סיכונים בשימוש בשיניים תותבות ישנות

שיניים תותבות בלתי יציבות – כל הסיכונים…

1. נזק לעצם הלסת – גם כאשר מדובר באדם מחוסר שיניים לגמרי, עדיין מבנה הפה משתנה. השיניים התותבות הראשונות שהורכבו בפיך התאימו למבנהו בעת הוצאת השיניים. עצ

ם הלסת שלך הייתה באורך ובגובה מסוימים אשר עזרו לה להחזיק את שורשי השיניים, אולם כעת מששינייך הוסרו מפיך, עצם הלסת שוקעת ומתכווצת.

לעומתה, מבנה שיניים תותבות אינו משתנה וכך נוצר פער בין התותבות לבין החניכיים וזו הסיבה לערעור היציבות של שיניים תותבות בתוך הפה בחלוף השנים.

בעת השימוש בשיניים תותבות שאינן יושבות באופן מושלם לפי מבנה הפה, נוטות עצמות הלסת לשנות את צורתן אף מהר יותר מאשר בדרך כלל.

רופא שיניים ד"ר אבירם מספר על מקרים בהם הוא נדהם לראות אנשים שהשתמשו באותו סט של שיניים תותבות במשך עשרים שנה !! ובעוד אנשים אלה גאים מאוד בעובדה זו ושמחים על כך שלא ראו את רופא השיניים שביצע את העבודה כבר כעשרים שנה, הנזק שרואה ד"ר אבירם בעצמות הלסת שלהם גדול בצורה משמעותית מאשר בעצמות לסת שעליהן מורכבות שיניים תותבות שהוחלפו עם הזמן.

ד"ר אבירם מתאר כי לעתים הוא רואה אנשים בני שישים שעצם הלסת שלהם התכווצה לכדי קו דק מאוד של עצם ולעתים אין ביכולתה לתמוך שתותבות חדשות, בעוד לאנשים הללו יש צפי לעוד כעשרים שנה של חיים בריאים ומאושרים… מה יקרה להם?

מה יקרה כאשר אולי בעוד כעשר שנים יזדקקו להחלפה נוספת של שיניים תותבות?

הרי ברור שגם עם סט של שיניים תותבות הכי טובות בשוק, עצם הלסת תתכווץ עם הזמן, אז למה לכם להאיץ את התהליך על ידי שימוש בשיניים תותבות שאינן מתאימות למבנה הפה שלכם ?

2. שיניים תותבות גורמות לך להיראות זקן – עם התכווצות עצמות הלסת, לפניו של אדם יש נטייה להיראות "רזות יותר". זה מוביל ללחיים שקועות ובמקום עור מתוח ופנים מוארות לפתע יופיעו קמטים… וזה גורם לאדם להיראות זקן הרבה יותר ממה שהוא בפועל.

לרוב, סט חדש של שיניים תותבות יעזור למתוח מעט את העור ולטשטש תופעה זו. גם מנתח פלסטי הכי טוב לא יוכל להשיג תוצאות כאלה בזמן קצר כל כך…

יותר מכך, סט חדש של שיניים תותבות יגרום לחיוך שלך להיראות זוהר הרבה יותר. כמו כן, הן מחליפות בעצם גם את כל הלכלוך והאבן שהצטברו על השיניים עם השנים וגרמו להן להיראות כהות יותר.

זה תפקידן של שיניים תותבות, לדמות לאדם מראה שיניים טבעיות ויפות על ידי שימוש בטכנולוגיות המתקדמות ביותר. היום, בניגוד לעבר, שיניים תותבות נועדו כדי לתת לאדם תחושת ביטחון ומראה טוב יותר מבלי שאף אחד יידע מהו הסוד, מהי הסיבה לכך…

3. אי גילוי של סרטן הפה – גם אנשים מחוסרי שיניים לגמרי, צריכים להיבדק בקביעות אצל רופאי שיניים. רופא שיניים מוסמך ויודע לגלות סרטן בחלל הפה… נסו לשאול את עצמכם מתי בפעם האחרונה בדק רופא המשפחה את חלל הפה שלכם… הניחוש שלנו ? אף פעם !

סרטן הפה גורם לסבל נוראי, יכול להופיע בדמות פצע לבן או אדום בחלל הפה שאינו עובר לאחר כשבוע או שבועיים. לעתים, ייתכן כי הפצע לא יכאב.

