השתלות שיניים בראשון לציון

שתלים דנטליים- הפתרון האולטימטיבי להחלפת שן בודדת, או אפילו לסת שלימה מחוסרת שיניים. אם אתם שוקלים לבצע השתלות שיניים בראשון לציון – כדאי לכם לקרוא עוד.

בעוד שבמקרה של החלפת מספר שיניים, או החלפת כל השיניים, יהיו רופאי שיניים שימליצו על שימוש בתותבות, אם איבדתם שן אחת בלבד (עקב תאונה, מחלת חניכיים וכיוצא בזה), דעו כי ניתן להחליף אותה בקלות באמצעות שתלים דנטליים, למעשה, שתלים דנטליים הפכו להיות אפשרות הבחירה המועדפת לצורך החלפת שן אחת חסרה.

למה, בעצם, להחליף את השן?

כיצד מאבדים רק שן אחת בלבד? כנראה בעקבות טראומה או מחלה. שן אחת עלולה לנשור עקב תאונה דרכים, נפילה או קטטה חלילה, כמו כן, עקב עששת, מחלות חניכיים וכדומה. מכיוון שלכל שן יש תפקיד ותכלית, גם אם לא מדובר בשן קדמית (שחסרונה מפריע גם לצרכים אסתטיים), חשוב למצוא פתרון לשן החסרה. אי החלפה של שן חסרה, תגרום לנטייה של השיניים הסמוכות אל החלל שנוצר ולשינוי בעמדת השיניים ומראה הלסת. יותר מכך, שן חסרה אחת שאינה מוחלפת, עלולה לגרום למחלות חניכיים, עששת, כאבי ראש, מזון בין שיניים, עוויתות שרירים בצוואר ועוד.

תהליך החלפת שן בודדת באמצעות שתלים

לפני שמתחילים תהליך השתלת שיניים, מתבצע בסניף בראשון לציון של מרפאת שיניים טיפול בחיוך תשאול מקיף על מצבו הבריאותי של המטופל, ונערכים צילומים שונים כגון צילומי CT וצילומים אחרים לפי הצורך. בשלב הניתוח עצמו, כשהמטופל שרוי בהרדמה מקומית, מתבצעת פתיחה מזערית של החניכיים והחדרה של בורג עשוי טיטניום המהווה את השתל עצמו. שתלים אלו יוצרים מגע עם העצם ונקלטים בלסת. לאחר מספר חודשים, כאשר הבורג נקלט לגמרי, מורכב עליו מעין כתר הדומה לשן טבעית.

ניתן לבצע תהליך של השתלת שיניים ביום אחד (תהליך חד שלבי), בו מקבלים את הכתרים בו זמנית עם ביצוע השתלים, אך קיימים מצבים בהם מומלץ לחלק את תהליך החדרת שתלים דנטליים לשני מפגשים לפחות, בכך, לאפשר לחניכיים לעבור ריפוי טבעי. כאמור, התהליך מבוצע תחת הרדמה מקומית על מנת למנוע כאב או אי נוחות.

במקרה של השתלות שיניים, בין אם מבצעים את התהליך תוך מפגש אחד או יותר, ברוב המרפאות, כבר אחרי המפגש הראשון, המטופל יוצא עם שתל דמוי שורש של שן אשר מחליף את השן המקורית.

שתלים דנטליים לעומת שיניים תותבות

שתלים דנטליים, עמידים וטבעיים ככל שיהיו, לא מתאימים לכל אחד בגלל עלותם הגבוהה יחסית, ובגלל הצורך בניתוח וביצוע הרדמה מקומית. בכל זאת, חשוב לדעת כי במקרה של שן אחת חסרה, שתלים דנטליים עדיפים על פני שיניים תותבות או גשר הנשען על על שיניים מושחזות. שתלים דנטליים הם פתרון אידאלי לשן חסרה מכיוון שהם לא משפיעים על השיניים הסמוכות, לעומת זאת, גשרים או תותבות, אשר נשענים על החניכיים או השיניים האחרות, עלולים לגרום לשחיקה של שיניים אלה.

מניעת אבדן נפח של העצם בלסת

כל לעיסה ונגיסה גורמת לגירוי העצם הסובבת את השיניים ושומרת על שלמותה. כאשר ישנה שן חסרה, העצם אינה מגורה והיא מתחילה להתכווץ (דבר שעלול לגרום כאמור, באי טיפול, לצמצום הרווח בין השיניים הסמוכות ושינוי מבנה הלסת). שתלים דנטליים, היושבים בתוך העצם, מונעים את התכווצותה ושומרים על המסה שלה.

שתלים דנטליים – יתרונות נוספים

לשתל יתרונות נוספים על פני תותבות נשלפות, כגון: המראה הטבעי של הכתרים מעל השתל, היציבות של השיקום לטווח ארוך והשימוש הנוח בו בעת אכילה ודיבור. בנוסף, בעוד שיניים תותבות נוטות לזוז תוך כדי לעיסה, שתלים דנטליים יהיו מקובעים במקום. גם מבחינת היגיינה, שתל דנטלי הרבה יותר קל ופשוט לתחזוקה. ניקוי שתלים דנטליים מתבצע בדיוק כמו ניקוי שיניים רגילות, באמצעות צחצוח ושימוש בחוט דנטלי פעמיים ביום.

לסיכום, במקרה של אובדן שן אחת, שתל דנטלי יכול למלא את אותן פונקציות כמו שן טבעית, ולכן הוא מהווה במקרים רבים (אך לא תמיד) את הפתרון אולטימטיבי לשיניים חסרות.