טיפולי שיניים בהרדמה מלאה

על פי סקרים שונים, שמתפרסמים תדיר בארץ ובעולם, עולים נתונים המצביעים כי כ-80 אחוזים מאוכלוסיית העולם המערבי חוששים ברמה כל שהיא מטיפולי שיניים, בעוד שכ- 15% מהואוכוסייה מפחדים עד כדי כך שהם לא מגיעים בכלל לטיפולים.

חרדות כאלה גורמות לרבים להזניח בעיות שיניים קשות, שמחמירות במשך השנים. הזנחה זו עשויה להביא במקרים קיצוניים לסכנות בריאותיות ממשיות, שעשויות אפילו לסכן את חיי המטופלים. סכנות אלה אינן גזירת גורל, ולמבקשים לעבור טיפול הסובלים מחרדות, אנו ממליצים להיעזר בהרדמה מלאה. רופאי שיניים עושים פעמים רבות שימוש בהרדמה מלאה, המאפשרת לכם לעבור טיפול מקיף ויסודי, מבלי לחוש כאב כלל וכלל.

למי מתאימים טיפולי שיניים בהרדמה מלאה?

טיפולי שיניים חשובים אלו עשויים להתאים במיוחד ל:

  1. מטופלים בעלי חרדות דנטליות חריפות, כמו גם לכאלו שמתקשים להכניס את טיפולי השיניים השגרתיים לשגרת יומם הקבועה ומבקשים לסיים עם הטיפולים הדרושים להם באופן מרוכז.
  2. מטופלים בעלי מצב שיניים ירוד במיוחד, הנדרשים לעבור מספר רב של טיפולים, אותם ניתן "לדחוס" ליום טיפולים מקיף בו יבוצעו כל מספר רב של טיפולי שיניים בהרדמה מלאה.  
  3. אנשים שיש להם אלרגיה לחומרי הרדמה ואינם יכולים לקבל זריקות של הרדמה מקומית.
  4. אנשים הזקוקים לטיפולים מורכבים באזורים קשים להגעה כמו ליד הגרון או מתחת ללשון
  5. לאנשים הסובלים מרפלקס הקאה מוגבר בו כל כניסה לפיהם גורמת להם תחושת מחנק והקאה.

איך מגיעים לבדיקה עבור טיפול שיניים בהרדמה מלאה?

  1. בשלב הראשון תידרשו לעבור בדיקה קלינית ובדיקות רנטגן מקיפות על ידי רופא שיניים. בדיקות אלו יאבחנו את מצבכם, ומהן ניתן יהיה להסיק האם אתם מתאימים לטיפול בהרדמה מלאה.
  2. לאחר ההחלטה הראשונית, תיבדקו גם על ידי רופא מרדים שיאשר או ידחה  את ההתרשמות הראשונית בנוגע להתאמתכם לביצוע טיפולי שיניים תחת הרדמה מלאה.
  3. לאחר שני השלבים הראשונים, יתכן ויהיה צורך לבקש מכם גם לעבור בדיקת דם, בדיקת א.ק.ג ובדיקות כלליות נוספות. אצל אנשים מעל גיל 65 יש לבצע גם צילום חזה. הרופא המרדים ישקלל את תוצאות כל הבדיקות, ישוחח אתכם בקצרה ולבסוף ימסור לכם חוות דעת סופית, האם אתם מתאימים לעבור טיפול שיניים בהרדמה או לא.

איך יתבצע טיפול שיניים בזמן הרדמה מלאה?

טיפול שיניים כזה יתבצע אך ורק במרפאות שיניים שקיבלו אישור משרד הבריאות לכך, ועל ידי רופא שיניים שעבר הכשרה מיוחדת וקיבל אף הוא אישור של משרד הבריאות. הצוות המטפל – בנוסף לרופא שיניים מוסמך יהיו בחדר גם הרופא המרדים, סייעת שתעזור לרופא השיניים, פקידה שתהיה זמינה לבקשות הצוות, ואולי אף אחות שתעזור למרדים – תלוי בהיקף הטיפול ובנסיבות.
במהלך הטיפול שוכב המטופל בנינוחות על גבי מיטת הטיפולים ולאחר שהוא מורדם, מטפלים רופאי השיניים בבעיות מהן הוא סובל. הטיפול עשוי לכלול סט שלם של טיפולים כגון: ניקוי אבנית, טיפולי שורש, סתימות, הרמת סינוס, הלבנת שיניים, השתלות שיניים, עקירות ועוד טיפולי שיניים רלוונטיים אחרים.

חשוב לציין שעל אף שטיפול מסוג זה מעורר חשש אצל חלק מכם, מדובר בפועל בתהליך פשוט ובטוח, במהלכו המטופל מורדם ואינו חש כלל את הטיפול המקצועי והיסודי לו הוא זוכה.  זהו התנאי המרכזי והחשוב ביותר, שעליו מתבסס טיפול שיניים בהרדמה כללית. כל מטופל שניגש לעבור טיפול זה, יודע שלא יאונה לו כל רע – ושהוא לא ירגיש דבר.

ניתן להשיג טיפולים אלה במרפאות הבאות באתר:

  • מרפאת טיפול בחיוך גבעתיים: 03-6703349
  • מרפאת טיפול בחיוך ראשון-לציון: 03-9678778

מה רמת הסיכון של ביצוע טיפול בזמן הרדמה מלאה?

הסיכון בביצוע הרדמה מלאה, כאשר יש למקום את כל האישורים הדרושים ומצבו הרפואי הכללי של המטופל סביר, הוא קלוש. הסיכוי שלך להיפגע בכבישי ישראל ממכונית חולפת בזמן שחוצים כביש גבוה לפי נתוני 2008 פי 20.

חלופות לטיפולי שיניים בהרדמה מלאה

למי שאיננו מעוניין בביצוע הרדמה מלאה, אפשר לעשות טיפולי שיניים גם תחת טשטוש (סדציה). גם באותה המתכונת: רופא מרדים, רופא שיניים וסייעת. הטיפול הוא קל יותר, ההתאוששות מטיפול שיניים תחת טשטוש מהירה וקלה יותר, וגם מחיר המרדים פר שעה נמוך יותר. עם זאת קיימת מגבלה של טיפול שיניים של עד 5 שעות בטשטוש. טיפולים שאמורים להימשך פרק זמן ארוך יותר, רצוי או לפצל למספר פעמים, או לבצע תחת הרדמה מלאה. גם להרדמה מלאה מגבלה של כמות השעות. ניתן לבצע בדרך כלל כ-7 שעות, בעוד שלפעמים, וכתלות במצבו הרפואי של המטופל, ניתן להגיע גם ל- 14 שעות.