מחירי שתלים – חלק א'

ההחלטה האם אתה יכול להרשות לעצמך את העלות של שתלים דנטליים , יכולה להיות מורכבת, כיוון שהעלות תלויה בגורמים רבים כגון המצב הבריאותי שלך, מורכבות המצב בפיך, עלות החומרים וכיוצא בזה.

במאמר זה נסקור את הגורמים העיקריים המשפיעים על עלות הטיפול של שתלים דנטליים, ונבחן, האם ניתן להוזיל את העלות, ואם כן, באיזו דרך. ניתן לצפות גם בסרטון הבא על איך מחשבים מחיר של השתלות שיניים, ואז להמשיך לקרוא על איך ניתן להוזיל:

הגורמים משפיעים על העלות של טיפולי שתלים דנטליים:

1. סוגי שתלים זמינים

ישנם סוגים שונים של שתלים בהם ניתן לעשות שימוש. כולם עשויים טיטניום, אך ישנם כאלו אשר יקרים יותר מאחרים. ההבדל בין מחירים של שתלים דנטליים מושפע מהמותג או החברה המייצרת ומשווקת אותם.

למרות שלרוב השתלים הנפוצים יש שיעור הצלחה זהה, רופאים יעדיפו שתלים מסוימים יותר מאשר אחרים בגלל מספר סיבות, ולאו דווקא בגלל האיכות:

  • האם הם נוחים וידידותיים למשתמש?
  • האם החברה תומכת באספקת חלקים, החלפת שתלים פגומים?
  • ניסיון קודם של החברה המשווקת
  • הרגל של רופא השיניים וכן הלאה.

2. מספר השתלים

ככל שיהיה צורך במספר גדול יותר של שתלים, כך גם העלות תהייה גבוהה יותר. כמו כן, האם מדובר בהחדרת שתל בודד, או החדרת מספר שתלים צמודים יחד. השתלת שיניים פשוטה עשויה לעלות אלפי שקלים בודדים, בעוד שהשתלת שיניים בפה שלם, הכוללת גם בניות עצם, יכולה לעבור את המאה אלף שקל במקרים מסוימים.

3. צורך בניתוח להגדלת העצם

אם עצם הלסת דקה או חלשה, ולא ניתן לאכלס בה שתל אחד או יותר, אזי יש צורך לבצע ניתוח לחיזוק עצם הלסת. בין הניתוחים הנעשים: שתל סינוסים, מיקום מחדש של עצבי עצם הלסת, שתלי עצם סינטטיים או טבעיים ועוד. ניתוחים אלו נעשים על ידי רופאי שיניים מומחים אשר הוכשרו לכך, הם נחשבים ליקרים ועלותם נקבעת לפי חומרתם.

4. סוג הכתרים המונחים על השתל

טיפולי שתלים כוללים מספר שלבים, כאשר אחד העיקריים שבהם, הוא הצבת כתרים מלאכותיים על השתלים. כתרים אלו הם בעצם השיניים המלאכותיות בהן נעשה שימוש בעת אכילה ודיבור, והם אלו אשר נראים בעת חיוך.

ישנם סוגים שונים של כתרים, למשל: כתרי ויניר, כתרי חרסינה עשויים מבסיס מתכתי (מתכת חצי אצילה, מתכת אצילה ועוד), כתרי חרסינה, כתרי זירקוניה, כתרים טרומיים ועוד. סוגי הכתר נקבעים על ידי הרופא, והם מושפעים, בדרך כלל, מהאזור בו ימוקמו.

5. שימוש בחומרי הרדמה

טיפולי שתלים יכולים לעשות הן תחת הרדמה מקומית והן תחת הרדמה כללית. הרדמה מקומית הינה זולה יותר כיוון והיא מתבצעת בתהליך פשוט יותר מאשר הרדמה כללית. עבור הרדמה כללית המטופל צריך להיות מאושפז בבית חולים, יש צורך בתרופות הרדמה יקרות יותר ובנוכחותו של מרדים.

6. ניתוחים נלווים

על מנת לבצע השתלות שיניים, יש לדאוג כי השיניים תהיינה במיטבן. על כן, כל ניתוח נוסף אותו יש לעשות על מנת שטיפולי השתלים יצליחו בצורה הטובה ביותר, יוסיף להוצאות.

כפי שנראה, אין מחיר קבוע לביצוע של השתלת שיניים, ויש לקבל הצעת מחיר מפורטת לפני תחילת הטיפול. הזכרנו מספר דרכים בעזרתם ניתן להפחית את העלות כגון: שימוש בסוגי שתלים פשוטים יותר אך תקניים, בחירה בהרדמה מקומית במקום כללית וכן הלאה. במאמר הבא בנושא, נבחן באילו שיטות נוספות ניתן להוזיל את העלות.

עכשיו כשהבנתם כמה זה עולה, איך תמצאו את המימון לזה? הציצו בסרטון הבא: