ריפוי דלקת חניכיים באמצעות חומרים בטכנולוגיה חדשנית!

אנשים רבים אינם מבינים מדוע פתאום השיניים שלהן מתחילות להיות ניידות. כל מצב עגום מתחיל בדימום קל עקב דלקת חניכיים. ללא טיול המצב מחמיר ומתפתחת מחלת חניכיים.

כאשר מחלת חניכיים מגיעה לשלב מתקדם, השיניים הופכות ניידות. למעשה, מחלות חניכיים, כמו גם דלקת חניכיים, נגרמות ע"י מספר גורמים, ביניהם:

1. הצטברות פלאק עקב צחצוח לקוי.
  2. הצטברות אבנית הדוחקת את החניכיים וגורמת להיווצרות דלקת חניכיים.
  3. חיידקים הגורמים המתיישבים ברווח שבין החניכיים לשן (כיס).

ניתן לקרוא עוד על מחלות חניכיים בכתבה נוספת באתר זה.

דלקת חניכיים

כאשר חניכיים מפתחים דלקת חניכיים, העצם התומכת בשן מתחילה להיספג, והתמיכה בשיניים יורדת (ראה תמונה מספר 1, למטה). בשלב מסוים השן מתחילה להתנדנד, ובסופו של התהליך יש סיכוי סביר לאבד אותה.

כאשר המצב הוא התחלתי, כלאמר יש דלקת חניכיים קלה, ניתן לטפל בקלות יחסית ע"י צחצוח נכון יומיומי ובטיפול אצל שיננית. כאשר מתפתחת מחלת חניכיים או דלקת חניכיים, וקיים כבר אבדן עצם ניכר, חשוב לשמור על השיניים שלא יאבדו.

ניתן למנוע דלקת חניכיים ומחלות חניכיים מורכבות, ע"י שימוש בטכנולוגיות חדשות, שהן פרי מאמצי הפיתוח של חברות ומחקרים מהשנים האחרונות. אחד הפיתוחים הנ"ל הוא חומר הנקרא: אמדוגיין.

טיפול למניעת דלקת חניכיים

בשלב ראשון (תמונה 1) יש להגיע לשיננית שתנקה את האזור כמיטב יכולתה. מאמציה יסייעו להפחתה של דלקת חניכיים באזור ויאפשרו למומחה החניכיים להיכנס אליו ולתקן את הפגם בעצם. הפחתה בקצב של מחלת חניכיים חשובה לפני שממשיכים לשלב הבא.

לאחר שהצלחנו ליצור יציבות מסוימת ואנו רואים הטבה במחלת החניכיים ניתן לבנות מחדש את העצם שנספגה כתוצאה של מחלת חניכיים או דלקת חניכיים. תהליך ניתוחי זה יסייע לבניית העצם מחדש, ועלייה בגבה העצם תיצור מחדש את היציבות סביב לשיניים הניידות.

בשלב ראשון יבוצע חתך קטן בחניכיים, (תמונה 2) טיפול מונע דלקת חניכיים חיתוך בחניכיים לאחר ניקוי דלקת חניכיים למניעת דלקת חניכיים

תמונה 1

תמונה 2טיפול מונע דלקת חניכיים

תמונה 3שאריות אבן עמוקות ופלאק

המומחה ינקה את האזור יותר לעומק משאריות אבן עמוקות ופלאק (תמונה 3), וימלא את החלל באמדוגיין (תמונה 4). לפעמים, אם החלל גדול יחסית, יש להוסיף גם תחליף עצם כתושה.

לאחר המילוי, יסגור המומחה את החניכיים עם תפרים, וימתין מספר חודשים. לפי המחקרים, ישנו סיכוי מצוין שהעצם הטבעית של הלסת תחליף את העצם הכתושה ותמלא את החלל.

כאשר קירות העצם אוחזים היטב בשן (תמונה 6), היא יציבה, ותוכל עוד לשמש בפה שנים רבות.

טיפול למניעת דלקת חניכיים דלקת חניכיים תימנע בטיפול נכון דלקת חניכיים אינה כורח המציאות

תמונה 4המומחה ינקה את האזור יותר לעומק משאריות אבן עמוקות ופלאק (תמונה 3), וימלא את החלל באמדוגיין (תמונה 4). לפעמים,

תמונה 5

תמונה 6קירות העצם אוחזים היטב בשן

* התמונות בחסות ה.א. שיטות, יבואנית אמדוגיין לישראל.

חשוב מאד להמשיך ולשמור על היגיינת הפה, לבא בתדירות של אחת ל-3 חודשים לביצוע ניקוי אבנית אצל שיננית, ולהקפיד על ביקורות תקופתיות אצל מומחה חניכיים גם לאחר שהאזור נרפא. אי הקפדה על פרטים אלו יגרום להופעה מחדש של דלקת חניכיים, שתוביל שוב להתפתחות מחלת חניכיים… והגלגל יחזור על עצמו. האחריות על בריאות שינייך היא בראש ובראשונה שלך. למה שלא תיקח אחריות ותקבע כבר עכשיו תור לאבחון? אולי גם אצלך עוד ניתן להציל את השיניים הניידות. דלקת חניכיים יכולה להימנע!

מחלות חניכיים יכולות לגרום לשיניים שלך להתנדנד כתוצאה מהפגיעה בעצם התומכת בהן. קחו בחשבון שביצוע שתלים דנטליים במצב של מחלת חניכיים פעילה עשויה לגרום לפגיעה בכמות העצם התומכת בשתלים, ובדלקות בחניכיים סביבם.