ציוד בתוך מרפאות שיניים – מכשירים של רופא שיניים

רופא שיניים נעזר בציוד רפואי ובמכשירים משוכללים העוזרים לו לבצע טיפולי שיניים מצויינים . חוץ מהכסא הדנטאלי עליו אתם יושבים, ישנם עוד מכשירים רבים בסביבת העבודה של אותו רופא שיניים.

בתמונה מימין ניתן לראות בצד השמאלי ביותר יחידה הנקראת "מזרק שלוש הפעולות". ליחידה זו שני כפתורים. אחד המוציא מיים , והשני אויר. לחיצה משולבת יוצרת רשף.

מימין ליחידה זו: "הטורבינה המהירה" המכונה "הי-ספיד". ליחידה זו מתחבר מקדח ומסביבו יוצא רשף מיים שמטרתו – קירור המקדח ומניעת התחממות השן . מקדחה זו נעה במהירות של 150,000 סיבובים בדקה. רופא שיניים ישתמש בטורבינה זו כאשר יש צורך בהסרה מהירה של חומר שן, כמו ביצוע סתימות והשחזת שיניים לכתרים.

מימינו – מנוע אליו מתחבר מכשיר הנקרא זויתן או ידיתן. מנוע זה מכונה "לו-ספיד" והוא נע במהירות 30,000 סיבובים לדקה. בדרך כלל אין לו קירור מיים. רופא שיניים משתמש בחלק זה כאשר יש צורך בהסרה איטית של חומר שן, כגון בשלבים שונים של בצוע סתימה.

המכשיר הימני ביותר בתמונה משמש את רופא שיניים להסרת אבנית בעזרת רעידות על קוליות . שיננית תעשה שימוש רב במכשיר.

למטה ניתן לראות מצלמת רנטגן פאנורמי בתוך מרפאת שיניים. המצלמה מאפשרת תצלום פאנורמי בו במקום ומונעת צורך בהפניית המטופל אל מכון צילום חיצוני.
מצלמות כלה ניתן למוא בדרך כלל במרפאות המבצעות השתלת שיניים.

למעלה ניתן לראות מכשיר לגז צחוק המאפשר טשטוש קל של המטופל, ומסייע בהפחתת חרדה ובמידה מסוימת משפיעה על הפחתת הכאב.

בתמונה משמאל – ניתן לראות סביבת עבודת הרופא ואת מכשיר הפיתוח לצילומי רנטגן. בחלק מהמרפאות ניתן לעשות גם צילום רנטגן דיגיטאלי. ניתן לראות בתמונה משמאל מצלמת רנטגן עם רמת חשיפה נמוכה מאד.

בתמונה מימין – אוטוקלאב שהוא מכשיר לעיקור כלים . מכשיר זה מחויב על ידי משרד הבריאות לכל מראת שיניים.

משמאל לכסא הדנטאלי יש חיבור למירקקה אליה ניתן לירוק. ניתן לראות שמהצד השמאלי למירקקה יש צינורות לשימוש הסייעת – צינור סאקשן דק השואב רוק בעיקר וצינור סאקשן רחב השואב גם רוק וגם שאריות נוספות מהפה. לעיתים ניתן למצוא גם עוד מכשיר אחד או שניים , למשל בתמונה יש מצלמה דיגטאלית .