השתלת שיניים – הזמן הנכון

הרבה פעמים אנחנו שואלים את עצמנו שאלה זו בדיוק: "מתי זה הזמן הנכון לבצע טיפולי השתלת שיניים?". לעיתים, נדמה לנו שרק קשישים מחליפים את שיניהם, כיוון והם מתקשים להשתמש בשלהם

ולכן הם אלו שצריכים לעבור טיפולי השתלת שיניים. לפעמים, התחושה היא דווקא הפוכה, ויש חשש לא מבוסס שאולי השתלת שיניים לא תצליח אצל קשישים, בעיקר בגלל החולשה הכללית שלהם – חשש חסר שחר. יש החוששים כי השתלה של שתלים דנטליים היא טיפול יקר יחסית, אשר מומלץ לעשות אותו כל עוד אנחנו צעירים ולא חיים מהפנסיה בלבד.

באופן מפתיע, מחקרים רבים מצביעים על כך, שסיכויי ההצלחה של טיפולי השתלות שיניים בקרב מבוגרים, גבוהים בדיוק כמו טיפולי השתלות שיניים לצעירים.

יותר מכך, בעידן שבו אנטי אייג'ינג הוא דבר שבשגרה, וטיפולים אסתטיים קיימים לכל דורש, גם לטיפולי השתלת שיניים יש מקום, בקרב צעירים, מבוגרים, גברים ונשים, כאחד.

השתלת שיניים – עכשיו

אם כך, התשובה לשאלה שהוזכרה בכותרת ברורה: "עכשיו". ניתן לבצע טיפולי השתלת שיניים בכל גיל, וחבל להמתין.

מדוע לא מומלץ להתעכב עם טיפולי השתלת שיניים?

יש לכך מספר סיבות:

  1. השתלת שיניים מוצעת למטופל, פעמים רבות, בגלל אבדן שן שנפגעה מעששת או מחלת חניכיים. הזנחה של מצבים אלה תגרום להתפשטותם משן לשן, ויש לטפל בהם בהקדם האפשרי.
    כאשר מבצעים השתלת שיניים, מחליפים, בעצם, שיניים חולות שלא ניתן היה עוד להצילן, והדבר יוצר מחויבות גבוהה יותר של המטופל לשמירה על המצב החדש. בין אם מדובר במחיר שהושקע, בהבנה של הטיפול שבוצע, בהשקעת הזמן וכו). בהתאם אותו מטופל לא ירצה לחזור למצב הקודם, ויקפיד על שמירת היגיינת הפה.
  2. מצב של שיניים חסרות או פגומות שהמראה שלהן אינו נעים לעין, עלול לגרום למטופל הפוטנציאלי, חוסר ביטחון עצמי וחשש גדול לחייך. במצב כזה, אסור להסס, וחשוב לבצע השתלת שיניים, כדי שתחושת הערך העצמי תעלה.
  3. כאשר השיניים החותכות או הטוחנות אינן במיטבן, האכילה והלעיסה מתבצעות תוך קושי רב. השתלת שיניים מסייעת בחזרה של הלסת למצבה הטבעי, ומאפשרת למטופל לאכול באופן נוח ורגיל.
    באותו עניין, שיניים חסרות או פגומות, עלולות להשפיע על מבנה הלסת, ולגרום להפרעות בדיבור, עניין שקל לטפל בו באמצעות השתלת שיניים.
  4. טיפולי השתלת שיניים עשויים לארוך שעות או מספר חודשים. דחייה של הטיפול, עשויה להחמיר את המצב, ולגרום לטיפולים להיות אף ארוכים ומורכבים יותר.
    יותר מכך, ככל שניגשים לביצוע השתלת שיניים בשלב מוקדם יותר, כך מבטיחים מראה שיניים בריא ונעים לעין, אשר הינו חשוב למפגשים ואירועים משפחתיים, אשר לכבודם נוטים אנשים רבים לבצע השתלת שיניים.
  5. סיבה חשובה מאד לביצוע שתלים מיידית ללא המתנה היא העובדה שלאחר עקירה, ועם חלוף הזמן, עצם הלסת נספגת ונעלמת. אם אדם ממתין פרק זמן ניכר בין רגע אבדן השן ועד לביצוע ההשתלה, יתכן ולא תישאר עצם מספקת לביצוע ההשתלה, ואז אותו אדם יהיה נידון לנצח לחיות עם תותבות

ישנם רופאי שיניים רבים המבצעים השתלת שיניים. מתוכם, יש מספר מצומצם יותר של רופאי שיניים, אשר מקצועיותם בתחום, מגדילה את סיכויי ההצלחה ושביעות הרצון של הלקוח.

בדרך כלל, בקרב רופאי שיניים אלו, היומנים עמוסים ולא פשוט לקבוע תור, לכן, כל היסוס, יבוא על חשבון קביעת תור מוקדם ובשעה נוחה ומתאימה. תוכלו להתייעץ איתם מה צריך לפני השתלת שיניים.