טיפולי שיניים בהרדמה כללית – האם זה מתאים גם לכם?

את המילים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה או בהרדמה כללית, וודאי שמעתם במרפאות השיניים בעיקר בהקשר של טיפולים מורכבים במיוחד.

לעיתים טיפולי שיניים בהרדמה כללית יוצעו לכם המטופלים ולעיתים אתם עצמכם תבקשו לקבל פרטים לגבי טיפולי שיניים בהרדמה כללית.

טיפולי שיניים בהרדמה כללית נפוצים מאוד כיום וההתמחות בתחום השתפרה במידה כזו שרמת הסיכון ירדה מ-1:1250 ל 1:150,000.

אם בעבר טיפולי שיניים בהרדמה כללית נעשו רק במקרים של עקירות והשתלות חריגות, כיום טיפולי שיניים בהרדמה כללית נעשים גם במקרים של ניקוי אבנית, ניתוחי חניכיים, השחזת שיניים לכתרים והדבקת שיחזורים.

המטרה העיקרית של טיפולי שיניים בהרדמה כללית היא להקל על המטופל ועל רופא השיניים. טיפולי שיניים בהרדמה כללית מאפשרים לרופא השיניים שליטה מלאה ובטוחה בטיפול ומרחב גדול יותר של אפשרויות טיפול.

מבחינת המטופל, טיפולי שיניים בהרדמה כללית, מפחיתים את הכאב והחרדה, חוסכים זמן ואפילו יכולים לחסוך כסף. נשמע מעניין? אולי גם אתם יכולים לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית.

מתי מבצעים טיפולי שיניים בהרדמה כללית?

אם אתם זקוקים לאחד מן היתרונות הבאים או משתייכים לאחת מן הקטגוריות, כנראה שגם אתם תוכלו לבצע טיפולי שיניים בהרדמה כללית:

• מניעת כאבים – הסיבה העיקרים לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית היא כאשר הטיפולים עשוייים להיות מלווים בכאב או אי נוחות מיוחדת, כגון בעת עקירות שיניים מורכבות, השתלות או הרמת סינוסים, או בטיפולים באזורים אחוריים שעשויים לגרות את הגרון וליצור קושי בנשימה או רפלקס הקאה במהלך הטיפול..
  • הפחתת חרדות – אנשים רבים חוששים מרופאי שיניים, הסיבות לכך רבות. כאשר עוברים טיפולי שיניים בהרדמה כללית, לא חשים דבר ואפילו לא מודעים לכך שמרחש טיפול כלשהו. כל שצריך המטופל לעשות הוא להגיע למרפאה, לישון בשלווה ולהתעורר כאשר הטיפול כבר מאחוריו.
  • טיפולים רבים – מטופלים רבים צריכים לעבור סדרה ארוכה ומקיפה של טיפולי שיניים. כל טיפול שיניים מתחיל באמירת שלום, תשומת לב למטופל והסתגלות, ורק אז מגיעים לטיפול עצמו. למעשה, כאשר רופא שיניים קובע לכם תור של חצי שעה, 20 דקות מתוכו הם לטיפול עצמו ו- 10 דקות לתשומת לב אישית. טיפול שיניים תחת הרדמה מלאה מאפשר לשלב טיפולים רבים בזמן קצר, ולחסוך זמן וכסף הכרוכים בהגעה לטיפולים רבים ונפרדי. עדיף לעבור טיפולי שיניים בצורה מרוכזת תחת הרדמה כללית. ניתן לשקול זאת גם במקרים של השתלות שיניים ביום אחד.
  • קשיים פיזיים – מטופלים רבים חשים ברפלקס הקאה המתלווה לכל טיפול בתוך חלל הפה. הרפלקס מתגבר בגלל החומרים השונים בהם משתמש רופא השיניים וכמות המים הגדולה המשמשת לשטיפה. כאשר מטופל עובר טיפולי שיניים בהרדמה כללית, גם רפלקס ההקאה מורדם, ולכן הטיפולים יכולים להתבצע בנוחות. קושי פיזי נוסף הוא ההגבלה בפתיחת הפה, הנפתרת גם היא על ידי טיפולי שיניים בהרדמה כללית.
  • אוכלוסיות מיוחדות – לילדים יש סף כאב נמוך במיוחד, קשה להם יותר לשלוט על פעולותיהם ולבטא את הקשיים או הכאבים שלהם. גם עבורם טיפולי שיניים בהרדמה כללית מבטיחים הקלה גדולה. טיפולי שיניים בהרדמה כללית יעילים גם למטופלים בעלי אלרגיה לחומרי הרדמה מקומית או מטופלים הסובלים מבעיות פיזיות או נפשיות, המקשות על ביצוע טיפולי שיניים באופן רגיל.

חשוב לדעת, כי אם אתם אכן מעוניינים בביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית, יהיה עליכם לעבור בדיקות רפואיות מתאימות שיאפשרו לקבוע האם אתם מתאימים לביצוע טיפולי שיניים בהרדמה כללית ואם טיפולי שיניים בהרדמה כללית לא יעמידו אתכם בסיכון כלשהו.