בניית עצם סביב שתלים שנחשפו

שתלים דנטליים אינם חסינים לפגעי הזמן. דלקות חניכיים יכולות לגרום לנסיגה של העצם התומכת סביבם, ואז תהיה להם פחות תמיכה, שלא לדבר על הבעיה האסתטית שנוצרת סביב לשתל. ניתן לבנות עצם מסביב לשתל כדי לתקן את הפגם. תוכלו לראות את התהליך גם בסרטון המצורף למטה.

סיגת עצם מסביב לשתל היא בעייתית מאד, שכן קשה לשחזר את העצם שנסוגה. במצבים מתקדמים יותר, נסיגת העצם עשויה להוביל גם לכישלון של שתלים. אם שתל דנטלי נכשל, גם הכתר שמעליו ילך לפח. עם זאת, לא חייבים לוותר, או לחיות עם המצב הבעייתי מבחינה אסתטית.

תהליך של בניית עצם סביב שתלים שנפגעו

התהליך איננו מורכב, אך דורש מיומנות גבוהה מכל רופא שיניים שרוצה לטפל במצב. בדרך כלל מבצעים טיפולים אלו רופאי שיניים מיומנים מאד בתחום ההשתלות או מומחי חניכיים, או מומחי פה ולסת.

בשלב ראשון: מסירים את הכתר ופותחים את החניכיים. מנקים את הדלקות מהאזור ואז מנקים היטב גם את פני השתל תוך שטיפתו בחומרים מחטאים.

שלב שני: מניחים על גבי השתל גרגירי עצם כתושה ומעליהם דף מחומר מיוחד המכונה ממברנה. תפקיד הממברנה לייצב את צורת הגרגירים של העצם הכתושה, למנוע מהם להתפזר בכל השטח ולמנוע מהחניכיים להיכנס אל בין הגרגירים אלא להישאר רק מעליהם. הממברנה מאפשרת חדירת מזון ונוזלים הדרושים לתאים שתחתיה כדי לבנות את העצם מחדש.

שלב 3 + מעקב: לאחר כ-3 חודשים בדרך כלל, העצם הכתושה מוחלפת על ידי עצם טבעית מהגוף והיא הופכת מקשה אחת עם עצם הלסת. בשלב זה יש לנו כיסוי מחודש של השתל, ונמנעת המשך ההתדרדרות שיכולה הייתה להיווצר אם היינו משאירים את המצב כמו שהוא. גם שיפור אסתטי צפוי.

לצורך גילוי נאות נאמר שסיכויי ההצלחה של השיטה גבוהים, אולם אינם 100%. כמובן שבחירה ברופא שיניים המיומן בטכניקות של בניית עצם מעלה בצורה משמעותית את סיכויי ההצלחה של בניית עצם מסוג זה.

ממה עשויה העצם הכתושה שאנו שמים סביב שתלים שנפגעו?

עצם כתושה מסוג זה עשויה בדרך כלל מקור בקר, מקור בני אדם תורמים או אפילו ממקור סינתטי. ההחלטה על השימוש בעצם הספציפית משתנה בהתאם לגודל הדפקט בעצם, צורתו ומיקומו. כל סוגי העצמות עוברים טיפול שהופך אותם בטוחים לחלוטין לשימוש.