סנטר נסוג – טיפול בהזזת לסת

כל התינוקות חמודים להפליא. העניין הוא שככל שעובר הזמן, אנו מתפתחים בצורה שונה ובחלק מהמקרים אנו מקבלים מצב שבו הסנטר ממש שקוע.

מצב זה, המאופיין בכך שעצם הלסת התחתונה מפותחת משמעותית פחות מעצם הלסת העליונה, ואז הסנטר נסוג יחסית, או שהיא מפותחת יתר על המידה ובולטת משמעותית יותר.

בכל מקרה חוסר ההתאמה יוצר בעיה אסתטית, שחלק מהאנשים יעשו לא מעט כדי לשפר אותה.

שיטת הפיצול הסגיטלי, Sagital split הידועה בקרב כירורגים בשם חתך אובווגסר (מבוטא: Obvegeser) מאפשרת בתהליך מורכב לקבל מראה טוב בהרבה.

מורכבות התהליך רבה שכן היא מחייבת התערבות של מספר מומחים בתהליך, ורצוי שיהיו אלה מומחים מנוסים במיוחד. בארץ מבוצע התהליך על ידי מומחי פה ולסת, בדרך כלל בבתי חולים, אך גם במיעוט של מכונים פרטיים.

צפו בסרטון:

בשלב הראשון: מבצעים יישור שיניים בשתי הלסתות. ישור השיניים אמור לתת לשיניים את הכיוון האידיאלי העתידי שלהם לכשישבו סוף סוף זו מול זו.

שלב שני: לאחר שמסיימים לבצע ישור שיניים, מבצעים פיצול של הלסת התחתונה בחלק האחורי שלה, ואת החלק הקדמי מותחים קדימה. בשלב זה מקבעים את החלקים באמצעות פסי מתכת וברגים, ונותנים ללסת להתאחות במצב החדש.

קיים סיכון בפיצול הזה שכן בתוך הלסת עובר העצב המעצבב את התחושה בשפה הקדמית התחתונה, וניתוק של העצב עשוי להוביל למצב של אבדן תחושה זמני או קבוע. זו הסיבה שחשוב לבחור במומחה מהשורה הראשונה לעניין זה.

צוות האתר ממליץ בחום על המרכז הרפואי שוורץ ארד לביצוע התהליך. אם לאחר הקיבוע עדיין חסר לנו מנח טוב לסנטר, ניתן לבצע פיצול גם באזור הקדמי של הסנטר, ולתת לו להתקבע במנח הקדמי יותר שוב.

לאחר כל התהליך הזה, אנשים הסובלים ממצב של סנטר נסוג יכולים לקבל מראה טבעי ונאה, ולשפר בכך משמעותית את איכות חייהם.