סימפטומים נוספים יכולים להיות בבלוטת לימפה מוגדלת, קושי בבליעה ועוד. ייתכן שאדם סובל מסרטן בחלל הפה וכלל אינו מודע לכך !!

סרטן הפה מדורג לשישי בקרב סוגי הסרטן הנפוצים ביותר וברחבי העולם, יותר מ 8000 איש מתים עקב סרטן הפה בכל שנה.

ברוב המקרים, הסרטן לא התגלה בשלב מוקדם המאפשר מתן טיפול רפואי הולם שיוכל אולי לעצור את התפשטותו.

זה קורה בעיקר משום שאנשים אינם ממהרים לגלות מודעות לכאב כזה או אחר וללכת לבדיקה שגרתית אצל רופא שיניים שיוכל לאבחן את הבעיה.

ברוב מקרי סרטן הפה שאינם מתגלים בזמן, מדובר באנשים מחוסרי שיניים שבפיהם שיניים תותבות, כיוון שהם נוהגים להיבדק אצל רופא שיניים כל כמה שנים!!

אנא הבינו והפנימו נקודה זו: עליכם להיבדק אצל רופא שיניים לעיתים תכופות ולבקש בדיקה של סרטן הפה – זה יכול להציל את חייכם !!

4. תזונה לא טובה – כאשר שיניים תותבות אינן מתאימות, הלעיסה הופכת לפעולה ממש קשה. למעשה, אנשים אשר משתמשים בשיניים תותבות לא מתאימות מתרגלים לעובדה כי אינן לועסים טוב.
הם חושבים כי כך זה פשוט צריך להיות אולם לא מבינים כי בעזרת סט חדש של תותבות יוכלו ללעוס רגיל וליהנות מהאוכל כשם שנהנו ממנו עד כה

. לעיסה טובה של האוכל, תעזור לגוף לעכל אותו טוב יותר ותסייע לאיזון תזונה נכונה ובריאה. כאשר האדם אינו לועס טוב, הוא בולע חתיכות גדולות מדי של אוכל , מה שפוגע בתהליך העיכול ויכול לגרום לתחילתן של מחלות ומכאובים שונים.

5. דיבור לקוי – שיניים תותבות שאינן מונחות היטב בחלל הפה, זזות במהלך הדיבור ועל כן גורמות לפגם בדיבור. הלחיים והשפתיים נאבקות כדי לבטא נכונה את המילים ובו זמנית לנסות ולהחזיר את התותבות שזזות ממקומן.
רופא שיניים ד"ר אבירם מספר על מטופלים שאמרו לו כי הם נמנעים מלהיכנס לשיחות ארוכות או לפגוש אנשים עמם יצטרכו לדבר, זאת מתוך פחד שהתותבות תיפולנה במהלך השיחה

. עם הטכנולוגיות של היום, ניתן למצוא פתרון שישאיר את המבוכה הזו הרחק מכם, בעבר

. בזמן הדיבור משתפות השפתיים, הלחיים, השיניים והלשון, תותבות המותאמות הצורה נכונה לחלל הפה יגרמו לכל אלה לעבוד בהרמוניה ולמנוע פגמים בדיבור.

6. נזק למפרק הלסת – עצם הלסת התחתונה מחוברת לגולגולת באמצעות שני מפרקים, מימין ומשמאל. מפרקים אלה נקראים: The Temporo-Mandibular Joints .בחיבור ניתן למצוא את הסחוס, אשר מסייע לתנועה של הלסת, אך אם הסחוס אינו בגודל המתאים או בזווית נכונה, עלול להיגרם נזק

. השימוש בתותבות גורם לשחיקה של הסחוס גם אם האדם כלל לא יאכל… מחקרים מראים כי השיניים שלנו נוקשות כ 1500 פעם ביום גם ללא פעולת אכילה.

כאשר שיניים תותבות נשחקות ומתקצרות, הפה נסגר בחלל עמוק יותר וזה גורם ללחץ ומאמץ של מפרקי הלסת, מצב זה יגרום לעתים לאדם לשמוע נקישות מוזרות בעת האוכל או בעת פיהוק ובמקרים חמורים יותר גם עלול לגרום לכאבי ראש. לע

תים, הנזק מצריך ניתוח אך אם המקרה מאובחן בזמן מוקדם ניתן לטפל באמצעות פיזיותרפיה בלבד.

אנא אל תדחו את הביקור אצל רופא שיניים, קבעו תור וספרו לרופא שלכם בדיוק איך אתם מרגישים. אחד הפתרונות עשוי לבוא באמצעות שתלים דנטליים.