שתלים דנטליים – תשובות לשאלות נפוצות

ביצוע שתלים דנטליים הוא פרוצדורה מורכבת, שעלולה להיראות מסובכת ביותר למי שלא יודע דבר על התחום. רופאי שיניים יכולים לענות על כל השאלות שיכולות לצוץ למטופל שנדרש לבצע שתלים דנטליים

פגישה פנים מול פנים או שיחה טלפונית יכולות להבהיר את המסתורין וחוסר הידע ולסלק את החששות. בכדי להקל עליכם, לפניכם אסופת תשובות עבור שאלות נפוצות בנוגע לביצוע שתלים דנטליים. וכל זאת, על קצה המזלג.

באיזה מקרים צריך לבצע תהליך של שתלים דנטליים?

ישנם מקרים ובעיות דנטאליות רבות הדורשים טיפול באמצעות בניית שתלים. מטופלים שאיבדו שיניים מכל סיבה שהיא – בלאי עם השנים של השיניים, בריאות לקויה של שורשי השיניים, תאונה קשה שגרמה לעקירה של השיניים ממקומם ומסיבות רבות אחרות. שתלים דנטליים מהווים גם תחליף קבוע ואיכותי יותר לשיניים תותבות. כיום רוב האוכלוסייה המבוגרת נפרדת מהשיניים התותבות ועוברת לבנייה של שתלים דנטליים. באופן יחסי תהליך בניית שתלים דנטליים הנו יקר מעט יותר לעומת פתרונות דנטליים אחרים. עם זאת,שתלים דנטליים הנם עמידים הרבה יותר לאורך השנים, נבנים באופן מדויק בתוך חלל הפה ומתאימים באופן מושלם לפה המטופל.

אילו כאבים או תופעות לוואי צפויות להופיע לאחר השתלה של שתלים דנטליים?

בניית שתלים דנטליים עלולה לגרום לכאבים במהלך הטיפול. עם זאת, מרבית הרופאים מאפשרים לבצע טיפולי שיניים בהרדמה מלאה הכוללים בין היתר גם השתלות שיניים. בזכות טיפול זה ניתן לבנות שתלים דנטליים באופן איכותי, מבלי שהמטופל יחוש כאבים, חששות או פחדים. לאחר ביצוע הפרוצדורה של שתלים דנטליים, הגוף מתרגל לעצם הזר שהוחדר אליו, אך עלולות להתרחש תופעות לוואי. תופעות לוואי אלו כוללות בין היתר כאבים עמומים, נפיחות, ואדמומיות. במקרה של תופעות לוואי שנמשכות זמן ארוך יותר ובעוצמה גדולה יותר, רצוי להתייעץ עם רופא שיניים שביצע את הרכבת השתלים. כמו כן, מומלץ להתייעץ עם רופא השיניים בטרם הטיפול. קבלת כל המידע אודות הטיפול תסייע לכם להבין בפני מה אתם עומדים ולאתר מקרים בהם תופעות הלוואי אינן תקינות. כמו כן, לעתים יש צורך בהשתלה חוזרת או השתלה נוספת, לכן חשוב מאוד להגיע לביקורת אצל הרופא המטפל לאחר החדרת שתלים דנטליים.

האם יש אופציה אחרת מלבד שתלים דנטליים?

כמובן שניתן להסתפק בשיניים תותבות, אשר מהוות אופציה זולה יותר ודורשת פחות התעסקות. עם זאת, היתרונות של שתלים דנטליים הנם רבים יותר ומניבים שקט נפשי לאורך זמן. כמו כן, בעת ביצוע השתלות שיניים, השתלים המוברגים הנם העתק מדויק של השיניים האמיתיות, והנם מתאימים בדיוק לפי מידות חלל הפה של המטופל. לכן, האפשרות של שתלים דנטליים מספקת למטופל איכות חיים טובה יותר מאשר עם שיניים תותבות. אמנם התהליך של בניית שתלים דנטליים הנו ארוך יותר, הדורש מחקר שוק מעמיק לפני התהליך ומשאבים כלכליים גדולים יותר, אולם הוא בהחלט חוסך בתחומים אחרים. ההתעסקות בנושא והטיפול בבעיה הדנטאלית יהיו לתקופה קצרה, כשלאחריה תהיה מנוחה ושלווה מהעניין.

האם יש צורך להמתין אחרי ביצוע שתלים לפני שבונים עליהם את הכתרים?

הנוהל הרגיל הוא להמתין לאחר ביצע השתלים 3 חודשים בלסת תחתונה ו-6 חודשים בלסת עלונה לפני שבונים כתרים מעל שתלים. עם זאת מחקרים חדשים הראו כי ניתן לבצע השתלת שיניים ביום אחד עם המבנים והכתרים, וזאת בתנאי ששומרים על מספר נקודות חשובות. רופאי שיניים העוסקים בשתלים ידעו להגיד לך האם פיך מתאים לביצוע השתלת שיניים כזו או שיש צורך להמתין כרגיל.