מחירי שתלים – חלק ב'

כיצד למצוא את המחיר הטוב ביותר עבור שתלים דנטליים? חלק ב'

בכל שנה שעוברת, שתלים דנטליים הופכים להיות פופולאריים יותר מתמיד והרצון להיראות טוב באמצעות שיניים חזקות שנראות טוב, ולא באמצעות גשרים ותותבות, הופך להיות מוחשי ונפוץ יותר.

עלות טיפולי שתלים דנטליים עומדת על אלפי שקלים, והיא אף יכולה להגיע לעשרות אלפים. העלות נקבעת ממספר גורמים אותם הזכרנו במאמר הקודם, כגון: סוג השתל, סוג הכתר, מספר הטיפולים והניתוחים הנלווים ועוד. למרות העלות הגבוהה, לטיפולי שתלים תמורה משתלמת במיוחד: הם החלופה הטובה ביותר לשיניים טבעיות והם נשארים לאורך זמן.

ישנן מספר שיטות בעזרתן ניתן יהיה להפחית את עלות השתלים הדנטליים ולמצוא את התעריף הנמוך ביותר עבורן, ועליהן נדון במאמר זה:

שתלים דנטליים – על מה אנחנו בעצם משלמים?

טיפולי שתלים דנטליים כוללים בתוכם מספר מרכיבים:

1. טיפולי שיניים קודמים כמו טיפולי שורש, ניקוי אבנית, טיפול בעששת, דלקות ועוד.

2. ניתוחים להרחבת העצם והשתלת שתלי עצם במידת הצורך.

3. עקירת שן קיימת.

4. השתלת שתלים עשויים טיטניום (הבחירה בטיטניום, דווקא עבור שתלים, נובעת מכך שהחומר לא גורם לתופעות לוואי, והשימוש בו הוכח כמוצלח)

5. תפירת החניכיים על השתלים.

6. הכנת כתרים זמניים או תותבות והנחתם.

7. הצגת השתלים מבעד לחניכיים לאחר מספר חודשים.

8. יצירת כתרים קבועים.

שתלים דנטליים – כיצד למצוא את המחיר הטוב ביותר?

  • השוואת מחירים: הדרך הנפוצה ביותר למציאת מחיר נוח וטוב עבורנו, היא באמצעות השוואת מחירים. השוואת המחירים יכולה להנפיק תוצאות בהבדלים של אלפי שקלים. ההבדל במחירים נובע ממספר גורמים: עלויות ניתוח, נוכחות רופא מרדים, צילומי רנטגן, סוג כתרים, מעקב, ביקורים ותרופות.

בכדי לבצע השוואת מחירים, יש לקבוע פגישה עם מספר מומחים המבצעים טיפולי שתלים. יש להציג בפניהם את הצורך שלכם, ולבקש הצעת מחיר מפורטת בכתב. על הצעת מחיר לכלול את כל הגורמים המרכיבים אותה. יש לוודא בן השאר, כי לא תהיינה הוצאות נוספות.

  • הרופא ומרפאת השיניים: עלות טיפולי שיניים בכלל ועלות טיפולי שתלים בפרט, נגזרת לא מעט מהניסיון של רופא השיניים והמרפאה, ממיקום המשרדים שלהם, מהמוניטין שלהם בשוק רופאי השיניים, מעלויות השיווק שלהם וכן הלאה.

לעיתים, ניתן למצוא טיפולי שיניים במחיר נוח, במרפאה בינונית בגודלה, או מרפאה הממוקמת במורד הכביש ולא במרכז העיר. כמו כן, ניתן להשיג טיפולי שתלים במחיר נוח יותר בקרב רופאי שיניים טובים שאינם מפורסמים או בולטים במיוחד בתחום, אך בדיוק כמו שרמת הגימור של מומחה שעושה ציפויי חרסינה שונה מרמת הגימור של רופא שיניים כללי בתחום, כך יהיה גם בתחום השתלים.

מעבר לכך, המחיר לכל שתל עשוי להשתנות לפי הכמות המבוצעת. מבחינת רופא השיניים יש משמעות ניכרת לזמן העבודה ויש הבדל ניכר בין ביצוע שתל בודד כדי להשלים תיקון שן קדמית לעומת ביצוע רצף של שמונה שתלים בלסת אחת.

כדאי לבדוק, באותו עניין, האם בקופת החולים שלכם תוכלו לקבל עלות נוחה יותר, שכן במקרים פשוטים, יתכן ושווה לכם לקבל את הסבסוד של הביטוחים המשלימים. אם החלטתם לבצע את הטיפול אצל רופא שיניים פרטי, רוב הסיכויים שההליך יהיה מהיר יותר.

ברוב בהמקרים תגלו כי העלות בקופה די קרובה לעלות מחוצה לה ולפעמים גבוהה יותר. מהירות הביצוע והיחס האישי, סביר שיהיו גבוהים יותר במרפאת שיניים פרטית.

עם זאת, זה מאד תלוי באישיות וביכולות של הרופא הספציפי שפגשתם. מי שעושה לכם את הטיפול הוא לא הקופה או המרפאה, אלא אדם אחד, איתו אתם צריכים קשר חיובי, ובו אתם צריכים לתת אמון.

במיוחד אם זה מגיע לטיפול שיניים מורכב כמו השתלות שיניים. קחו לדוגמא מצב של אדם המחפש מחיר טוב לביצוע השתלת שיניים בראשון לציון – לאן ילך? לקופה או לרופא שיניים פרטי? היינו ממליצים לאותו אדם לעשות סיבוב גם בקופה וגם מרפאות השיניים עליהן אנו ממליצים באתר זה ולהתרשם.

צוות האתר איננו בודק מרפאות שיניים של הקופות, משום שאנו מעריכים את ביצועיו ואת השירות של רופא שיניים אחד, או צוות במרפאה ספציפית. תחלופת הרופאים בקופה גבוהה יותר, ובהתאם ההמלצה על רופא שיניים בקופה יכולה להיות נכונה היום, אך לא רלבנטית מחר כשהוא עובר לעבוד במקום אחר.

  • סוג הטיפול: כפי שכבר הזכרנו, ניתן להתייעץ עם רופא השיניים ולבחון על אילו מרכיבים ניתן לוותר או באילו מרכיבים ניתן לחסוך על מנת להוזיל את העלות, כגון: בחירת סוגי שתלים של מותגים פשוטים יותר, שימוש בכתרי מתכת לשיניים האחוריות שלא נראות לעין, שמירה מוקדמת על בריאות השיניים ומניעת הצורך בטיפולים נלווים ועוד.
  • אופן התשלום: אם מצאתם עלות סבירה, או שאתם חושבים שמצאתם את העלות הנמוכה ביותר, תוכלי לבקש מרופאי השיניים שילכו לקראתכם באופן התשלום, כגון, באמצעות חלוקה לתשלומים, דחיית התשלום הראשון וכן הלאה.

לסיכום, אין ספק כי עלותם של טיפולי שתלים היא לא עניין של מה בכך, אבל כאשר שוקלים נתון זה כנגד העובדה כי עלות המשך הטיפול בשיניים טבעיות פגומות, עשויה להיות גבוהה יותר, מבינים כי מדובר בעלות משתלמת בכל הנוגע לטיפולי שתלים. בכל אופן, כפי שהוזכר לעיל, ישנן דרכים שונות באמצעותן ניתן להוזיל את העלות, וישנם לא מעט גורמים אשר יוכלו לממן חלק מעלותם של טיפולי שתלים. צפו בסרטון של מימון השתלת שיניים כדי למצוא דרכי מימון טובות להתמודד עם השתלת שיניים: