שתלים דנטלים – זה מומלץ?

מדוע שתלים דנטליים הם הטיפול האולטימטיבי להחלפת שן

שתלים דנטליים הפכו להיות הבחירה המועדפת עבור מטופלים רבים אשר סובלים משיניים חסרות, חלשות או חולות. על פי דבריהם של רופאי שיניים רבים, ישנן מספר סיבות לכך שטיפולי שתלים דנטליים, מועדפים על פי גשרים או תותבות, וביניהן העובדה כי שתלים דנטאלים מספקים פתרון קבוע לשיקום ותיקון הלסת והם מונעים בעיות רבות, הנוצרות מטיפולי שיניים משקמים אחרים.

במסגרת מאמר זה נתאר מספר יתרונות עיקריים של שתלים דנטליים על פני פתרונות חלופיים, ונבחן, אחת ולתמיד, מדוע שתלים דנטליים הינם הטיפול האולטימטיבי להחלפת שן חסרה או פגומה.

יתרונות שתלים דנטליים

  • תוחלת חיים ארוכה יותר

אחת הסיבות העיקריות לכך שביצוע השתלת שיניים נחשבת לחלופה המועדפת, היא עמידות השתלים  אשר נמשכת לאורך זמן. כך, בזמן שביצוע שתלים עשוי להחזיק לכל החיים, הרי, שגשרים ותותבות מחייבים ביקורים נוספים אצל מרפאות שיניים וטיפולים חוזרים לאחר תקופת זמן, זאת עקב הלכלוך והריקבון הנצברים מתחת לגשרים ולתותבות הגורמים לעששת ומחלות חניכיים(תוכלו לקבל מידע מלא על מחלות חניכיים במאמר מחלות חניכיים ההסבר המלא). הממוצע של החלפת גשרים וכתרים הוא כ-8 שנים. סיבה נוספת לכך שיש צורך בהחלפה תדירה של גשרים ותותבות, היא במקרה, למשל, שיש צורך בטיפול / החלפה של השן הסמוכה לתותבת, המחייבת הסרה של השן התותבת והחלפתה באחרת.

  • מראה טבעי יותר

בגלל צבעם והמראה החיצוני שלהם, שתלים דנטליים נראים בדיוק כמו שן אמיתית ועל כן, הם מסייעים למטופל האוחז בהם, להרגיש בנוח עם כל חיוך שהוא מוציא מבין שפתיו. יותר מכך, שתלים דנטליים כה קרובים לשיניים טבעיות, עד כי ניתן לטפל בהם באותה הדרך בה מטפלים בשיניים (צחצוח, חוט דנטאלי), ניתן לאכול איתם כל סוג של מזון, קשה ורך, והם אינם דורשים תחזוקה נרחבת על מנת לשמור עליהם בריאים ויפים.

  • פשוט טיפול פשוט

בשונה מתותבות וגשרים, המחייבים כי שיניו של המטופל תהיינה בריאות וחזקות על מנת להסתמך עליהן כחלק מהטיפול, אל שתלים דנטליים מתייחסים באופן 'אישי', ואין הם משתמשים בשיניים סמוכות על מנת לצבור יציבות וכוח.

  • המחיר האמיתי

כאשר חולים עומדים בפני ההחלטה האם לבחור שתלים דנטליים או תותבות, השיקול הכלכלי לוקח חלק לא קטן, ואכן, מטופלים רבים דואגים כשהם מציינים כי עלות שתלים גבוהה מעלות של תותבות וגשרים. אך, כאשר מודדים עלות מול תועלת, ניתן לראות כי, למרות שעלות טיפולי שתלים יקרה בחלק מהמקרים מעלות גשרים ותותבות, בעוד את אלו, צריך להחליף כל תקופה, והם דורשים ביקורים תכופים אצל רופאי שיניים, שתלים שורדים זמן רב יותר, והם דורשים מספר מועט של ביקורים אצל רופא שיניים מומחה, לצרכי מעקב, ולא לצרכים טיפוליים.

לסיכום

טיפולי שתלים נושאים בחובה יתרונות רבים. הם נוחים לניקוי, אינם דורשים יחס מיוחד, לא זקוקים לשיניים תומכות, ונמנעות מהם, לרוב, בעיות חניכיים, שיניים ועצמות. כמו כן, למרות שטיפולי שתלים נחשבים יקרים יחסית, בטווח הארוך, טיפולי שתלים הם עניין משתלם.