שיטות שונות לביצוע הלבנת שיניים

שיטות שונות לביצוע הלבנת שיניים – שיטת KOR

הלבנת שיניים היא אחת ממספר טיפולי שיניים הנפוצים יותר היום. הלבנת שיניים יכולה להעשות במגוון דרכים ושיטות, ובמאמר זה נסקור חלק מהשיטות, התכשירים והאפשרויות העומדות מול אדם המעוניין בחיוך יפה ושיניים לבנות.

משחת שיניים מלבינה

כיצד באמצעות משחת השיניים מתרחשת הלבנת שיניים? משחת השיניים אינה מכילה חומרי הלבנה, אך היא עשויה להכיל חומרי הברקה המסייעים להפוך את השיניים לנקיות יותר (ולכן לבנות יותר).

בנוסף, מכילה משחת השיניים כימיקלים שונים אשר שוחקים ומסירים את כל הכתמים שנמצאים על פני שטח השן.

עבור הלבנת שיניים חלקית משחת שיניים יכולה להיות יעילה, אבל כדי לבצע הלבנת שיניים מלאה ומשמעותית יש צורך לפנות אל שיטות אחרות יעילות יותר.

הלבנת שיניים אצל רופא שיניים

הלבנת שיניים אצל רופא שיניים מתבצעת בדרך כלל על ידי מריחת ג'ל מיוחד על השיניים.

הפעילות של הג'ל מואצת על ידי או חום, אורות מיוחדים, הקרנת לייזר, או שילוב של כל השלושה.

טיפול הלבנת שיניים כזה אצל רופא שיניים אורך לרוב כחצי שעה עד שעה, ולפעמים יש צורך לבצע יותר מטיפול הלבנת שיניים אחד.

שיטת טיפול כזו הידועה ביעילותה היא שיטת KOR. שיטת KOR היא שיטה חדשה יחסית ונחשבת כשיטה שהתגברה על בעיות שעלו בשיטות טיפול אחרות כגון חוסר קביעות, אי יכולת לתקן כתמים עמוקים במיוחד, ורגישות יתר בשיניים.

הלבנת שיניים המבוצעת על ידי רופא שיניים, כמעט תמיד תניב את התוצאות המהירות יותר, אך לרוב, מדובר בטיפול יקר במיוחד. לכן, לפני ביצוע הלבנת שיניים אצל רופא השיניים, יש לקחת בחשבון את שיקולי המהירות והיעילות מול העלות הנדרשת לשלם.

רצועות הלבנת שיניים

אחד הפיתרונות הוותיקים ביותר להלבנת שיניים היום, הוא רצועות הלבנת שיניים. רצועות אלו מאוד נוחות ויעילות לשימוש.

כדי להשתמש בהן יש להדביק אותן על הצד החיצוני של השיניים, למשך כחצי שעה, פעמיים ביום. ניתן להשיג רצועות הלבנת שיניים באמצעות מרשם מהרופא, או לקבל אותן מרופא השיניים בעצמו. יש לשים לב, כי הרצועות שרופא השיניים נותן, מכילות ריכוז גבוה יותר של על-תחמוצת.

ג'ל בפיקוח רפואי

אחת השיטות הפופולאריות ביותר להלבנת שיניים, היא טיפול בג'ל הלבנת שיניים תחת פיקוח רפואי. שיטה זו ניתן למצוא בהרבה מרפאות שינייםבישראל.

שיטה זו עוזרת להקטין משמעותית את העלות אך עדיין להנות מהדרכה של איש מקצוע מיומן. בטיפול זה מקבלים מגש ג'ל מיוחד הבנוי בתבנית מיוחדת המתאימה באופן אישי למטופל.

התאמה אישית זו מסייעת להשיג שיניים לבנות ככל האפשר בכל אזור של הפה. גם בשיטה זו ישנם רופאי שיניים המשלבים את שיטת KOR שהוזכרה לעיל.

לרוב, הג'ל בו משתמשים בטיפול זה הוא קרבמיד פרוקסייד (המכיל חומר כימי חזק). חומר זה עובד ביעילות רבה יותר מאשר תחמוצת המימן אותה ניתן למצוא ברוב השיטות הזולות יותר.