שיניים קבועות תוך 3 שעות!

אמרו לך שצריך בניית עצם או הרמות סינוס לפני השתלת שיניים? שיטות חדשות מייתרות את הצורך בניתוחים אלו, חוסכות לך כסף ומקצרות את ההמתנה הארוכה.

אנשים רבים סובלים מחוסר שיניים או מתותבות מציקות. בבואם למצוא פתרון, הם פונים לביצוע השתלות שיניים, אך נתקלים בבעיה חדשה אליה לא היו מודעים. עצם הלסת שלהם נספגה, וכעת כבר לא ניתן לבצע להם שתלים בשיטות הרגילות. רופא השיניים שלהם מיידע אותם בכך, וממליץ להם לעבור בניית עצם בשיטות שונות. בין השיטות הללו נפוצות בעיקר בניית עצם באמצעות אבקת עצם או בלוקים של עצם בלסת התחתונה, והרמות סינוס בלסת העליונה. כל השיטות הללו מחייבות פעולה כירורגית נוספת מעבר לביצוע השתלים עצמן, אורכות זמן לא מועט, ועולות עוד כסף.

דרך הפעולה הקלאסית להשתלות שיניים בחוסר עצם

לדוגמא, אם יש לך מספר שיניים שיש לעקור בחלק האחורי של הלסת העליונה, אך אין לך מספיק עצם לביצוע השתלות, תהיה דרך הפעולה הקלאסית כך:

  • שלב 1: עקירת השיניים הבעייתיות והמתנה של חודשיים לריפוי האזור.
  • שלב 2: ביצוע הרמות הסינוס והמתנה של כ-8 חודשים לקליטת העצם החדשה.
  • שלב 3: ביצוע השתלים והמתנה של כ- 6 חודשים לקליטתם.
  • שלב 4: חשיפת השתלים והמתנה שבועיים עד 6 שבועות לריפוי החניכיים.
  • שלב 5 ואחרון: ביצוע כתרים או תותבות מעוגנות על השתלים שנקלטו.

אם נסכם את לוח הזמנים שהזכרנו, נגלה שהדרך הקלאסית עד לקבלת שיניים קבועות בפה תארך כשנה וחצי, ותעבור דרך 3 פרוצדורות כירורגיות (הרמת סינוס, השתלה, חשיפה). אבל קיימת דרך קלה יותר, מהירה יותר, ואפילו זולה יותר! דרך המאפשרת לך לקבל השתלת שיניים ביום אחד!

השתלת שיניים ביום אחד באמצעות שתלי זיגומה

מכיוון שחסרה לנו עצם בלסת העליונה, אנו יכולים להיעזר במקום הקרוב ביותר בו עדיין קיימת עצם: עצם הזיגומה (תמונה 1 למטה). עצם זו, שאנו נוטים להתייחס אליה גם כעצם הלחי, היא חזקה מאד. שתלים דנטליים מיוחדים שפותחו בדיוק למקרים כאלה, מאפשרים לנו לתת לך שיניים קבועות בלסת העליונה, ברוב המקרים תוך 3 שעות בלבד!

תמונה 1 : הדמיה של ארבעה שתלים רגילים מקדימה ושני שתלי זיגומה אחוריים

מונה 1 : הדמיה של ארבעה שתלים רגילים

תמונה 1 : הדמיה של ארבעה שתלים רגילים מקדימה ושני שתלי זיגומה אחוריים

לצורך הדגמה, נציג לכם מקרה שעשינו לא מזמן. אדם שאיבד את מרבית שיניו כתוצאה מסוכרת ומחלת חניכיים, ופחד מאד מהטיפול, הגיע אלינו לייעוץ חינם וללא התחייבות.

תמונה 2: המצב לפני תחילת הטיפול

תמונה 2: המצב לפני תחילת הטיפול

תמונה 2: המצב לפני תחילת הטיפול

לאחר שביצענו לו במרפאה בדיקה וצילומים, כולל צילומי סיטי במרפאה ללא עלות, סוכם כי נבצע שתלי זיגומה ולא הרמות סינוס. בשיטה חדשנית זו חסכנו לו הרבה זמן וכסף. בגלל החרדה, הוחלט לבצע לו טיפול שיניים תחת טשטוש או הרדמה מלאה בנוכחות רופא מרדים. במרפאה המומלצת באתר ברמת גן היא אחת הבודדות בישראל שיש לה אישור של משרד הבריאות לבצע טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה.

