אם השיניים שלך ניידות,יש סיכוי שהם יפלו?

אם שן אחת או יותר בפיך כבר ניידות, יש סיכוי סביר שאתה רואה רק את קצה הקרחון. בדיקה מעמיקה יותר תגלה שבאזורים רבים של הפה, העצם התומכת בשיניים שלך הולכת ונספגת. כאשר העצם נספגת, השן נותרת ללא תמיכה ואז היא מתחילה להתנדנד. הניידות תימשך כל עוד יש לשן מעט תמיכה, וכשזו תיעלם השן תנשור.

בדרך כלל נפגעת יותר מאשר שן אחת. גם אם רק שן אחת כבר ניידת, יתכן ושיניים רבות נוספות נפגעו והעצם סביבן מתחילה להיספג. אם אתה רואה שהחניכיים סביב השן נסוגות, אם השן מתחילה להיות רגישה לחום וקור, או לאוכל מתוק, יש סיכוי סביר שאתה כבר שם. לקית במחלת חניכיים.

שן ללא תמיכה

מאיפה נחתה עליי הצרה הזו?

שאלה מצוינת. מחלת חניכיים בדרך כלל נגרמת על ידי חיידקים התוקפים את החניכיים שסביב השיניים, וגורמים להתפתחות דלקת. הדלקת גורמת לנסיגה נוספת בגובה העצם, על אף שהחניכיים נשארים נפוחים. כשהעצם נסוגה בצורה משמעותית, מתחילים לראות שגם החניכיים נסוגות. החיידקים הם אמנם הגורם העיקרי למחלה, אבל הם יעבדו הרבה יותר מהר אם אתה מעשן, אם אתה סכרתי, או אם יש לך קיבלת את הנטייה למחלה בתורשה מהוריך.

שום דבר לא יעזור לך… !?!

את החיידקים בפה לא ניתן להשמיד באמצעות אנטיביוטיקה. גם אם נשמיד 99.99% מהחיידקים בפה עם אנטיביוטיקה ושטיפות, הבודדים שיישארו יתרבו מחדש, ובתוך שבועות ספורים תמצא את עצמך עם 100% חיידקים. החיידקים שחזרו והתרבו עשויים גם להיות עמידים לאנטיביוטיקה. זאת ועוד, מהרגע שלקית במחלת חניכיים, אין שום דבר שיחזיר את העצם שנספגה לקדמותה. הדבר היחידי שניתן לעשות זה למנוע את המשך ההתדרדרות כדי שלא תאבד עוד שיניים.

וזה אפילו יותר חמור ממה שאתה חושב!

מחקרים רפואיים הוכיחו קשר ישיר בין מחלות חניכיים למחלות לב, וידוע כי דלקות חניכיים מוציאים את מחלת הסוכרת מאיזון אצל אנשים הלוקים בה. מחלות חניכיים משפיעות על כלל הגוף. בדרך כלל הם גורמות גם לריח רע מהפה, מה שעשוי להוביל לאי נעימות ולבעיה חברתית.

באנר רפואת שיניים - בסט קליניקס

איך אני עוצר את הבלגן הזה?

קודם כל תפנים שאתה במלחמה. הגוף שלך נלחם בחיידקים. הוא שולח לחניכיים שלך תאים שמטרתם לתקוף ולהשמיד אותם. החיידקים מצידם מתרבים כל הזמן ויש להם עוד ועוד חיילים. מי ינצח במלחמה? זה שיש לו יותר חיילים. מכיוון שאין לך דרך לשלוט על כמות התאים שהגוף שלך שולח לחניכיים, כל מה שנותר לך לעשות כדי למנוע את המשך ההתדרדרות הוא לעזור לגוף שלך לנצח ולהעיף את החיידקים פיזית משם, יום יום, כל יום מחדש. התאמצת – הגוף מנצח. התרשלת? החיידקים מנצחים. צחצוח יומיומי לא בהכרח יעזור. רוב האנשים לא מצחצחים שיניים טוב מספיק. הם משאירים המון חיידקים באזורים שבין השיניים. צוות השינניות במרפאתנו ישמח לתת לך הדרכה אישית על איך לצחצח ולהשתמש בתכשירים נוספים כדי לנצח בקרב.

כל שן שאתה מאבד, עשויה להוביל לכך שתאבד עוד שיניים, למה?

אם איבדת שיניים, העומס בפה בזמן הלעיסה מתחלק על פחות שיניים, מה שאומר שיש יותר עומס על השיניים הנותרות. עומס יתר גורם לספיגה מואצת של העצם התומכת בשיניים. זה רק מחמיר את הבעיה, ואז כמו דומינו, נופלות שיניים נוספות. יש לחלק את העומס מחדש כך שיתפזר על פני יותר שיניים, וזה אומר שאנחנו צריכים להוסיף שיניים לפיך.

תותבות נשלפות רק מדרדרות את המצב כי הן נשענות על השיניים שנותרו בפה, ומפעילות עומס של עוד שיניים על שיניים שמראש תמיכת העצם שלהן טובה פחות מהממוצע. אז אם להישאר בלי שיניים זה לא טוב, ולשים תותבות נשלפות זה לא טוב, מה נשאר לנו? השתלת שיניים זו בהחלט אופציה, אבל ללא טיפול במחלת החניכיים, אותם חיידקים שתקפו את השיניים שלך, יתקפו גם את השתלים בהמשך…

אז מה הפתרון? דוקטור תציל אותי…

הפתרון הוא למעשה שילוב של טיפול מקדים במחלת החניכיים, השתלת השיניים החסרות, ואז תחזוקה קפדנית לאורך טווח. רופאי שיניים יגידו לך שבלי תחזוקה, לא השיניים ולא השתלים ישרדו, והמצב רק ימשיך להתדרדר. בהתאם, אם אתה מוכן להתחיל לתקן את המצב ואחר כך להקפיד לשמור, עליך לפנות אל רופא שינים או מומחה חניכיים לבצע הערכה של מצבך. טיפול יומיומי באמצעות צחצוח נכון, שימוש במכשיר סילונית ושיננית כל 3 חודשים יכולים להאט את קצב המחלה.