השתלות שיניים – קבלת ההחלטה

החלטתם לשים סוף לבעיות השיניים שלכם? עומדים לעבור השתלת שיניים? קודם כל מזל טוב, ההחלטה על ביצוע השתלות שיניים אינה פשוטה, אולם אם קיבלתם אותה, אתם כבר בדרך הנכונה לפתרון הבעיות שהציקו לכם במשך שנים ולהשגת לחיוך מושלם, כפי שמזמן לא היה לכם.

אז כיצד מתכוננים לניתוח? מה יש לעשות לפני ומה יש לעשות אחרי? מהן תופעות הלוואי ומתי הן חולפות? על מנת לסייע לכם להפיג את החששות ואת חוסר הוודאות, לפניכם מדריך קטן שיסייע לכם לעבור את טיפולי ההשתלה בשלום.

השתלות שיניים בהרדמה מלאה?

אם אתם נמנים על האוכלוסייה שכל ביקור אצל רופא שיניים מעורר אצלה פיק ברכיים והתקפי חרדה, ייתכן והטיפול המתאים לכם ביותר יהיה השתלות שיניים תחת הרדמה מלאה. טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הפכו לנפוצים מאוד בשנים האחרונות, ובהם גם השתלות וטיפולים נוספים. אם החלטתם לבחור באפשרות של השתלה בהרדמה מלאה, קחו בחשבון שההרדמה עשויה לייקר את התהליך, ושבנוסף לבחירת רופא או כירורג יהיה צורך גם ברופא מרדים וצוות הרדמה.

ישנם יתרונות וחסרונות לביצוע שתלים דנטליים תחת הרדמה מלאה, ומומלץ לשקול זאת בכובד ראש טרם ההחלטה.

בחירת מרפאה לביצוע השתלות שיניים

השתלות שיניים אינן דומות לטיפולי שיניים שגרתיים אחרים, וחשוב לבחור רופא שיניים ומרפאת שיניים המנוסים בביצוע טיפולים מעין אלו. בקשו המלצות מחברים ומכרים, בקרו באתר המרפאה, הכירו את הצוות ובדקו את ניסיונו. שוחחו עם הרופא לפני הטיפול, הקפידו לקבל הסבר מלא על כל השאלות שמטרידות אתכם, התייעצו עימו לגבי בחירת השתלים ולגבי נושא ההרדמה, ובקשו הנחיות מדויקות כיצד לנהוג לפני ואחרי הטיפול. לנוחותכם, יש באתרנו חוברות הסברה מפורטות שיחסכו לכם שאלות רבות.

השתלות שיניים – השלבים המקדימים

לאחר שהוחלט על ביצוע השתלות שיניים, ולאחר שקבע הרופא המשקם את תכנית הטיפול הרצויה, ישלח אתכם הרופא לביצוע צילומי רנטגן, רגילים או פנורמיים, ובנוסף אליהם ייתכן וידרשו צילומי CT. באמצעות הצילום ידע הרופא אילו שתלים מתאימים לכם ביותר.

כיצד להתכונן לביצוע השתלות שיניים?

השתלות שיניים אינן דורשות היערכות מיוחדת, למעט היערכות נפשית וכלכלית, וכל שעליכם לעשות הוא להקפיד לאכול ארוחה קלה לפני ההשתלה. במקרה של השתלות שיניים תחת הרדמה מלאה או טשטוש יהיה צורך בצום של 6 שעות לפני כן. אם אתם סובלים ממחלות כרוניות כלשהן, מרגישויות או נוטלים תרופות באופן קבוע, כמובן שעליכם ליידע את הרופא מבעוד מועד, ולקבל הנחיות מדויקות כיצד לנהוג.

כיצד יש לנהוג לאחר ביצוע השתלות שיניים?

לאחר הניתוח ניתן להשתמש במשככי כאבים, על פי הוראת הרופא ועל פי המרשם שניתן לכם, וכן יש להמשיך בטיפול אנטיביוטי למשך מספר ימים לאחר הניתוח, על פי המלצת הרופא. החל מיום לאחר הניתוח, ולמשך כשבועיים, יש לבצע שטיפות לחיטוי הפה, באמצעות תמיסה ייעודית שירשום לכם הרופא. מעבר לכך, מומלץ להימנע מעישון לאחר הניתוח, לאכול אוכל רך בלבד במשך מספר ימים, וכמובן לשוב לרופא להוצאת התפרים ולביקורת במועד שנקבע (אלא אם מדובר בתפרים נספגים.

תוך כמה זמן יחלפו הכאבים?

הכאבים לאחר ניתוחי השתלות שיניים אינם נוראיים, והם אינם שונים מהכאבים לאחר טיפולי שיניים אחרים. בכל מקרה, הם יחלפו תוך יום יומיים, ואיתם תרד גם הנפיחות, אולם ניתן ואף מומלץ להשתמש במשככי כאבים במידת הצורך. רופאי שיניים רבים נוהגים לתת לך מרשם לאנטיביוטיקה עוד לפני הטיפול, כך שלא תאלץ ללכת לבית המרקחת מיד לאחר הטיפול.