תמונה 3: המטופל לאחר 5 ימים, ללא כאב וללא נפיחות

תמונה 3: המטופל לאחר 5 ימים, ללא כאב, וללא נפיחות

לאחר 6 שעות, סיימנו גם להשתיל וגם לבנות לו שיניים חדשות וקבועות בשתי הלסתות. השיניים הראשונות שקיבל עשויות מפלסטיק, ובעוד מספר חודשים נוכל לתת לו את השיניים הסופיות העשויות מחרסינה. התמונות הבאות צולמו כ-5 ימים לאחר ההשתלה. להפתעתו, הוא לא סבל כלל מכאבים, או אפילו נפיחות. הוא יכול לאכול עם השיניים החדשות שלו כל מה שירצה: תפוחים, סטייקים וירקות. השתלת שיניים ביום אחד בלבד פותרת כך שנים של סבל מתותבות.

כמעט אין מקרה בלתי אפשרי!!!

נציג לכם מקרה שני של מטופלת שכל הרופאים אותם פגשה אמרו לה כי היא נידונה ללכת עם תותבות נשלפות בלבד. הסיבה לכך הייתה חוסר עצם קיצוני בלסת התחתונה. במקרים כאלה, עד היום באמת לא הייתה יכולת להשתיל שתלים רגילים בלסת תחתונה, אלא אם עשינו בניית עצם קודם לכן, אך לא עוד.

שתלים חדשים בשם שתלי MIRS, שפותחו לפני כ-3 שנים ע"י דר' מאיר אבירם בשיתוף חברת AB-Dental , שונים מהותית משתלים רגילים. במקום לקדוח אל תוך העצם, שתלים אלה חובקים את העצם חיצונית כמו קליפס. מכיוון שאין צורך בקידוח משמעותי, והשתל איננו בתוך העצם אלא חיצוני לה, שתלים אלו מתאימים גם למצבים בהם גובה העצם מעל העצב הוא אפילו מילימטר אחד בלבד, ולפיכך אין צורך בבניית עצם כלל.

תמונה 4 – תכנון ממוחשב של לסת המטופלת עם שתלי MIRS.

תמונה 4 - תכנון ממוחשב של לסת המטופלת עם שתלי MIRS.

תמונה 4 – תכנון ממוחשב של לסת המטופלת עם שתלי MIRS.

שתלי ה- MIRS מיוצרים באמצעות תכנון ממוחשב ותוך שימוש בטכנולוגיה חדשה בה ניתן להדפיס שתלים חובקים במדפסת תלת-מימד. המדפסת מסוגלת להדפיס את השתלים מטיטניום ובהתאמה אישית. את השתלים האישיים מהדקים לעצם הלסת עם מיקרו-שתלים מיוחדים המחזיקים אותם במקומם (ראה תמונה 5).

תמונה 5 – הדמיה של שתל MIRS עם מיקרו -שתלים המעגנים אותו לעצם.

תמונה 5 – הדמיה של שתל MIRS עם מיקרו -שתלים

תמונה 5 – הדמיה של שתל MIRS עם מיקרו -שתלים המעגנים אותו לעצם.

באמצעות ארבעה שתלים רגילים קצרים באזור הקדמי, ומספר שתלים חובקים בחלק האחורי של הלסת הצלחנו לבצע למטופלת שלנו גשר קבוע לחלוטין בלסת התחתונה. כעת היא יכולה לאכול כל מה שתרצה, בלי לחשוש שהתותבת תיפול לה מהפה, תזוז בעת האכילה או שמזון יתקע לה בשוליים, ממש כמו שיניים טבעיות (ראה תמונה 6). עם זאת, לא מדובר בהשתלת שיניים ביום אחד כי אם בהשתלה שאחריה יש להמתין לקליטת השתלים.

תמונה 6 – גשר קבוע מעל שתלי MIRS אצל מטופלת שאמרו לה שתלך רק עם תותבות.

גשר קבוע מעל שתלי MIRS אצל מטופלת

גשר קבוע מעל שתלי MIRS אצל מטופלת שאמרו לה שתלך רק עם תותבות

אם גם לך יש בעיה של חוסר שיניים או תותבות מציקות, אנו כאן על מנת לעזור! כשתגיע למרפאתנו נבדוק איזו שיטה היא המתאימה, המהירה, הנוחה והזולה ביותר בשבילך. תוכל להצטלם במרפאה ללא עלות וללא התחייבות ולקבל הצעה מסודרת. רוב הסיכויים שתוך זמן קצר נוכל לתת גם לך שיניים קבועות. המאמר נכתב ע"י דר' מאיר אבירם, רשת מרפאות 'טיפול בחיוך', בגבעתיים ובראשון לציון, המציעות הסעות VIP מכל גוש דן עם נהג פרטי מביתך וחזרה.

למרפאת ראשל"צ התקשרו: 1-800-3000-54 או למרפאת גבעתיים 1-800-3000-31