השתלה ביום אחד

שיטות העבודה החדשניות בתחום רפואת השיניים הובילו לכך שאפשר לבצע הליך מהיר של השתלת שיניים ביום אחד, דבר שלא היה אפשרי עד לפני כמה שנים.

יתרונות של שיטת השתלה ביום אחד

  • כאשר מבצעים את ההשתלת שיניים ביום אחד זו שיטה מהירה ויעילה. לא נוצר מצב שבו הלקוח נותר ללא שיניו, דבר שיוצר בעיה אסתטית וחוסר נעימות.
  • השתלים ממוקמים מתחת לחניכיים ומתחת לעצם ולכן אינם נראים כלל כלפי חוץ אלא רואים לעיתים רק את הקצה ממתכת.
  • בזכות שיטה זו אין צורך בתותבת נשלפת כיוון שהכתרים נבנים באופן מידי ויוצרים נוחות מקסימלית.
  • כאשר מבצעים שתל ביום אחד, העלות של התהליך היא זולה יותר מאשר שיטות אחרות וזאת כיוון שאין צורך בתותבת זמנית ובמיוחד אם משתמשים בשתלים שהם בהטיה או בשתלים קטנים במקום הרמת סינוס או בניית עצם.
  • חיסכון בכסף – כיוון שאין צורך בתותבת זמנית, ולפעמים גם אפשר לחסוך את בניית העצם או הרמת הסינוס אם משתמשים בשתלים קצרים או בשתלים בהטיה.

טכניקות ייחודיות להשתלה ביום אחד

  • תותבות על מצמדים – כאשר מבצעים עיגון של תותבת נשלפת מעל 4-2 שתלים. לשתלים הללו מחברים הברגות והגומיות הייחודיות מתלבשות עליהם, אפשר לבצע זאת אם העצם חזקה.
  • תותבת רוכבת – תותבת נשלפת אשר מאפשר לעיסה נוחה למטופל.
  • השתלת לסת שלמה וקבועה – שיניים קבועות אשר נבנות תוך פרק זמן קצר המורכבות משתלים אשר ביניהם ממוקמים גשרי חרסינה מוברגים שכוללים בין 8-4 שתלים.

שלבי ביצוע ההשתלות באופן מקצועי

שלבי ההכנה הם ארוכים ומורכבים עד ביצוע ההשתלה עצמה וזאת כדי שכל הנושאים הנלווים יהיו מוכנים באופן מושלם וכך לא יוצרו עיכובים.

השלב הראשון כולל את ביצוע כל הצילומים כדי לראות באופן מעמיק את מצבה של כל אחת מהשיניים ובהתאם לכך לבחון את שיטת ההשתלה שנראית הנכונה ביותר עבור המטופל בהתאם לנפח העצם שלו. לאחר קבלת ההחלטות על דרך הפעולה, הלקוח חותם על כל המסמכים שמאשרים לרופא השיניים לבצע את הפעולות הנדרשות למטרה זו.

תהליך השתלת השיניים

מהלך ההשתלה מתבצע על ידי הרדמה מקומית או במקרים חריגים בהרדמה מלאה או בקבלת חומר שיוצר טשטוש זמני. רופא השיניים של מרפאת שיניים בראשון לציון מבצע עקירה של שיניים שאינן תקינות מבצע ניקוי מאסיבי של החניכיים ולאחר מכן בונה עצם במקום שיש בה צורך, עליה הוא בונה את השתלים ומקבע בחלק העליון את השיקום הזמני ויוצר איזון בין השיניים הקיימות לשתלים החדשים.

תופעות לוואי בתקופת ההחלמה

ברוב המקרים הלקוח אינו סובל מכאבים עזים, אלא כאבים קלים ורגישות מינורית באזור שבוצעו השתלים החדשים.

ברוב המקרים התופעות הללו חולפות תוך פרק זמן קצר יחסית והמטופל חוזר לשגרת החיים שלו ולהשלמת מהלך ההשתלה בביקורים לפי הצורך במרפאה.