השתלות שיניים לפני אירוע

יש לכם אירוע מתקרב? אתם מתחתנים? הבן שלכם חוגג בר מצוה? הבת שלכם אמא של שבת? הנכד שלכם רוקד במסיבת חנוכה וחשוב לו שתבואו? אל תחכו לרגע האחרון.

אם אתם זקוקים להחדרת שתלים דנטליים או לביצוע השתלות שיניים, עכשיו זה הזמן, אז קבעו לכם תור למרפאת שיניים. 

לפני אירוע מיוחד, כולנו עושים מאמצים להיראות במיטבנו. תשומת לב רבה במיוחד מוקדשת למראה החיצוני שלנו – אנחנו רוכשים בגדים יפים, מטפלים בשערות הגוף, לפעמים עושים דיאטה ואפילו עוברים ניתוחים כירורגיים כאלו ואחרים.

מראה החיוך שלנו חשוב מאד, כי אחרת איך נחייך בתמונות? בהתאם, ובמיוחד אם מדובר באירוע חשוב במיוחד, כמו חתונה, אנשים מוכנים להשקיע גם כסף רב כדי להגיע לתוצאות הטובות ביותר.

הפרט הקטן שעושה את ההבדל או איזו טעות! למה לא עשינו השתלות שיניים?

קניתם, השקעתם, אתם נראים 'מליון דולר'. אתם עומדים בכניסה ללובי מפואר ומקבלים את הקהל הנכנס. השמחה נראית בכל מקום וההתרגשות עולה. אחד אחד הם נכנסים ולוחצים את ידיכם, חיבוק, נשיקה, וצילום משותף למצלמה.

הצלם רומז שיש לחייך קצת יותר, חיוך גדול ורחב מכל הלב, חיוך חושף שיניים, ואתם במבוכה, ממלמלים לאורחים משהו לגבי זה שחיוך קטן הוא חיוך מנומס יותר, וחושבים לעצמכם: "איך אפשר לחייך עם פה חסר שיניים? למה לא הלכנו לבצע השתלות שיניים לפני האירוע?"

עניין של סדר עדיפות או למה באמת לא הלכתם לבצע השתלות שיניים?

כאשר נמצאים בלחץ של זמן, ורוצים להספיק כמה שיותר בזמן מוגבל, סביר להניח שדברים חשובים עלולים להיות מוזנחים. את החיוך שלנו למשל קשה לנו לראות, עד שפעמים רבות בחיי היום- יום, אנחנו אפילו שוכחים להשתמש בו… התייחסות שכזו לחיוך עלולה להוביל למצבים לא נעימים.

הבעיה נוצרת בעיקר כאשר משאירים את הטיפול במראה החיצוני להכנות לקראת אירוע חשוב כלשהו. הזנחה נובעת לרוב מכך שחיי היומיום, הכוללים עבודה, משפחה ועוד עיסוקים רבים אחרים, משכיחים את ההשקעה בעצמנו עד שמתקרב אירוע חשוב כלשהו.

אז, בגלל לחץ הזמן, התקציב המוגבל וסדר העדיפויות הלוקה בחסר, ביצוע השתלות שיניים או הרכבת שתלים, נדחקים לסוף, ולפעמים זה כבר מאוחר מדי.

השתלות שיניים והרכבת שתלים דנטליים – מתי זה נחשב מאוחר מדי?

כדי לחייך חיוך בריא ומושלם, יש צורך בטיפולים רבים, החל מטיפול בדלקת חניכיים וכלה בביצוע השתלות שיניים או שתלים. בכל מקרה, מדובר בתהליך השעוי לארוך מספר חודשים.

ישנם טיפולים פשוטים, אשר דורשים פגישות ספורות בלבד וחודשים מעטים להחלמה, כגון דלקת חניכיים, הדורשת בעיקר טיפול ביתי.

מאידך ישנם טיפולים כמו השתלות שיניים או הרכבת שתלים, הנמשכים כחצי שנה בממוצע. לדוגמא, מרגע הבדיקה הראשונית אצל הרופא ועד התור הראשון יכול לקחת שבוע שבועיים, כי אותו רופא שיניים, ובמיוחד אם מדובר ברופא שיניים טוב, מן הסתם איננו יושב לבד בחושך ומחכה שמטופלים יכנסו בדלת.

היומן שלו יהיה עמוס. גם בתור הראשון, אל תצפו לקבל את התוצאה הסופית מיד. עקירות, שתלים וכתרים זמניים תוכלו לקבל בחלק גדול של המקרים תוך כמה שעות, אבל אלו לא יהיו הכתרים הסופיים אלא רק כתרים זמניים.

אחר כך יש להמתין מספר חודשים לקליטת השתלים ולפני ששמים את הכתרים הסופיים. בנוסף, יש אנשים הזקוקים להשתלת עצם לפני ביצוע השתלות שיניים, ואז עליהם להמתין מספר חודשים לפני שאפשר להתקין למענם את השתלים עצמם.

מכיוון שמדובר אם כך בתהליך ולא בפגישה חד-פעמית, ומכיוון שאינכם יודעים מראש מה בדיוק מצבכם ומה יהיה התהליך הטיפולי אותו עליכם לבצע, עדיף לפנות אל רופא שיניים מוקדם ככל האפשר.

האם אפשר ללכת לחתונה עם שיקום זמני?

כן, אם יכינו לכם שיניים זמניות במעבדת שיניים העושה שימוש בתכנון ממוחשב אתם יכולים לקבל תוצאות מדהימות כבר ביום הראשון.

אמנם לכתרים זמניים אין את מפל הגוונים שניתן לייצר בכתרי חרסינה סופיים, אולם כבר בזמני התוצאה המתקבלת תהיה יפה יותר מאשר מצב של חוסר שיניים, או של שיניים אפורות ושבורות. הבעיה היא שלא תמיד ניתן לשים אפילו שיקום זמני מבלי שתהיה לו תמיכה טובה על ידי שיניים או שתלים, ולכן חשובה פניה זמן רב מראש.

זאת ועוד, מכיוון שבחלק מצומצם של המקרים, אחרי השתלת שיניים יש תופעות לוואי כמו נפיחות, לא רצוי לבצע את התהליך ימים ספורים לפני האירוע. תנו לעצמכם זמן להתרגל לשיניים החדשות, לאכול איתן ולדבר איתן, לפני שאתם עומדים בכניסה לאירוע וצריכים לדבר עם האורחים.

אתם עוד כאן? רוצו עכשיו והתקשרו לקביעת תור לאבחון ראשוני