שתלים דנטליים – סוגים שקיימים בשוק

כולנו חייבים תודה לברנמרק המדען השבדי, על המצאתו: שתלים דנטליים. השתלים הראשונים הופיעו לראשונה לפני כ-40 שנה.

השוודים ביצעו מחקר מעמיק וניסו את שיטתם לאורך זמן רב עד שהגיעו לתוצר המושלם ביותר לאותה תקופה.

מאז, עברו שתלים שינויים ושיפורים רבים, והם המוצר הנפוץ ביותר בקרב רופאי שיניים שהתמקצעו בעניין. שתלים דנטליים נכנסו לשוק הישראלי בשנות ה-80 ומאז הם צוברים תאוצה יותר ויותר. ישנם מספר סוגים של שתלים דנטליים, וככל שנדע יותר אודות המינים והסוגים השונים, כך נוכל לדעת אילו שתלים דנטליים מתאימים לנו יותר, העונים בדיוק על צרכינו.

שתלים דנטליים – מהם הסוגים שנמצאים כיום בשוק הישראלי והעולמי?

המשותף לכל המינים של שתלים דנטליים הוא יכולת ההברגה שלהם לתוך הלסת ועמידותם לאורך זמן רב. שתלים מה צריך לדעת? קודם כל שאין שום ההבדלים בחומרים מהם הם עשויים, אך יש הבדל בסוגי הציפויים שלהם. שתלים דנטליים מארה"ב עברו את בדיקת התקנים המחמירים של ארה"ב.

לרובם יש אישור של מכון התקנים הישראלי וניתן למצוא אותם אצל רופאי שיניים רבים. בדומה לשתלים האמריקאיים, גם השתלים האירופאים קיבלו אישור של מכון התקנים הישראלי. עם זאת, התקנים האירופאים לא נופלים בחומרתם מאלו האמריקאים. ישנם שתלים משוויץ, גרמניה, שבדיה ועוד.

השתלים הישראליים התחילו כחיקויים של אלה האמריקאיים והאירופאים, אולם כמו בדרך כלל, החוצפה והיכולת הישראלית לחדש ולהמציא הביאו את השתלים הישראלים להיות נחשבים למובילים בעולם.

לא כולם קיבלו עדין את אישורם של מכון התקנים האמריקאי או האירופאי. עם זאת, אין לחשוב שיש בכך השפעה על טיבם או תקינותם. למעשה, חברת שתלים בינלאומית שוויצרית גדולה, קנתה לפני שנים מספר חברה ישראלית ליצור שתלים בשם אלפאביו ב 95 מיליון דולר לפני כעשור, וחברה אחרת אמריקאית קנתה את מפעל השתלים MIS משלומי שבצפון בקרוב ל- 400 מיליון דולר. הם לא היו עושים זאת אם המוצר לא היה יותר מאשר מצוין. חברות שתלים ישראליות אחרות מייצאות את השתלים שלנו ללמעלה מ-26 מדינות. אכן, גאווה ישראלית.