חשיבות ניקוי אבנית לשמירה על החיוך

ניקוי אבנית-מדוע כה חשוב? שאל כל רופא שיניים, כדי לשמור על חיוך מושלם ועל שיניים לבנות, אין טעם ללכת על הלבנת שיניים ישר. כדאי לפני הכל לנקות את האבנית מהשיניים שלנו.

אחרי כל ארוחה נוצרת שכבה של חיידקים ומזון בין השיניים ובאזור החניכיים. שכבה זו המכונה "פלאק" מצטברת והופכת לאבנית.

הצטברות גדולה של אבנית עלולה לגרום למצבי דלקת חניכיים, מצב שעלול להוביל לאובדן שיניים. הדרך היעילה ביותר למניעת דלקות ומחלות חניכיים היא באמצעות השמדת החיידקים והרחקת האבנית מהפה.

הקפדה על צחצוח נכון של השיניים באופן יומי וניקוי שיניים יסודי ומקצועי יסייעו לכם להסיר את שכבת האבנית שהצטברה בין השיניים. בכדי לשמור על היגיינה מלאה של הפה, מומלץ להשתמש גם בקיסמים, חוט דנטלי, מי פה וכו'. כאשר מדובר בילדים קטנים, ההקפדה על צחצוח נכון של השיניים ועל היגיינת הפה היא דבר הכרחי.

מאפיינים של מחלות חניכיים :

ישנם מספר מאפיינים של מחלות חניכיים הניתנים לבדיקה עצמית:

  1. דימום – במידה ומתפתח דימום בעת צחצוח השיניים או למשל כאשר אתם אוכלים מזון מוצק כגון תפוח, זהו סימן לכך שיש לכם דלקת חניכיים ומומלץ לפנות אל מרפאת שיניים.
  2. נפיחות – כאשר אתם מרגישים שהחניכיים שלכם מוגדלים ונפוחים, זה סימן שיש לכם דלקת בחניכיים.
  3. חניכיים אדומות – במידה ושמתם לב שצבע החניכיים שלכם הוא אדום ולא בצבען הרגיל שהוא ורוד, זה סימן שהחניכיים שלכם דלקתיות.
  4. ריח רע מהפה – אחת הסיבות לריח רע מהפה היא הצטברות של אבנית, דבר שעלול להוביל לדלת חניכיים ולאובדן שיניים.

ניקוי אבנית כחלק משירות של מרפאת שיניים

בנוסף לצחצוח השיניים היומי והטיפול הביתי, המסייע לכם לשמור על בריאות הפה ומונע מכם בעיות חניכיים, ישנו צורך לבקר מרפאת שיניים אצל שיננית.

כיום בהרבה מרפאות שיניים יש שיננית והיא יכולה למעשה להסיר את האבנית שהצטברה אצלכם בפה בצורה המקצועית ביותר. ניקוי אבנית באופן יסודי על ידי שיננית מונע מחלות ודלקות חניכיים, מעכב נסיגת חניכיים ומונע מכם טיפולים מסובכים ויקרים בעתיד.

לאנשים הסובלים מבעיות חניכיים חמורות, אנו ממליצים לבקר אצל השיננית אחת לשלושה חודשים ושאר האנשים יכולים להגיע לשיננית פעם בחצי שנה. המלצה דומה אנו נותנים לאנשים שבפיהם שתלים. חשוב מאוד לזכור שביקור אצל השיננית הוא הטיפול המונע היחידי שניתן לקבל במרפאת שיניים והוא מפחית באופן משמעותי את הסיכון לחלות בדלקות חניכיים ועששת.

בנוסף לטיפול עצמו, ניתן לקבל מהשיננית הדרכה מפורטת ויעילה לשמירה נכונה על היגיינת הפה ועל צחצוח נכון של השיניים.

הבה נסכם:

האבנית היא החומר המזיק ביותר המצטבר בחלל הפה, והיא גם אחד הגורמים המרכזיים האחראיים לבעיות חניכיים. הצטברות האבנית היא תהליך טבעי, אך אין סיבה להשלים עימו. כל רופא שיניים יגיד לכם כי הקפדה על היגיינת הפה יכולה לצמצם משמעותית את שכבת הפלאק ההופכת לאבנית וביקור תקופתי אצל השיננית יסייע להסיר את האבנית שהצטברה בכל זאת על השיניים. שילוב של שתי הפעולות הללו הוא המפתח לשמירה על שיניים וחניכיים בריאות.