ריח פה – דרכי טיפול פשוטות

ריח פה רע הוא תופעה לא נעימה, ממנה סובלים אנשים רבים המסתובבים בינינו. קיימות דרכי טיפול פשוטות, שאם תתמידו בהן, תוכלו להיפטר מריח הפה הרע שלכם בצורה פשוטה יחסית.

שיטות הטיפול הפשוטות שיפורטו להלן מומלצות לאחר אבחון התופעה על ידי רופאי שיניים או מרפאות שיניים מוסמכות, שיקבעו האם אתם סובלים מן התופעה ומהו מקורה.

ריח פה שמקורו בלשון

לסובלים מריח פה שמקורו בלשון, מומלץ לאכול מאכלים בעלי טקסטורה גסה, אשר "יקרצפו" את לשונכם בבקרים. במקביל – הקפידו לנקות את לשונכם באמצעות מברשת או לחילופין – משטח מיוחד המיועד לכך. הקפידו לבצע את ניקוי הלשון פעמיים ביום לפחות, דבר שימנע את הצטברות הליחה, הבקטריות, ושאריות המזון הרקובות שגורמות לריח הפה הרע להופיע.

ריח פה שמקורו ברוק

כדי למנוע את יבוש הרוק, הקפידו ללעוס מסטיקים נטולי סוכר, אשר יגבירו את זרימת הרוק בחלל הפה. במקביל, הימנעו מעישון סיגריות ומשתיית משקאות אלכוהוליים, הגורמים מטבעם לייבוש הרוק. במקרים בהם הרוק שלכם מתייבש משום שאתם נוטלים בקביעות תרופה כלשהי, בדקו האם קיימות אלטרנטיבות טובות יותר לתרופה, שלא ישפיעו בצורה שלילית על ריח הפה שלכם, מומלץ להתייעץ בנושא עם רופא מומחה, המכיר את התרופה, את תופעות הלוואי שלה ושיכול להציע לכם חלופות.

ריח פה שמקורו בשיניים

נסו להקפיד על היגיינת שיניים בריאה, כלומר הקפידו על צחצוח קבוע של השיניים ושימוש תדיר בחוט דנטאלי. בקרו בקביעות אצל רופאי שיניים, שכן רפואת שיניים סדירה היא הסוד שיאפשר לכם לשמור על ריח פה תקין. הקפידו לשטוף את פיכם במי פה נטולי אלכוהול, אשר מסלקים ביעילות את מצבורי הבקטריות והמזון המצטברים בשיניים.

ריח פה שמקורו בשקדים

כדי לטפל בריח רע שמקורו בהצטברות חומרים מזיקים בחריצים ובפצעים שעל השקדים, תידרשו לעבור משטח גרון בכל מרפאת שיניים. לא מעט אנשים מתמודדים עם תופעה מצערת זו באמצעות ניתוחים שונים להסרת השקדים. חשוב לציין, עם זאת, שכדי לעבור טיפול כזה תצטרכו להתייעץ עם רופא שיניים מומחה, שכן מדובר בהליך רפואי מקצועי.

ריח פה שמקורו בחניכיים

בריח פה שמקורו בהיגיינה לקוייה של החניכיים, מומלץ לטפל באופן שוטף על ידי ציחצוח שיניים קפדני, ועל ידי שימוש תדיר בחוט דנטאלי איכותי. ביקור שגרתי אצל רופא שיניים או שיננית יוכל לסייע לכם לטפל בתופעה זו בצורה יסודית יותר.

מה הלאה?

במקרים בהם בעיית ריח הפה נובעת ממאכלים שפירוקם מאץ את פליטתם של גזים עזי ריח, המלצתנו היא לאבחן אילו מאכלים ספציפיים גורמים לכך ולהימנע מאכילתם במידת האפשר. ריח פה רע הנובע מפטרייה בפה או משינויים הורמונאליים, ניתן לטיפול פשוט על-ידי נטילת תרופות המיועדות לכך. תפקידן של תרופות אלו הוא לאזן את מצבו של המטופל, ועם הזמן – לנטרל את תופעת ריח הפה הרע.

האם יש קשר בין שתלים לריח פה? ממש לא. אבל אם יוצא ריח לא נעים מסביב לשתל אתה צריך לגשת מייד לרופא שיניים טוב באזור מגוריך