מחירי שתלים

שתל הינו סוג של בורג מתכתי (לרוב עשוי מטיטניום מסוג TiAl6V4), עטוף בסיב המשמש כעוגן האוחז בעצם הלסת ובעל שכבה פנימית שברוב המקרים, לאחר זמן מה, יש צורך בהצמדת חלקים נוספים לשתל הדנטלי דבר שיכול להשפיע על מחירי שתלים. חלקים אלה, נקראים משענות, אשר מחזיקות סוגים שונים של כתרים או גשרים המורכבים על השיניים. בדרך כלל הנ"ל מתקשרים לתחום השיניים התותבות.

האם עלות השתל קשורה ישירות למחיר השתלת שיניים?

ישנם סוגים שונים של שתלים דנטליים מיוצרים על ידי יצרנים שונים ברחבי העולם, כל אחד מהם מבוסס על פטנט אחר ומתומחר בהתאם, למרות שאחוזי ההצלחה של כולם נעים בדרך כלל באותו הטווח (בין 90%-95% בממוצע). כל השתלים הדנטליים בארה"ב נדרשים לתקן של ה FDA האמריקאי ולכן נחשבים טובים ובטוחים לשימוש, כאשר מושתלים על ידי רופא שיניים המוכשר לעשות זאת. גם בישראל שתל חייב להיות מאושר עי משרד הבריאות.

השוני בשתלים הדנטליים קיים בעיקר בעיצוב השתל, ובשיטות השונות בהן המתכת מעובדת. כמו כן ישנם הבדלים בדיוק של חלקי השיקום בהם עושים שימוש מעל השתלים. המגוון והדיוק בהם ניתן להוסיף לשתל את החלקים הנוספים בעתיד, חשובים מאוד להצלחת טיפול השתלות שיניים לטווח הארוך. אנשים רבים אינם מבינים שלרוב, אין קשר ישיר בין העלות המקורית של שתלים לבין השכר אותו יבקש רופא שיניים עבור ביצוע ניתוח השתלת שיניים שכזה. אם המבצע את הניתוח הינו מומחה, כדוגמת מומחה פה ולסת, או מומחה חניכיים, רק הגיוני שאז יהיה הניתוח יקר יותר מאשר אם יבוצע על ידי רופא שיניים כללי שהוסמך לביצוע השתלות שיניים. ככל שלרופא יש יותר ניסיון, ויומן פגישות עמוס יותר, ברוב המקרים המחיר יעלה.

מחירי שתלים:השוואת מחירים עולמית

עובדה מפתיעה נוספת, קשורה למיקום העיר בה מתבצעים אותם טיפולי שיניים. נראה כי ממוצע המחירים נמוך יותר בערים מרוחקות בהן מצבה הסוציו אקונומי של האוכלוסייה נמוך יותר. זאת לעומת ממוצע המחירים בערים מרכזיות בהן האוכלוסייה מרוויחה יותר כסף לפרנסתה. למרות שהשתלת שתל דנטלי והרכבת שיניים תותבות בכלל, הינם תהליכים מורכבים הדורשים לרוב יותר מפגישה אחת בין המטופל לרופא שיניים, ייתכן כי עדיף לך לחפש רופא שיניים בערים המרוחקות מן המרכז אם אתה רוצה לחסוך כסף ואם לא ממש אכפת לך לטייל להנאתך, לצורך כך.

יתרה מכך, אם המטופל מוכן לשקול נסיעה רחוקה יותר לארץ אחרת, הפרש המחירים אפילו גדול יותר.בואו ניקח מקרה לדוגמא: במידה וחסרה שן אחת בפיו של המטופל וישנו צורך בשתל דנטלי מבנה וכתר חרסינה. בארה"ב יעלה רק השתל לשן אחת בלבד כ 1500$, זאת מבלי לכלול עלות של המבנה והכתר. ביחד המחיר כבר קופץ ועלול להגיע לכדי 4000$ סך הכול. באנגליה, כל הטיפול (לשן אחת כמובן) יעלה כ – 2000-2500 פאונד, תלוי בסוג הכתר.

בישראל, יעלה כל הטיפול של השתלות שיניים ומעליהן מבנה וכתר ב- $1000-2000$ ואתה חוסך נסיעה לחו"ל. תוכל להוזיל את המחיר אם תיסע לעיראק, טורקיה או למקסיקו. אנשים רבים נוסעים להונגריה ורומניה, אם כי השמועות אומרות כי איכות הביצוע שם נמוכה באופן יחסי למה שתקבל אצל רופא בוגר הארץ. כמו כן, בטיפולים מורכבים יש בדרך כלל צורך בתחזוקה, תיקונים ואיזונים לתקופה מסוימת, כך שביצוע טיפולים בחו"ל עשוי להיגמר בעוגמת נפש רבה, וללא אחריות. אם בכל זאת יש לך עניין בכך, חפש ברשת את המושג "תיירות רפואת שיניים" כאשר אתה מתכנן את הטיול הבא שלך…

ישנן שאלות רבות אשר צריכות להטריד את נפשנו עוד לפני שנעשה את כל האמור לעיל: האם אנחנו מכירים את הרופא שיניים? האם מישהו המליץ לנו עליו? האם יש בכישוריו ובהכשרתו כדי לבצע טיפול השתלת שיניים מורכב שדרוש לך ?

מחירי שתלים ועלות ההשתלה – סיכום

מחירי שתלים והטיפול מורכב ממספר גורמים ביניהם, מי הרופא שיניים המטפל, מהי הכשרתו וניסיונו של אותו רופא שיניים בתחום. אך מה קורה במידה והטיפול נכשל? כיוון שהסקרים מראים כי 95% מהשתלים הדנטליים נקלטים בצורה מוצלחת, לא יכול רופא שיניים להבטיח 100% הצלחה. ישנם רופאי שיניים המתחייבים להחליף שתלים במידה והטיפול לא מצליח, ללא תוספת עלות, חלקם מבטיחים החזר חלקי של הכסף אך ישנם רופאי שיניים שלא יסכימו לאף אחד מהאופציות הללו וגם זה מקובל. בכל מקרה, נמליץ לגבות את כל ההסכמים הנ"ל מראש בכתב, בהצעת המחיר הראשונית. אמרה סינית יפה הגורסת כי "הסכם הנכתב בדיו הדהוי ביותר עדיף על הזיכרון הטוב ביותר…"

*מתוך הספר: "Saving money at the dentist office" שחיבר דר' אבירם, וניתן לרכישה כאן.