רופאי שיניים מספרים 7 עובדות שכדאי לדעת על שיניים תותבות

הידעת, כי רופאי שיניים רבים ממליצים על החלפת תותבות בכל שבע שנים?

כאמור, עם הזמן, עצם הלסת שלך משתנה אולם התותבות לא ולכן, הן אינן מתאימות לפיך כפי שהתאימו בעבר.

אם תחשבו על כך, אפילו המכונית הטובה ביותר נכנסת למוסך בכל שישה חודשים ואנו משתמשים בה רק כשעתיים ביום. שיניים תותבות עובדות ללא הפסקה וכמו המכונית, גם הן זקוקות לתחזוקה שוטפת. בדומה למכונית, גם אותן צריך להחליף מדי כמה זמן. מעבר לכך, החומר שממנו עשויות התותבות סופג חומרים מהפה והיכולת לתקן את הנזקים פוחתת משמעותית עם הזמן.

הידעת, שפצעים מקומיים הנגרמים על ידי שיניים תותבות, עלולים להזדהם?

פצעים אלה נגרמים משפשוף מוגזם ולא שווה של החומרים הקשיחים מהם עשויים התותבות לבין העצם. הפצעים עולים לכאוב, גרום לאי נוחות ואף לגרום לחדירת חיידקים לזרימת הדם שלך. הישנות של פצעים כאלה במקום אחד עלולה להגביר את הסיכויים לחלות בסרטן הפה.

הידעת, שגם אם אין בפיך שיניים עליך להמשיך לצחצח?

הפה מכיל כל מיני חיידקים ודומיהם. סביבה לחה, מעט חמימות ומעט הזנחה – הם כל מה שדרוש כדי שתופענה פטריות על קירות האמבטיה שלך… הפה שלך רגיש לאותם הסיכונים בדיוק. ד"ר אבירם מספר על כתבה שקרא לפני מספר שנים בעיתון, שם סופר על אדם שניקה את שיניו עם קיסם ובטעות דקר עצמו ברגל… הוא מת מזיהום בדם. אל תיבהל, זהו מקרה נדיר מאוד, רוב החיידקים בפיך אינם מזיקים אולם בכל מקרה, לא היית מעדיף לשמור על פיך נקי ובריא?

הידעת, ששיניים תותבות יכולות לשנות צורה וצבע אם הן מתייבשות ?

כאשר אתה מוציא שיניים תותבות, השאר אותן מושרות במים. כמו כן, מומלץ גם להוסיף למים גם חומרי ניקוי מיוחדים. חומרים אלה מגיעים לרוב בטבליות וניתן להשיג אותם ברוב בתי המרקחת.

הידעת,ששיניים תותבות עלולות להתעקם אם הן מושרות במים רותחים?

תמיד נקה שיניים תותבות בעזרת מים קרים או פושרים.

הידעת,שצחצוח שיניים נמרץ של התותבות עלול לפגום בהם?

רוב סוגי משחות השיניים מכילות חומרים ששורטים. שימוש במשחות או במברשות שיניים עם זיפים קשים, גורמים להתקהות הברק העוטף את התותבות. כמו כן, הן עלולות גם להאיץ היווצרות של שריטות על שיניים תותבות. לפיכך, אדם הרוצה לשמור על התותבות שלו, מומלץ לו לנקות אותן באופן יומיומי בעזרת מברשת שיניים בעלת זיפים רכים ובתוספת מים וסבון נוזלי.

הידעת,שתרופות מסוימות עלולות להשפיע על התאמה ונוחות של שיניים תותבות?

תרופות מסוימות משנות את רמת הריור בפה. פה יבש ושיניים תותבות נוקשות הם שילוב שאינו נוח. תרופות מסוימות אף גורמות לחניכיים להתנפח ובכך הן משבשות את האיזון שביניהן לתותבות. כאשר אתה נועץ עם רופא שיניים, הדגש בפניו את התרופות בהן אתה משתמש כיום.

האם שקלת כבר שתלים לקיבוע התותבות שלך?

ביצוע שתלים דנטליים עשוי לעזור לך מאד כי הם עשויים לעגן את התותבת שלך, היא לא תזוז בפה ויכנס לך פחות מזון מתחתיה.

הכתבה בוצעה בשיתוף עם צוות רופאים המבצע השתלת שיניים בראשון לציון