזו קוראים – ביקור תקופתי אצל השיננית.

מאז שאנחנו ילדים אנחנו שומעים מההורים או מפרסומות בטלוויזיה את המסר החשוב לפיו יש לשמור בקנאות על היגיינת הפה ולא לשכוח לצחצח שיניים לפחות פעמיים ביום, ולהשתמש גם באביזרים נלווים דוגמת חוט דנטאלי או מי פה. בעוד לא כולנו מצליחים להקפיד ולשמור על הכללים האלו, גם אלו מבינינו שכן שומרים עליהם לא יכולים לשמור על הפה סטרילי לחלוטין לאורך זמן. אנחנו אוכלים ושותים כל הזמן, ואין דרך אמיתית להתחמק משאריות אוכל מדי פעם בשיניים, אשר עלולות להפוך בעתיד לחורים או לבעיות אחרות.

הדרך הטובה ביותר עבור מי שבכל זאת מעוניין להימנע מביקור אצל רופא שיניים היא להקפיד ללכת מדי כמה חודשים לביקור שגרתי אצל השיננית. השיננית היא המשלימה של רופא השיניים בעצם, אשר אינה מבצעת טיפולים מסובכים ופרוצדורות רפואיות של ממש כמו רופא השיניים, אלא מתמקדת בטיפולי ניקוי והסרת אבן מהשיניים. טיפולים אלו נעשים תוך כדי שימוש במכשירים מקצועיים מתקדמים, אשר מסוגלים לבצע פעולות ולהגיע למקומות בפה שלנו שאף מברשת שיניים לא יכולה להגיע אליהם. את האופן בו המכשור הייחודי של השיננית מסיר אבן מהשיניים שלנו אי אפשר לחקות בעזרת מכשיר ביתי כלשהו, כך שלמטרה זו לבדה אנו מוכרחים ללכת לטיפול אצל השיננית מדי פעם, אלא אם כן לא מפריעה לנו הצטברות האבן בשיניים (זו כמובן אינה רצויה ויכולה לגרום לנזקים עתידיים בשיניים). גם אם השיניים אינן בהכרח שלך, למשל במקרה של שתלים דנטליים או כתרים, עדיין מצטברת סביבם אבנית וחובה לנקות אותה כדי שלא תהיה פגיעה בחניכיים.

ביקור מדי כמה חודשים או חצי שנה אצל השיננית ואצל מרפאת שיניים לא רק ידאג שלא יצטברו לנו חומרים בלתי רצויים על השיניים (דוגמת אבן וחומרים מזיקים נוספים) אלא גם שההיגיינה הכללית של הפה תישמר, וחתיכות אוכל לא ייתקעו ויישארו בין השיניים. ביקור תקופתי אצל השיננית הוא הדרך הטובה והוודאית ביותר להימנע מבעיות שיניים קשות ומצטברות, ולשמור על חיוך נקי ומושלם בכל עת. רבים מאיתנו לא מפנימים זאת, אבל אולי באמת הגיע הזמן שנבין, ונפעל בהתאם…