האם רופאי שיניים יספרו לך שיש חור או שיחכו שיגדל?

האם רופאי שיניים מספרים לך את כל מה שאתה צריך לדעת על חורים בשיניים, ובכלל ?

רופאי שיניים, לא תמיד יגידו לך מיוזמתם את כל מה שעליך לדעת על חסכון בטיפולי שיניים ולא בהכרח מתוך רצון להונות אותך.

לא כל רופאי השיניים למדו יחד באותה אוניברסיטה ובאותה התמחות. יש רופאי שיניים שלמדו באותה אוניברסיטה, אך בשנים שונות ומסלולים שונים. יש רופאי שיניים שמרנים יותר בשיטות הטיפול שלהם,

חלקם נועזים ומתמידים להיחשף לטכנולוגיות חדשות. כל הגורמים הנ"ל הם הסיבה לכך שכל אחד מאותם רופאי שיניים שאליהם תלך כדי לקבל ייעוץ, ייתן חוות דעת שונה, בהתאם לניסיון המקצועי שלהם ובהתבסס על הידע והיכולות שלהם.

רופאי שיניים

רופא שיניים אינו איש מכירות, הוא אינו מוכר לנו מוצר. מה שהוא כן מוכר לנו, זה זמן וידע. בשל חוסר בזמן, הוא לא תמיד יכול לתת לנו הסבר מפורט על כל סוגי טיפולי שיניים האפשריים אותם הוא מסוגל לבצע, כולל יתרונות וחסרונות של כל שיטת טיפול או שלב בתהליך. שנים של לימודי רפואה, אינם יכולים להתכווץ לכדי סיכום בן 30 דקות. לקוחות רבים, אף אינם רוצים לדעת את כל ההסברים אודות הטיפול, למשל השתלת שיניים מסוג זה או אחר, רפואת שיניים כלל לא מעניינת אותם וכל מה שהיו רוצים זה לסיים את הטיפול המוצע להם בכמה שפחות זמן וסבל, ולשים את הפרק הזה מאחוריהם.

גם בעניין חורים בשיניים והסתימות הממלאות אותן, ישנם פרטים חשובים ביותר שעליכם לדעת. במיוחד אם אתם עומדים בפני טיפול של הלבנת שיניים.

סתימת חורים בשיניים יכולה להיעשות באמצעות חומרים כגון:

  • חומר בצבע כסף שנקרא "אמלגם"
  • סתימה באמצעות תרכובת לבנה
  • חרסינה
  • זהב
  • חומרים אחרים שהשימוש בהם אינו נפוץ

מחקרים מראים כי סתימת חורים בשיניים באמצעות "אמלגם" מחזיקה מעמד זמן רב יותר. באופן מפתיע, הן אפילו זולות יותר מסתימות הנעשות בשימוש על ידי חומרים אחרים. החיסרון היחיד שלהן,

נעוץ בכך שהן אינן אסתטיות לעין, כמו הסתימות ה"לבנות" או הסתימות הנעשות ע"י שימוש בחרסינה. מדינות מסוימות, כמו שבדיה ויפן, אסרו את השימוש בהן, בשל העובדה שהחומר "אמלגם" מורכב בין השאר מכספית.

כספית הינה מתכת המזיקה לבריאות שלנו. אולם, מחקרים שנעשו בתחום על אלפי אנשים, מראים כי הכספית שב"אמלגם" אינה משוחררת בכמות הפוגעת בבריאותנו. למעשה, יש יותר כספית בארוחה המכילה דגים, מאשר הכמות שתשוחרר בפה מלא בכל השיניים בסתימות מהחומר המדובר.

ישנם רופאי שיניים הסולדים מן השימוש ב"אמלגם", אשר באמצעותו ביצעו סתימות בשיניים במשך כמאה שנים ומעדיפים בפירוש את השימוש בסתימות ה"לבנות". ביצוע סתימות מחומרים אחרים שציינו, בהם משתמשים לצורך כך, יקרים יותר מ"אמלגם" בצורה משמעותית.

לדעת ד"ר מאיר אבירם, המחקרים המתקדמים אשר נעשו בתחום הסתימות ה"לבנות" גרמו לחומרים האחרים להצטייר כמיושנים ואפילו מיותרים. ודאי כי העצה הטובה ביותר שנוכל לתת לכם, הינה לשאול רופא שיניים מהי שיטת הטיפול הטובה ביותר לטיפול בבעיה שלכם, לעניות דעתו. במידה והרופא מבקש לחשוב על הפתרון מספר ימים בטרם ישיב לשאלתכם, אנא המתינו בסבלנות. לא לכל בעיה קיים פתרון פשוט שניתן לשלוף בן רגע. בנושאים מורכבים כגון אלה, חשוב להשקיע מחשבה בפתרון כדי למנוע הפתעות לא נעימות בהמשך הדרך.

רוצים הסברים מפורטים באמת שלרופא השיניים אין את הזמן להסביר? קראו את חוברות ההסברה באתר!