שיניים עקומות – להקדים תרופה למכה

שיניים עקומות – להקדים תרופה למכה ע"י יישור שיניים. יישור שיניים לא נחשב בעבר לטיפול שגרתי, שכן לא תמיד יכלו המטופלים לעמוד בעלויות הכרוכות בו

עם זאת, בשנים האחרונות אנו עדים לכמות הולכת וגדלה של צעירים ומבוגרים, שמחליטים לטפל אחת ולתמיד בתופעת השיניים העקומות שלהם.

טיפולי שיניים כאלו נעשים לרוב על ידי אורתודנטים (רופאי שיניים) מטעמים אסתטיים, אך חשוב להבין שמדובר בטיפול רפואי חשוב מאין כמוהו, שיוכל לשפר את מצבכם הרפואי ואת תחושתכם האישית מעבר להיבטים האסתטיים בלבד.

במקרים שונים כדאי לשקול לעבור טיפול יישור שיניים מוקדם. כלומר לעבור טיפול יישור שיניים עוד בתהליך הגדילה, לפני שהשיניים ניצבות במקומן הקבוע. בחירה זו מאפשרת, במקרים רבים, לטפל בבעיות גדילה נקודתיות בזמן אמת, ולמנוע סיבוכים קשים שעשויים להתעורר בעתיד.
רופא שיניים יכול לטפל גם באופן צמיחת השיניים של ילד צעיר, לתקן שיניים שצמחו בצורה עקומה, לכוון את גדילת השיניים לכיוונים רצויים ואפילו לתקן בעיות של סגר הפה.
טיפולים מקדימים אלו, כאמור, יחסכו מכם כאב ראש מיותר בגיל מתקדם יותר, ואף ימנעו עקירה של שיניים וטיפולי שיניים מסובכים, שמתבצעים, בדרך כלל, בגיל מאוחר.

בקיעת שיניים

השן הראשונה בפינו צומחת בגיל חצי-שנה בממוצע ואצל רוב הילדים עד גיל שלוש תצמחנה עשרים השיניים הראשונות, הנקראות לרוב "שיניים חלביות".
במהלך תהליך הגדילה, מתחילות שיני החלב של הילדים לנשור בהדרגה, ואת מקומן תופסות השיניים הקבועות, שצומחות אט-אט בחלל הפה. עד גיל 14 תמצאנה, אצל רבים מהנערים, כבר 28 שיניים קבועות בפה. בשלב מאוחר יותר יצטרפו אליהן ארבע שיניים נוספות, להן קוראים בעגה המקצועית – "שיני בינה".

ברוב המקרים, השיניים בפינו בוקעות בצורה הנכונה, בתזמון מדויק, ובמרווח נכון זו מזו, כך ששיני החלב שנושרות מוחלפות בצורה תואמת על ידי שיניים קבועות שצומחות במקומן.

אצל פלח לא מבוטל באוכלוסיה, עם זאת, התהליך הנורמטיבי של נשירת שיניים ומילוי מקומן בצורה מדויקת על ידי שיניים קבועות, משתבש מעט. במקרים "משובשים" אלו, בוקעות חלק מהשיניים בצורה עקומה מעט, שאינה חופפת במדויק את המקום שהתפנה להן בחלל הפה שלנו.

בקיעה "לא מדויקת" או "משובשת" של שיניים, גורמת לבעיות שונות, חלקן מיידיות וחלקן מופיעות בשלבים מאוחרים יותר.

התוצאות המיידיות והניכרות לעין הן שמופיעות בפינו שיניים עקומות. שיניים עקומות אלה עלולות גם לגרום לסיבוכים שונים בגילאים מאוחרים. במקרים קיצוניים אנו עלולים להידרש לעקור אותן, שכן הן תגרומנה לכאבים קשים, בעיות בלעיסה, קשיים בדיבור וכדומה.

כדי לפתור את בעיית השיניים העקומות, ניתן לעבור טיפול פשוט אצל רופאי שיניים מקצועיים, שבמהלכו יתבצע יישור שיניים, אשר ינסה להחזיר את השיניים למקומן הטבעי והנורמאלי.

על פי רוב, טיפול יישור שיניים נחשב טיפולי שיניים פשוט, שאינו גורר כאבים כלשהם, ובמהלך השנים הולך ועולה מספר המטופלים הבוחרים לעבור אותו.